AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Jeg klarer ikke å fjerne flått på hunden min. Han stresser og biter (dvs napper med tennene) etter meg hvis jeg forsøker. Hvordan fjerner du flått på hunden din? Jeg har en sånn grønn flåttfjerner man skal feste under og vri, men han hopper vekk og blir stresset bare han ser den. Anonymkode: ecc9b...34d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Brekkjern fungerer dårlig, beste er lasso. Anonymkode: fab5a...b47
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Brekkjern fungerer dårlig, beste er lasso. Anonymkode: fab5a...b47 Hvorfor er den bedre? Anonymkode: ecc9b...34d
lille_fiol Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg klarer ikke å fjerne flått på hunden min. Han stresser og biter (dvs napper med tennene) etter meg hvis jeg forsøker. Hvordan fjerner du flått på hunden din? Jeg har en sånn grønn flåttfjerner man skal feste under og vri, men han hopper vekk og blir stresset bare han ser den. Anonymkode: ecc9b...34d Dra innom veterinær eller pet xl og spør om de kan hjelpe om det ikke går.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er den bedre? Mye lettere å få tak, spesielt på små flott. Anonymkode: fab5a...b47
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 lille_fiol skrev (5 minutter siden): Dra innom veterinær eller pet xl og spør om de kan hjelpe om det ikke går. Ja, jeg må jo det, men andre får det jo til? Føler meg helt håpløs. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye lettere å få tak, spesielt på små flott. Anonymkode: fab5a...b47 Han har masse pels, så de flåttene jeg finner er ofte store! Anonymkode: ecc9b...34d
Anononyma Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 Han får flåttpiller, får lite flått i utgangspunktet og de få gangene det skjer tar jeg han med til dyrlegen 😂 Får hekt hetta av flått, klarer ikke!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Får hunden noe flåttmiddel? Anbefaler bravecto. Da dør flåtten så fort den biter seg fast. Anonymkode: 3f974...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får hunden noe flåttmiddel? Anbefaler bravecto. Da dør flåtten så fort den biter seg fast. Anonymkode: 3f974...b1d Vi bruker også dette og er veldig fornøyd. Helt nødvendig når man bor på Sørlandet. Anonymkode: 10814...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #10 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Får hunden noe flåttmiddel? Anbefaler bravecto. Da dør flåtten så fort den biter seg fast. Anonymkode: 3f974...b1d Ja, bruker bravecto. Anonymkode: ecc9b...34d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #11 Skrevet 7. juni 2023 Anbefaler også de lasso-flåttpennene. Hunden må riktignok la deg nærme deg med den (prøv å tilvenne en ny slik ved å la han snuse -> gi godbit -> holde nær huden (uten flott) -> gi godbit. Og så gjenta med godbit etter du fjerner flått også. Det fine med disse er at du ikke trenger få godt tak. Så lenge du får løkka rundt, så er det bare å vri med en hånd (du kan holde hunden med andre hånda) og flåtten sitter fast på pennen. Jeg liker det fordi jeg kan holde flåtten vekk fra meg mens jeg bærer den til do, uten å risikere at den faller på gulvet Jeg har hund med skikkelig tjukk pels, og har bare opplevd én gang at flåtten er for stor til å få løkka enkelt over Anonymkode: 9ad7a...a4b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #12 Skrevet 7. juni 2023 Jeg har også pelshunder og jeg fjerner store flått med fingrene og små med pinsett. Hvis hunden din ikke aksepterer fjerning av flått burde du begynne med håndteringstrening. Anonymkode: c5c95...50c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #13 Skrevet 7. juni 2023 Tar de med fingrene. Men du må bare trene bikkja på at det er noe han må gjøre Anonymkode: 5739a...215 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #14 Skrevet 8. juni 2023 Er han alltid sånn når du skal fjerne flått? Om ikke, så hvor sitter denne? Anonymkode: 3745e...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå