AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Når jeg hører folk , inkludert nære venner si " ååå, har dere sett vær varselet?? Det skal bli sol og 30 grader i uker fremover! " Eller " jeg håper det blir kokvarmt og ikke en dråpe regn hele sommeren, for da kan jeg bli knallbrun og gå i lette klær hele tiden " Folk jubler når unormale og merkelige temperaturer skyller over landet. Det handler om å bli brun, gå lettkledd, drikke utepils, ligge ved sjøen i ett strekk . Folk blir festglade, avisene henger seg på - forsiden handler om hvor det er billigst utepils og smilende, solbrente ansikter med overskrifter som " måtte godværet aldri ta slutt ! " Vel, det er flere skyggesider ved å ha unormale temperaturer og tørt vær i lange tider. Jeg skjønner at folk vil ha sol og varme i perioder, men jeg blir provosert av de som uttrykker at det skulle vært sånn hele tiden, som syntes det er superflott at temperaturene når nye høyder og varer lenger. Sannheten er at det kan bli katastrofale sommere fremover. Anonymkode: 6dac4...b32 6 1 6
Million Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 (endret) Gresset begynner allerede å bli brunsvidd en del steder her. Kunne trengt et par ordentlige regnskyll, ja. Det kommer opp værvarsel på pc-en min her, og de siste par dagene har det stått fare for skogbrann også, pga det er så tørt. Får håpe ikke noen tullinger tenner opp for å grille i naturen nå, så tørt som det er.... Jeg liker ikke sole meg heller, så for meg blir det bare ubehagelig med varme. EDIT; ser nå overskriften. Det var litt voldsomt vel? Å bli "provosert" over at folk liker sol og blir glade av det?!? Nei, det blir jeg ikke. La dem nå få kose seg, de som liker sol og varme! 😄 Vi er ikke akkurat bortskjemte med varme og sol her oppe i norden. Endret 7. juni 2023 av Million 4 3
navnet Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Ok. Det er noe eget når man klarer å bli sure for at andre er glade. Nordmenn blir glade når det er sol og varmt, spesielt etter en lang og kald vinter og vår. Prøv å ikke bli for irriterte da, når andre utrykker glede. Vi har så få ting å bli glade over i hverdagen at jeg tenker at folk må få lov til å ha det greit. 17 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 Været er det ingen som for gjort noe med, at det er klimaforandringer er det ikke tvil om. Hva andre gjør er meg likegyldig. Anonymkode: 98383...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 Tror jeg har sånn sommerdepresjon, liker godt høst og vinter da! Blir å kjøle seg ned ved ACen hele sommeren. Anonymkode: 66958...e38 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 Noen kunne nok sagt det samme om jul også. Grinchen, feks. Men fra spøk til alvor så er jeg enig. Det er skummelt, helt klart. Jorda blir varmere. Anonymkode: f98df...427 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 Jeg synes det er vidunderlig. Skulle ønske det var mer fokus på å tilpasse oss klimaendringene heller enn å bare bremse dem. For Norge isolert sett vil mest sannsynlig klimaendringene være fint, for verden generelt er det verre. Men enn så lenge nyter jeg sol og varme. Anonymkode: 84e3a...ea6 3
BobbySocks Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Siden det varmeste vi har hatt i år er 13 grader så gleder jeg meg sykt til alt er brunnsvidd og skogbrannfaren uler. Det blir digg! 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når jeg hører folk , inkludert nære venner si " ååå, har dere sett vær varselet?? Det skal bli sol og 30 grader i uker fremover! " Eller " jeg håper det blir kokvarmt og ikke en dråpe regn hele sommeren, for da kan jeg bli knallbrun og gå i lette klær hele tiden " Folk jubler når unormale og merkelige temperaturer skyller over landet. Det handler om å bli brun, gå lettkledd, drikke utepils, ligge ved sjøen i ett strekk . Folk blir festglade, avisene henger seg på - forsiden handler om hvor det er billigst utepils og smilende, solbrente ansikter med overskrifter som " måtte godværet aldri ta slutt ! " Vel, det er flere skyggesider ved å ha unormale temperaturer og tørt vær i lange tider. Jeg skjønner at folk vil ha sol og varme i perioder, men jeg blir provosert av de som uttrykker at det skulle vært sånn hele tiden, som syntes det er superflott at temperaturene når nye høyder og varer lenger. Sannheten er at det kan bli katastrofale sommere fremover. Anonymkode: 6dac4...b32 Mener du man er bedre stilt om man fortviler over sin ulykke? Om livet gir deg sitroner, ts, så bør du lage limonade, og du bør glede deg over både å lage den og å drikke den. For, ja, det blir varmere. Og tørrere. Og våtere. Vi vet alle at en person som er 20 nå vil leve gjennom skogbranner som raser i ukesvis om ikke månedsvis og som vil ta liv. Vi vet de vil leve gjennom jordskred som utsletter bygder. Men vi kan likevel lage limonade. Fordi vi ikke har noe valg. Men du bør kanskje vurdere hvor mange barn du vil lage, eller om du i det hele ser poenget, ja. Men vi som nå en gang er i live og tåle konsekvensene av forrige generasjons idioti? Vi bør feire det vi kan. Anonymkode: 2892a...832 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #10 Skrevet 7. juni 2023 Det er mulig å gjøre begge deler på en gang. Jeg er svært bevisst klimaendringer, og har gjort en del grep i eget liv siste 10+ år for at jeg selv ikke skal bidra særlig til klimaendringene. Denne sommeren gleder jeg meg likevel som en unge