Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen konkrete tips til hvordan man går frem for å redusere antall amminger pr natt? Hvilke måltider bør man prøve å kutte ut/utsette og hvordan går vi frem? Hun legger seg rundt 19 og våkner nesten alltid rundt 22 tiden. Da virker hun sulten og spiser godt. Våkner hver 2-3 time resten av natten, og er veldig sint frem til hun kommer på puppen. Varierer veldig hvor mye hun spiser. Har prøvd å bare roe med smokk og at hun får komme opp i vår seng, men roer seg ikke før hun får pupp. I natt prøvde vi med vann på flaske, men det ble full tilt av det også. Hun sovner fort på puppen og kan da legges tilbake i sin seng etterpå. Snart 11 mnd. 

Anonymkode: bffed...d61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke svaret du ville ha, men hva med å bare kutte helt? Hun er jo stor nok til det. Her gjorde vi det med begge to ved 8 mnd. Da kuttet vi brått og far tok den jobben (han startet perm da) gikk veldig fint. Masse kos, trøst, tilbud om vann og smokk. Tok et par dager begge gangene før det var ok :)

Anonymkode: d7306...a12

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok regne med å stå i litt hyl og skrik noen netter. For noen kan det hjelpe om mor legger seg på et annet rom, så ungen ikke lukter/ser mor og kommer på tanken om melk. 

Anonymkode: b3cfb...c64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vant til å få melk på natta, og hun kommer ikke til å slutte med det uten protester. Om dere vil slutte så anbefaler jeg også at far tar oppvåkningene en stund. 

Du kan eventuelt prøve å amme henne i søvne en stund før hun vanligvis våkner, og se om det hjelper henne å sove videre. Men mest sannsynlig våkner hun av vane, det er sånn hun har lært at det er om natta. Det tar noen dager å etablere ny rutine, men det går ofte fortere enn folk tror. 

Anonymkode: 2d353...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å kutte et og et måltid, feks de etter kl 22 om hun spiser godt da. 

Men som nevnt over, kan det noen ganger være bedre å bare stenge helt av på natt. Det kan være forvirrende for barnet at det får pupp ved den oppvåkningen, men ikke neste feks. Og de våkner ofte mer av vane, enn av faktisk sult. Jeg måtte gjøre det med min yngste. Det ble mye skrik og rabalder, men lot far ta de nettene. Det ble bare verre om jeg prøvde å roe henne når hun ikke skulle få pupp. 

Anonymkode: a9072...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...