Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde termin 28.mai, og nå er det 07. juni. Når er det vanlig å få overtidskontoll? Synes det har gått litt tid nå..Tenker å ringe å høre, men mulig jeg bare må smøre meg litt med tålmodighet en dag eller to til. 

Anonymkode: 9c6b7...827

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes lenge ut. Når var du sist på kontroll? Jeg var på terminkontroll på termin, og avtalte overtidskontroll seks dager etter gitt at jeg ikke hadde født innen da (det gjorde jeg).

Anonymkode: e45cc...f8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hørtes lenge ut. Når var du sist på kontroll? Jeg var på terminkontroll på termin, og avtalte overtidskontroll seks dager etter gitt at jeg ikke hadde født innen da (det gjorde jeg).

Anonymkode: e45cc...f8d

Sist jeg var på ultralyd var i april. Hun sa det at jeg skulle få henvisning til overtidskontroll om jeg gikk over termindato, men har ikke hørt noe. Føler meg glemt. Er det fastlegen jeg skal kontakte? Gikk ikke til jordmor. 

Skrevet (endret)

Du skulle vært på to overtidskontroller allerede og skal egentlig induseres nå. Har du ikke vært hos jordmor eller lege i svangerskapet som har henvist deg etter terminkontrollen? Du har selv ansvar for å bestille time hos fastlege til de anbefalte kontrollene frem til termin. Har du ikke tenkt over dette i det hele tatt de siste to mnd? Ring sykehuset så tar de deg inn med engang.

Endret av Marimma
Skrevet (endret)
Marimma skrev (2 minutter siden):

Du skulle vært på to allerede og skal egentlig induseres nå. Har du ikke vært hos jordmor eller lege i svangerskapet som har henvist deg etter terminkontrollen? Du har selv ansvar for å bestille time hos fastlege til de anbefalte kontrollene frem til termin. Har du ikke tenkt over dette i det hele tatt de siste to mnd? Ring sykehuset så tar de deg inn med engang.

Har gått til lege. Fikk beskjed om at det var bare nødvendig med to kontroller hos lege. I uke 12 og 18 om jeg ikke husker feil. Alt står bra til med den lille. Hun vokser som hun skal og alt ser bra ut, både under legekontroll og på ultralyd. Fødeavdelingen jeg skal ringe?

Endret av Minlillesky
Skrevet (endret)
Minlillesky skrev (5 minutter siden):

Har gått til lege. Fikk beskjed om at det var bare nødvendig med to kontroller hos lege. I uke 12 og 18 om jeg ikke husker feil. Alt står bra til med den lille. Hun vokser som hun skal og alt ser bra ut, både under legekontroll og på ultralyd. Fødeavdelingen jeg skal ringe?

Nei, det er anbefalt minst åtte kontroller i svangerskapet, hver andre uke de siste ukene (36, 38, 40, så to overtidskontroller før induksjon 42+0). Har du bare gått til to kontroller? Ingen i tredje trimester? Da vet du jo ikke for sikkert at alt ser bra ut. Den legen må meldes til helsetilsynet for det er direkte livsfarlig å feilinformere så grovt. Det er det verste jeg har hørt. Det er bare hvis du tar alle andre kontroller hos jordmor at du bare trenger to hos lege, går du ikke til jordmor skal alle tas hos lege. Får helt vondt av deg for at ingen har fanget opp at du ikke har fulgt anbefalt svangerskapsomsorg når det ikke skyldes at du ikke ønsker det selv.

Ja, ring fødeavdelingen. De tar deg helt garantert inn ila et par timer om du forklarer dette. 

Endret av Marimma
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har ordnet seg! Ringte føden først, men ble satt over til gynekologisk avdeling, og så videre til lege, og så videre til jordmorvakta. Litt av et styr for å komme til rett plass. Har vært hos jordmorvakta, og har time på sykehus i morgen for kontroll og evt venteliste til å bli satt igang. Takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Minlillesky said:

Har du ikke vært på kontroll siden uke 18! 

Anonymkode: cbd9c...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...