AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Idag fikk jeg brev fra namsfogden om at ett stort beløp en person har stjålet fra meg skal betales inn fra 1 Januar 2024. Det står at jeg har prioritet 1. Årsaken til at lønnstrekk ikke skjer før 1 Januar er fordi personen har annen gjeld som skal betales ned først. Dette også via namsfogden og lønnstrekk. Som dere sikkert skjønner er dette en person som ikke har økonomisk kontrol. Om personen opparbeider seg annen gjeld i mnd fremover, kan da min prioritet flyttes på? Jeg har ventet på disse pengene i litt over 3 år og vil nødig vente lenger fordi han opparbeidet ny gjeld fra nå og fremover. Anonymkode: 0707f...eeb
isw Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Idag fikk jeg brev fra namsfogden om at ett stort beløp en person har stjålet fra meg skal betales inn fra 1 Januar 2024. Det står at jeg har prioritet 1. Årsaken til at lønnstrekk ikke skjer før 1 Januar er fordi personen har annen gjeld som skal betales ned først. Dette også via namsfogden og lønnstrekk. Som dere sikkert skjønner er dette en person som ikke har økonomisk kontrol. Om personen opparbeider seg annen gjeld i mnd fremover, kan da min prioritet flyttes på? Jeg har ventet på disse pengene i litt over 3 år og vil nødig vente lenger fordi han opparbeidet ny gjeld fra nå og fremover. Anonymkode: 0707f...eeb Din prioritet kan flyttes på i forhold til: 1. Gjeld til det offentlige (skattekrav, bøter, etc.) 2. Dokumentert økte levekostnader. Ellers ikke. Ingen andre privatrettslige krav får prioritet når du først har fått lønnstrekk. Endret 7. juni 2023 av isw
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 isw skrev (2 timer siden): Din prioritet kan flyttes på i forhold til: 1. Gjeld til det offentlige (skattekrav, bøter, etc.) 2. Dokumentert økte levekostnader. Ellers ikke. Ingen andre privatrettslige krav får prioritet når du først har fått lønnstrekk. Skattekrav har vel namsfogden forhåpentligvis funnet ut om personen får i år eller ikke. Det blir uansett ikke betalt frivillig av denne personen, så da kommer vel det før jeg får mine penger. Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 0707f...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå