AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Sønnen er en krysning av Emil og Pippi. Helt utrolig grensesøkende selvom vi har vært jevne med oppdragelse i flere år nå. Har et yngre og et eldre søsken og det har vært piece of cake i forhold. Jeg tror jeg blir gærn av så mye "grenseløs" atferd. Kan dere som har hatt ekstra krevende barn si noe om hvordan det blir etterhvert? Er livredd for hvordan det skal gå med han i fremtida. Han er 7 år. Anonymkode: c1395...efd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Har ingen råd, har også ett krevende barn, 8 år. Det er så mange påfunn og ideer. Jeg kan kjenne meg litt igjen fra da jeg var barn. Men jeg var likevel på en annen måte, var gjerne mer vågal på fysisk utfoldelse, som feks å kjøre i full fart ned en bratt bakke - for å se om jeg klarte det UTEN å velte! Utrolig at det ikke gikk galt. Barnet mitt er ikke så tøff der, men hans påfunn er litt annerledes. Feks å finne på å stikke hull i duken, klippe opp støvsugerposen. Mye ekstra opprydding blir det 😊 Jeg håper at han er som meg, vill og gal som barn, og blir rolig, tilregnelig og fornuftig fra 12-års alderen. Jeg har hørt flere si at gutter er verst i alderen 8-11 år. De evner lite konsekvenstenkning, de har mye energi som må ut. I dag kommer energien mindre ut i fysisk utfoldelse, så da blir det vel mer hyl og brøl, rare ideer,etc. Husk, de fleste vokser opp og blir allrighte mennesker. Men det kan jo være en del styr på veien 😊 Anonymkode: d1886...b37 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Har ingen råd, har også ett krevende barn, 8 år. Det er så mange påfunn og ideer. Jeg kan kjenne meg litt igjen fra da jeg var barn. Men jeg var likevel på en annen måte, var gjerne mer vågal på fysisk utfoldelse, som feks å kjøre i full fart ned en bratt bakke - for å se om jeg klarte det UTEN å velte! Utrolig at det ikke gikk galt. Barnet mitt er ikke så tøff der, men hans påfunn er litt annerledes. Feks å finne på å stikke hull i duken, klippe opp støvsugerposen. Mye ekstra opprydding blir det 😊 Jeg håper at han er som meg, vill og gal som barn, og blir rolig, tilregnelig og fornuftig fra 12-års alderen. Jeg har hørt flere si at gutter er verst i alderen 8-11 år. De evner lite konsekvenstenkning, de har mye energi som må ut. I dag kommer energien mindre ut i fysisk utfoldelse, så da blir det vel mer hyl og brøl, rare ideer,etc. Husk, de fleste vokser opp og blir allrighte mennesker. Men det kan jo være en del styr på veien 😊 Anonymkode: d1886...b37 Jeg håper du har helt rett. Det er til tider uutholdelig så bekymra jeg er for han -skulle tro han kom fra et hjem helt uten grenser, og det er virkelig ikke tilfelle. Anonymkode: c1395...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå