Gå til innhold

Spiser du skalken på brødet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du skalken, eller kaster du den i søpla?

Og hva med pizzaskorpen, spiser du den?

Anonymkode: ad803...aed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja til både skalken og pizzaskorpen, det er jo den beste delen😄

Anonymkode: 8b2dc...7ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsker skalken med litt nøttesmør på!

Anonymkode: 26a58...51a

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Spiser skalken, men synes de andre skivene er bedre.

Pizzaskorpe elsker jeg. Kan ofte være den beste biten av pizzaen dersom den er lagt korrekt.

Anonymkode: c1b71...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Man kaster ikke mat.

Anonymkode: 0c35d...ea0

Skrevet

Ja, jeg spiser alltid skalken på brødet. Synes ofte den er best!

Pizzaskorpene spiser jeg ofte også, men noen ganger lar jeg dem ligge hvis jeg ikke er så veldig sulten. Da spiser jeg kun den delen med pålegget på. Er jeg veldig sulten går alt ned. 

Skrevet

Både og! Det finnes jo utallige varianter av brødskorper og pizzaskorper.

Noen pizza har skikkelig god skrope, noen har helt ok skorpe, og noen har absolutt ikke god skorpe. 
Brød spiser jeg stort sett skorpen av ja, for jeg velger brød som har god skorpe. Men har flere ganger smakt brød som har skikkelig seig skorpe som man knapt kan tygge, eller skorpe som er så hard at man kutter seg i leppa. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, helt uaktuelt. Skalken på brødet duger kun som fuglemat. Kan spise skorpe på pizza når den er hjemmelaget men på kjøpepizza hvor det er mye skorpe lar jeg den ligge.

Anonymkode: 0a579...128

Skrevet

Ja, fordi jeg tenker på at det er mange som ikke har den muligheten. Mange lever kun på en skalk muligens og, i løpet av dagen. Den dagen det blir krig tenker jeg at man spiser skalken jeg, alle sammen, for å overleve. 

Skrevet

Nei, jeg spiser ikke skalken på brødet. Maler den til smuler og bruker til panering så ingenting kastes her. Skorpen på pizza spises.

AnonymBruker
Skrevet

Skalkene får fulgene utenfor huset. Bor landlig, så absolutt ingen naboer som blir påvirket.

Anonymkode: bf068...034

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det! Vokste opp i en husholdning med bare en inntekt (helt vanlig på 70-tallet), og det å ikke spise brødskalker og skorper var uhørt. 

Når det gjelder pizza er det jo kanten som er det beste på hele pizzaen.

Skrevet

Spiser ikke skalken vanligvis nei. Den og pizzaskorpen går stort sett i søpla, men det hender at bikkja får det også. 

Gjest EmKay
Skrevet

Pizzaskorper - oh yes, de er jo de beste. 

Skalken - kun på nystekt, digg brød, da blir det jo litt som et rundstykke. Spiser den ikke på et vanlig, mykt kneippbrød.

Skrevet

Skorpen på pizza er jo det beste, så ja, den spiser jeg.

Skalken på brødet, når brødet er nytt, så er skalken det beste, så den først skalken spiser gjerne jeg. Den siste, når brødet er noen dager gammelt synes ikke jeg er så god, men den spises, av samboeren  :)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, helt uaktuelt. Skalken på brødet duger kun som fuglemat. Kan spise skorpe på pizza når den er hjemmelaget men på kjøpepizza hvor det er mye skorpe lar jeg den ligge.

Anonymkode: 0a579...128

Duger ikke som fuglemat. Fugler skal ikke ha brød! 

Anonymkode: cf2c7...641

• Liker 1
Skrevet

Spiser begge deler.

Skrevet

Spiser alltid skalker og skorper på brød; det er en del av spisegleden.  :nikke: 
Alltid på pizza`n også...men da må den være kjøpt på peppes eller en av de andre stedene som lager skikkelig pizza. Frossenvariant rører jeg ikke og hjemmelaget med kjempesvulmende tørr deigkant klarer jeg ikke å kjempe meg igjennom. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser alltid skorpen fordi glutenfritt brød koster flesk. 

Anonymkode: 46552...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...