til det jeg håper blir en flott sommer. I fjor hadde vi nøyaktig en uke med fint nok vær til at man kunne få sol på kroppen. Den uken var jeg syk. Resten av sommeren var stort sett bare kald og full av regn. Så jeg har ikke hatt sol på kroppen på 2 år. Jeg trenger sol på kroppen, jeg trenger å få D-vitaminer på den måten også. Jeg trenger å nyte og slappe av i god varme. Så har jeg begynt å dyrke en del grønnsaker i potter (har ikke hage), for slik bidra til litt mindre avtrykk etter meg miljømessig. Det er utrolig hvor mye man faktisk kan dyrke på liten plass. Anonymkode: d4e15...bfd 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #11 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skulle ønske det var mer fokus på å tilpasse oss klimaendringene heller enn å bare bremse dem. For Norge isolert sett vil mest sannsynlig klimaendringene være fint, for verden generelt er det verre. Å bremse klimaendringene er ikke nok, da går jorda under. Klimaendringene må stanses helt. Anonymkode: 07f85...006
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #12 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å bremse klimaendringene er ikke nok, da går jorda under. Klimaendringene må stanses helt. Anonymkode: 07f85...006 Det går jo ikke. Klimaendringer har vi hatt på jordkloden i mange hundretusenvis av år. Visste du at det har levd nesehorn i Storbritannia og at det har vært tropisk klima? Løver på Balkan har det vært også! Det har faktisk det. Klimaendringer for tusenvis av år siden gjorde det mulig. Vi har hatt mange istider på jordkloden også, som strakte seg over tusenvis av år, for så å trekke seg tilbake igjen og jordkloden ble varmere og varmere igjen. Sånn har det alltid vært. Vi kan rett og slett ikke unngå klimaendringer, de har alltid vært der. Anonymkode: d43c4...5a3 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #13 Skrevet 7. juni 2023 Synes det er helt greit at folk gir utrykk for egentlig både urealistiske og ufornuftige ønskedrømmer jeg. Om det skulle være snø hele året eller sol hele året, så er det jo bare et utrykk for "Åh så deilig dette er!", mer enn at folk faktisk tenker at slik må det alltid være. Synes egentlig det er litt komisk når folk møter utrykk for begeistring over noe med "Konsekvensene av det er...", med mindre det er humoristisk tilbakemelding. Anonymkode: 98ab0...c19
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #14 Skrevet 7. juni 2023 Det er religionsfrihet i Norge, soltilbedere må få lov å utøve religionen sin uansett om de tilber Ra, Inti eller en annen solgud. Anonymkode: dac3b...df5 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #15 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går jo ikke. Klimaendringer har vi hatt på jordkloden i mange hundretusenvis av år. Visste du at det har levd nesehorn i Storbritannia og at det har vært tropisk klima? Løver på Balkan har det vært også! Det har faktisk det. Klimaendringer for tusenvis av år siden gjorde det mulig. Vi har hatt mange istider på jordkloden også, som strakte seg over tusenvis av år, for så å trekke seg tilbake igjen og jordkloden ble varmere og varmere igjen. Sånn har det alltid vært. Vi kan rett og slett ikke unngå klimaendringer, de har alltid vært der. Anonymkode: d43c4...5a3 Her er det snakk om de menneskeskapte klimaendringene, som er årsaken til oppvarmingen og trusselen mot menneskeheten vi ser nå. Uansett hvor mye vitenskapsfornekterne fra livets harde skole benekter det. Anonymkode: 07f85...006 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #16 Skrevet 7. juni 2023 Slapp av, sommeren i fjor her var våt og kald. Så hvis vi kan få noen få usle dager med temperaturer på rundt 18-20 grader og litt sol, er ikke får mye å be om. Her er det jammen meg mer enn nok vann i magasinene så det holder lenge. Anonymkode: 9fa2c...8f8 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #17 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg har sånn sommerdepresjon, liker godt høst og vinter da! Blir å kjøle seg ned ved ACen hele sommeren. Anonymkode: 66958...e38 Her er varmepumpen i full drift i stua med 23 grader. Jeg har en vifte i et skap på vaskerommet. Den får jeg ta frem hvis det blir sol noen dager. Anonymkode: 9fa2c...8f8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #18 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slapp av, sommeren i fjor her var våt og kald. Så hvis vi kan få noen få usle dager med temperaturer på rundt 18-20 grader og litt sol, er ikke får mye å be om. Her er det jammen meg mer enn nok vann i magasinene så det holder lenge. Anonymkode: 9fa2c...8f8 Har vært over 20 grader og sol non-stop fra 05 til 21 i ei uke nå på sørøstlandet. Denne uka blir det 25+ hver dag her jeg bor. Anonymkode: dac3b...df5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #19 Skrevet 7. juni 2023 Hehe, du hadde hatet meg 😁 Og jeg er ekstremt glad i sol, sommer og varme og går i hi om vinteren. Syter og klager over at det er så kaldt, mørkt og grusomt. Så godt vi er forskjellige tenker nå jeg! Anonymkode: 07f21...194 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #20 Skrevet 7. juni 2023 Media har virkelig ødelagt folk. Det har vært sol i noen dager, og det skal man selvsagt ikke få nyte uten dårlig samvittighet. Sommeren ifjor var jo helt elendig - måtte denne sommeren bli varm og solrik!☀️ Anonymkode: 1fa03...383 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå