AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Dette er jo et litt tenkt eksempel da, siden jeg aldri parkerer på gaten men, jeg bor i en bydel der det er snakk om at det skal bli betalt gateparkering. Tomten vår (enebolig) strekker seg til midt ut i veien. Dette har jo ikke hatt noen praktisk betydning for oss, da vi jo ikke sitter og henger i veien utenfor gjerdet vårt, men i følge tomtegrensen eier vi en del av veien. Da lurer jeg litt på i og med at veien er en del av vår tomt, kan kommunen kreve at vi og andre betaler til kommunen for å parkere der? Anonymkode: 6f4a9...b3e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 De kan da også kreve vedlikehold. Tror jeg hadde holdt kjeft ang eierskap å betalt. Anonymkode: 34441...f82 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Kommunen kan kreve hva den vil for å dekke inn det den har sløst bort på andre ting. Vi fikk føle på dette ved oppdeling av tomt. Kostet over 200.000 kroner å ha en eneste mann som målte opp tomten og delte inn med metallstolper. Prisen for jobben burde vært kanskje 3-4.000 kroner. Når vi må ha noe fra Kommunen, vet de å ta seg betalt, alternativet er inkasso. Det anonyme dyret tar deg. Anonymkode: 7180c...1be
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan da også kreve vedlikehold. Tror jeg hadde holdt kjeft ang eierskap å betalt. Anonymkode: 34441...f82 Hadde jo gladelig vedlikeholdt om jeg kunne drevet utleie av parkeringsplasser hvis hele bydelen får betalt gateparkering. ts Anonymkode: 6f4a9...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 Er dere grunneier da? Vil vel tippe at det på ett eller annet tidspunkt ble inngått en avtale (eller overkjøring) vedr at de la noe av veien på tomten deres. Så på en måte nei, på en annen måte så er det jo veien deres. Anonymkode: 47bb0...d05
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere grunneier da? Vil vel tippe at det på ett eller annet tidspunkt ble inngått en avtale (eller overkjøring) vedr at de la noe av veien på tomten deres. Så på en måte nei, på en annen måte så er det jo veien deres. Anonymkode: 47bb0...d05 Vår tomt går over fjernet og hekken vår og ut i kommunal vei. Det ser man på gule sider og kartverket. ts Anonymkode: 6f4a9...b3e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vår tomt går over fjernet og hekken vår og ut i kommunal vei. Det ser man på gule sider og kartverket. ts Anonymkode: 6f4a9...b3e Men hva er tinglyst på eiendommen? Kommunen kan for eksempel typisk ha bruksrett til vei/vedlikehold/parkering Forøvrig er det ingenting som hinder deg fra å leie ut en parkeringsplass på egen tomt. Gjørs ofte i byen (sentrum) jeg bor i, legger seg litt under offentlige satser. Anonymkode: 5a9d7...a11 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 Kommunen vår prøver seg på å kreve betalt parkering (automat eller via app) på en tomt som eies av en forretning, de bruker den til kundeparkering. Anonymkode: 10d87...024
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 https://www.rb.no/lokale-nyheter/fikk-bot-pa-egen-tomt/s/1-95-5341902 Anonymkode: e018c...cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå