AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Noen her som har malt mur før og som vet hvor lenge må muren tørke etter vask før man kan grunne? Anonymkode: f5b59...c13
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Hvilken type mur er det? Utvendig? Er det en grunnmur eller frittstående støttemur? Er det drenert under/ rundt den og er den beskyttet på toppen av beslag eller huskledning? Anonymkode: 51038...d0d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilken type mur er det? Utvendig? Er det en grunnmur eller frittstående støttemur? Er det drenert under/ rundt den og er den beskyttet på toppen av beslag eller huskledning? Anonymkode: 51038...d0d Jeg har ikke så god peiling på dette, men svarer så godt jeg kan. Det er grunnmur. Den er ganske liten (kanskje 2x3 meter). Vi bor i blokk hvor de nederste leilighetene har en liten terrasse. Se for deg en lang mur som er inndelt i terrasser - sånn er det. Vil tro det er drenert under den, men vet ikke hvor lenge det er siden. Litt usikker på hva som menes her - men på toppen er det ingen spesiell beskyttelse, utover at leiligheten over går ut over vår terrasse. - ts Anonymkode: f5b59...c13
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Så det er ikke terrassen.. men stående flate? Er eneste fuktigheten som kommer til slagregn, og ikke at det blir liggende dammer? Mitt poeng er bare om det er ubeskyttet mur så vil det flasse igjen. I forhold til når du kan grunne så finnes det fuktmålere. Men er det sol og vind så tørker det godt på noen dager. Velg kvalitet/ system etter hva de anbefaler deg på fagbutikken. Ta med bilder! Så vet de hva du snakker om. Anonymkode: 51038...d0d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Er det betong eller mørtel? Er det mørtel suger den til seg malingen raskt. Tørker på kort tid. Anonymkode: 15a89...fb9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 Tørketiden avhenger av klima. Bor dere i nord med kulde og nedbørsrekord, eller øst/sør med kraftig tørke? Tørketid er mye lengre om dere har en dagstemperatur på 5-7 grader, eller om det er 24 grader... Med 5-7 grader ville jeg gitt muren i allefall 3-4 dager etter vask, gitt at det ikke kommer nedbør på den. Med 24 grader og solsteik bør ett døgn holde fint. Anonymkode: ed1dd...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå