Gjest *Lav profil* Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Hei, kanskje dere kan hjelpe meg? De to siste gangene før mensen har jeg hatt forferdelig vondt i magen, oppblåst og stikninger og murring. Litt annerledes vondt enn når mensen omsider kommer da. Før forrige mens trodde jeg nesten jeg var gravid, tok test til og med. Syns jeg hadde alle symptomer på graviditet. Virker også som hele opplegget med syklusen og hormonene har forandret seg. Nå føler jeg at jeg får masse kviser og uren hud rundt eggløsningen, og så blir jeg fin igjen. Ømme bryster har jeg nesten konstant fra eggløsningstiden og til mensen starter. Tok GU for en mnd siden og har fått svar om at celleprøvene var ok. Bakterieprøvene har jeg enda ikke fått svar på, var litt forsinket pga julen og sånt tror jeg. Denne forandringen har bare vært nå denne gangen og forrige gang. Jeg hadde en mellomblødning på en dag tirsdagen før jeg fikk mensen på lørdag etter. (rart jeg trodde jeg var gravid? ). Idag på morran fikk jeg litt lyserød utflod. Er nå 3 uker og 3 dager siden siste mens. Har normalt en syklus på 25-26 dager. Noen som har noen ide om hvorfor denne plutselig forandringen? Bør jeg sjekke på nytt igjen eller? Mensen virket noenlunde normal sist når den først kom. Jeg har vel igrunnen ikke bekymret meg sånn denne gangen som sist da. Men i hele går kveld var jeg kvalm og uggen i kroppen. Noen som har noen logiske eller fornuftige svar på hvorfor ting plutselig føles så annerledes? Er det bare hormonforandringer eller kan jeg alikevel være gravid tross mensen kom forrige gang? Har i mellomtiden føltes normalt frem til eggløsningen igjen. Er nå over 3 år siden jeg brukte pilla. Kan det være noe annet, som urinveisinfeksjon eller noe? Har i høst gått med bakteriell vaginose, som også var en grunn til at jeg gikk til GU'en. Fikk kur for denne og den er heldigvis borte. Fikk istedenfor nå soppinfeksjon 1. nyttårsdag. Setter stor pris på alle mulige svar.
Gjest kjenner meg igjen Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Uff som jeg kjenner meg igjen. Jeg fikk et barn for 6 mnd siden, fikk tilbake mensen da barnet var 4 mn. Det er over en måned siden. Jeg skulle hatt mensen nå, men har gått med kvalme,oppblåst og er uggen i hele kroppen i ei uke nå. Jeg er så lei. Jeg har alle tegn på at jeg er gravid, har tatt 3 tester men de er negative. Det verker i korsryggen som det gjør nå jeg har mensen til vanlig. Men hvor er den? Jeg er stressa og bekymret nå, skal ringe klokka 8 idag å få meg en legetime, for noe må det være med meg. 3 tester kan da ikke ta feil? eller kan de? Nå vet jeg at mensen ikke trenger å være regelmessig etter en fødsel, men jeg har født mange ganger før og mensen min er alltid regelmessig. Håper vi to kan finne ut av hva det er.
Gjest *Lav profil* Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har ikke vært igjennom noen fødsel heller jeg. Er det ingen som kan forklare hvorfor man plutselig får sånne forandringer i kroppen? Nå har det ikke skjedd noe spesielt i livet mitt som skulle medføre turbulens for kroppen heller. Har hatt det ganske stabilt i ca 2 år jeg nå! Fikk forresten svar fra GU istad - alle prøver var helt fine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå