Gå til innhold

Danske bank ut av det norske privatkundemarkedet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva nå? Hvem tror vi kjøper opp dette? Jeg frykter DNB… Jeg er kunde i DB - ikke fordi jeg synes banken er så fantastisk, men pga fagforeningsavtale (Akademikerne). Spent på hva som skjer nå. Jeg har IKKE lyst til å gå tilbake til DNB. Vil dette føre til høyere priser for alle? Det er styrete å bytte bank, og jeg hadde virkelig ikke tenkt å gjøre det nå… Sparepengene (fond) er plassert andre steder, men det blir styr med andre kontoer, barnas kontoer etc. 

Anonymkode: ab838...bb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at DNB får lov til å vokse enda mer nå via oppkjøp. Her tror jeg Konkurransetilsynet vil ha en mening.

Neppe aktuelt for regionale sparebanker å overta. Nordea har jo vært aktive med oppkjøp de siste årene, så det er jo en mulig kandidat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått med meg dette, har ikke lest nyhetene. Men jeg tenker Nordea er en stor kandidat til det. Mest sannsynlig trenger du ikke å gjøre noe som helst med mindre du vil velge en annen bank enn den som kjøper opp porteføljene.  Bankene ordner det seg imellom.

Anonymkode: dfe1c...230

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg dette, har ikke lest nyhetene. Men jeg tenker Nordea er en stor kandidat til det. Mest sannsynlig trenger du ikke å gjøre noe som helst med mindre du vil velge en annen bank enn den som kjøper opp porteføljene.  Bankene ordner det seg imellom.

Vel...,,,,Jeg ble bytta fra Nordea Direct til Nordea og det ble nye kort, nye kontoer, ny bank id og måtte gjøre om alt av registrerte betalingsmåter og kontoer (lønn/skatteetaten) . Eneste som gikk av seg selv var e-faktura. 😕

Anonymkode: 8d233...4a6

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel...,,,,Jeg ble bytta fra Nordea Direct til Nordea og det ble nye kort, nye kontoer, ny bank id og måtte gjøre om alt av registrerte betalingsmåter og kontoer (lønn/skatteetaten) . Eneste som gikk av seg selv var e-faktura. 😕

Anonymkode: 8d233...4a6

Ja, og av en eller annen grunn er standardkonto for belastning av e-faktura satt til en delkonto som ikke skal benyttes til regningskonto. Så hver gang jeg får efaktura i Nordea må jeg åpne den, trykke på rediger, endre belastningskonto, akseptere og godkjenne transaksjonen med BankID. 

De er absurd glad i BankID i Nordea. Har aldri måttet godkjenne annet enn BankID-avtaler med BankID før, men nå må jeg det på alle regningsbetalinger. Vurderer å bytte bank bare pga. det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

DN mente at både DNB og Nordea var for store til at det var mulig for dem å overta DBs kunder. Jeg håper egentlig de har rett, for jeg er også kunde i Nordea, og jeg hater appen deres! Den er enda verre enn DBs app. 🤣 

Jeg frykter at det vil bli styr med avtalegiro med mere, uansett. Jeg har heldigvis BankID et annet sted. Dvs i Sbanken… hvor det nok kanskje også vil bli tull…

Anonymkode: ab838...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...