Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei ikke meg heldigvis men kameraten min. Han sier eneste utvei er visst å skalle seg fordi det innerste håret har dreadet seg selv over 2 år nå. Men jeg sa jeg skulle høre rundt med folk om det finnes andre måter.

Hvis jeg tar meg friheten å klippe han (har nesten fått lov nå, han skal iallfall ikke selv) og tar så det blir 4-5 cm igjen og gnir hele greia inn med balsam som sitter litt og mishandler hodebunnen hans med å greie det ut etterpå, er det håp for det?

Trist å bli skalla etter det lange fine håret der :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest VillVakkerUng&Yndig
Skrevet

Prøv.

Venninnen min hadde dreads. hun måtte klippe dem. Kommer nok litt ann på hvordan de er flettet.

Skrevet

Du taper ikke så mye på å prøve i vert fall :) Enten blir han skalla eller så klarer dere å bevare det håret som er igjen.

Skrevet

Jepp får prøve, det er ikke lenge til dagen kommer iallfall når han vil klippe seg!

De er flettet helt ytterst på en rar måte, men på 2 år har de jo vokst seg til selv på sin egen måte (ser tovet ut)

Skrevet

Dere kan også forsøke å smøre håret inn med olje, så går det ganske greit å få ut toving.

Skrevet

hva slags olje da? :) (ser for meg det ikke akkurat er nordsjøen-olje det er snakk om)

Skrevet

:ler:

Fortrinnsvis matolje - hvordan type spiller ingen rolle.

Saus inn håret, la sitte litt og klar til angrep.

Skrevet

jeg syns jeg så noe olivenolje stå på kjøkkenbenken hans! funker det tro?

Skrevet

Olivenolje er bra som hårkur, så det funker nok ja. SKader i alle fall ikke, men kan være et herk å vaske ut etterpå da, men seriøst, med det prosjektet dere har foran dere, så er devl det å vaske ut oljen det minste problemet, og flokene et langt større ett....

Skrevet

etter hva jeg har hørt, så er det enkleste når man skal vaske ut olje å ta shampo i håret FØR man fukter det.

så om du fikser og oljer og klipper og krangler ut floker, og skal vaske ut oljen etterpå, ta godt med shampo i det før du puttern under vannet.

gni shampoen godt inn og skyll og vask skikkelig etterpå.

Skrevet

Er da bare å ha i shampoo flere ganger det. Først shampoo, vask og skyll. Så shampoo en gang til, vask og skyll - dere merker når oljen er ute. Ikke er det skadelig for håret om det overvintrer litt olje til neste hårvask heller.

Skrevet

Nei, jeg tror faktsik det håret det er snakk om her har GODT av om det "overvintrer" litt olje jeg, ettersom det fungerer på t vis som en kur, for "tovet" hår kan vel trenge all den behandling (godbehandling) et kan få.

Skrevet
jeg syns jeg så noe olivenolje stå på kjøkkenbenken hans! funker det tro?

Olivenolje kan spises.

Det som kan spises er stort sett mat.

Olivenolje = mat.

Olivenolje er olje.

Mat + olje =matolje. :ler:

Skrevet

hadde en venninne med dreads, husker at hun hadde i noe som løste opp lim(som var til å få ut dreads) da slapp hun å klippe av seg alt håret, men håret ble ganske så tynt da.

Skrevet

Takk for masse fine tips :) Nå skal jeg bare vente på gnålet om at han vil klippe seg, så skal jeg si jeg fikk masse fine tips fra kvinneguiden :ler:

Skrevet

Kokosnøttolje er best, har jeg hørt. Men det må man kanskje kjøpe, da. Bruk kam av metall, eller gaffel (!) for å gre ut i starten - når det bare er småfloker igjen, kan du bruke vanlig kam eller børste. Tror ikke det skal være så vanskelig, men det tar sin tid. Jeg har gredd ut et par av mine (som har dreadet seg selv i fire år), og med gaffel, balsam og tåmodighet funket det. Jeg brukte balsam, altså, ikke olje. Og det gikk helt fint. Men ikke kam av plast, den brekker.

Skrevet

Vi har hunde og katte-børster vi :D

Et spørsmål til: Får han afro etterpå? :Hehe:

Gjest Very Victoria
Skrevet

Jeg skulle klippe av dreadsene til en kamerat og når jeg hadde klippet de av var håret som var igjen så fett, stinkende og ekkelt at jeg klipte ned alt og glattbarberte hodet hans med skum og høvel etterpå. Hår vokser så fort ut igjen at det er like greit og ta alt.

Skrevet

Kattebørste går ikke, taggene sitter for tett. Du må ha noe kam-liknende i så fall. Men dere har vel gafler også. Lykke til (ja, det kan vaskes, det blir kanskje litt tynt, men om dere skal gre ut bare ti cm el så, bør det gå helt fint).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...