AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Barnet mitt strever en del sosialt, og har vært på en del samtaler osv. På BuP det siste halve året. Har også tatt en test hos fastlegen. Vi som foreldre har også vært på møter, men jeg har ikke klart å forstå hva de tenker. Om de tenker en diagnose, eller noe annet. Vi skal ha avslutningssamtale om noen uker, og jeg aner ikke hva de kommer til å si. Prøvde å spørre på telefonen om jeg trengte å bekymre meg, men de snakket det bare bort, og sa at vi snakker om det på møtet. Kjenner jeg er litt nervøs Andre med erfaringer fra Bup? Kan de plutselig komme med en heavy diagnose uten å forberede oss på det først? Anonymkode: 02372...e06
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Du må vel vite hvorfor barnet er henvist? Eller er barnet over 16 år? De har forøvrig satt diagnose etter første time. Men du kan nå forvente deg en eventuell F diagnose og diagnoser på 6 akser. Anonymkode: 3d910...fd2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Har ræva erfaring med bup. Dessverre Anonymkode: b3435...cb1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 Barnet er henvist pga. Atferdsvansker og sosiale vansker. Er snart 9 år.. TS Anonymkode: 02372...e06
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 Har god erfaring med Bup! Kan du ikke ta en telefon og be de om å være tydeligere, si at du har behov for å være bedre forberedt til møtet? Anonymkode: 62139...800
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet er henvist pga. Atferdsvansker og sosiale vansker. Er snart 9 år.. TS Anonymkode: 02372...e06 Mistenker du autisme? Anonymkode: 3d910...fd2
Overaltalltid Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 BUP utreder ikke uten å involvere foreldrene. Foreldrene og ofte skolen skal bidra til utrednin 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Vi er på samme sted som deg. Henvist for adferdsvansker og sosiale utfordringer. Kanskje egentlig mest sosiale utfordringer som skaper adferdsvansker. Også 9 år. Bup har vært veldig gode for oss. Vi har opplevd genuin nysgjerrighet for å finne ut hva som kan være grunn. Etter tre møter ble det på tilbakemeldingsmøtet bestemt at det skulle bli en utvidet undersøkelse for vår for å finne ut om det kunne være adhd/autismespekter. Vi er ikke ferdige med det enda. Jeg har dog et inntrykk av at hvilket inntrykk du sitter med avhenger veldig av hvem du får som saksbehandler. Vår er veldig grei. Anonymkode: 778c5...ca4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå