AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Hva nå? Hvem tror vi kjøper opp dette? Jeg frykter DNB… Jeg er kunde i DB - ikke fordi jeg synes banken er så fantastisk, men pga fagforeningsavtale (Akademikerne). Spent på hva som skjer nå. Jeg har IKKE lyst til å gå tilbake til DNB. Vil dette føre til høyere priser for alle? Det er styrete å bytte bank, og jeg hadde virkelig ikke tenkt å gjøre det nå… Sparepengene (fond) er plassert andre steder, men det blir styr med andre kontoer, barnas kontoer etc. Anonymkode: ab838...bb4
isw Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Jeg tviler sterkt på at DNB får lov til å vokse enda mer nå via oppkjøp. Her tror jeg Konkurransetilsynet vil ha en mening. Neppe aktuelt for regionale sparebanker å overta. Nordea har jo vært aktive med oppkjøp de siste årene, så det er jo en mulig kandidat. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Jeg har ikke fått med meg dette, har ikke lest nyhetene. Men jeg tenker Nordea er en stor kandidat til det. Mest sannsynlig trenger du ikke å gjøre noe som helst med mindre du vil velge en annen bank enn den som kjøper opp porteføljene. Bankene ordner det seg imellom. Anonymkode: dfe1c...230
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke fått med meg dette, har ikke lest nyhetene. Men jeg tenker Nordea er en stor kandidat til det. Mest sannsynlig trenger du ikke å gjøre noe som helst med mindre du vil velge en annen bank enn den som kjøper opp porteføljene. Bankene ordner det seg imellom. Anonymkode: dfe1c...230 Vel...,,,,Jeg ble bytta fra Nordea Direct til Nordea og det ble nye kort, nye kontoer, ny bank id og måtte gjøre om alt av registrerte betalingsmåter og kontoer (lønn/skatteetaten) . Eneste som gikk av seg selv var e-faktura. 😕 Anonymkode: 8d233...4a6
newman01 Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Vel...,,,,Jeg ble bytta fra Nordea Direct til Nordea og det ble nye kort, nye kontoer, ny bank id og måtte gjøre om alt av registrerte betalingsmåter og kontoer (lønn/skatteetaten) . Eneste som gikk av seg selv var e-faktura. 😕 Anonymkode: 8d233...4a6 Ja, og av en eller annen grunn er standardkonto for belastning av e-faktura satt til en delkonto som ikke skal benyttes til regningskonto. Så hver gang jeg får efaktura i Nordea må jeg åpne den, trykke på rediger, endre belastningskonto, akseptere og godkjenne transaksjonen med BankID. De er absurd glad i BankID i Nordea. Har aldri måttet godkjenne annet enn BankID-avtaler med BankID før, men nå må jeg det på alle regningsbetalinger. Vurderer å bytte bank bare pga. det
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ikke fått med meg dette, har ikke lest nyhetene. Men jeg tenker Nordea er en stor kandidat til det. Mest sannsynlig trenger du ikke å gjøre noe som helst med mindre du vil velge en annen bank enn den som kjøper opp porteføljene. Bankene ordner det seg imellom. Anonymkode: dfe1c...230 DN mente at både DNB og Nordea var for store til at det var mulig for dem å overta DBs kunder. Jeg håper egentlig de har rett, for jeg er også kunde i Nordea, og jeg hater appen deres! Den er enda verre enn DBs app. 🤣 Jeg frykter at det vil bli styr med avtalegiro med mere, uansett. Jeg har heldigvis BankID et annet sted. Dvs i Sbanken… hvor det nok kanskje også vil bli tull… Anonymkode: ab838...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå