Gå til innhold

Hva gjør dere når psykopatiske naboer stjeler, eller ødelegger, ballen til barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F. eks. når ballen ved et uhell havner i hr. Samuelsens hage, og han kommer styrtende ut med kniv og tilintetgjør ballen før han hiver den tilbake over gjerdet.

Eller i fru Askildsens hage, og hun tar ballen med inn og nekter å gi den tilbake.

Barnehatere kan holde seg fra å svare 🙂 

Anonymkode: bdd08...17f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eeeeh... da hadde jeg nok sagt til ungene mine at "kommer ballen over det gjerdet så lider den knivdøden, og kommer den over det andre så forsvinner den til fruens ballbinge" og håpet at de skjønte det. 

Anonymkode: 9bbf0...5ac

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna har sett ut til å ta lærdom av det gjør jeg ikke så mye. Hvis de derimot fortsetter med ubetenksomt ballspill tar vi en prat om hva som er ok oppførsel når man bor så tett på andre.

Anonymkode: ad9c1...bc5

• Liker 7
Skrevet

høres ut som naboene der jeg vokste opp. vår mor sa bare "hold dere unna", og det gjorde vi stort sett. han ene naboen var faktisk truende mange ganger, som sikkert burde vært anmeldt. men det var litt mer "texas" på bygda på tidlig 80-tall

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ingen fellesområder for ballspill der det er mer plass i nærheten? 

Anonymkode: a146c...a84

AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (Akkurat nå):

høres ut som naboene der jeg vokste opp. vår mor sa bare "hold dere unna", og det gjorde vi stort sett. han ene naboen var faktisk truende mange ganger, som sikkert burde vært anmeldt. men det var litt mer "texas" på bygda på tidlig 80-tall

Ja enig, den gang var det ikke noe ta plass og kreve sin rett, man bare lå lavt og langt unna

Anonymkode: 9bbf0...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Da tar de lærdom av det. De lærer fort at noen mennesker bør man holde seg unna. 

Anonymkode: 9a13a...bd4

AnonymBruker
Skrevet

"Noen mennesker er ikke hyggelige. Noen kan ha opplevd ting i livet som gjør livet vanskelig og som kan gjøre at de gjør slemme ting. Det er ikke greit å ødelegge eller ta ballen, men hvis ballen havner der så blir ballen borte. Det er ikke noe å gjøre med det. Gjør så godt dere kan med å passe på at ballen blir i vår hage, eller ta den med til fotballbanen hvis dere vil sparke langt."

Anonymkode: 32201...164

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Noen mennesker er ikke hyggelige. Noen kan ha opplevd ting i livet som gjør livet vanskelig og som kan gjøre at de gjør slemme ting. Det er ikke greit å ødelegge eller ta ballen, men hvis ballen havner der så blir ballen borte. Det er ikke noe å gjøre med det. Gjør så godt dere kan med å passe på at ballen blir i vår hage, eller ta den med til fotballbanen hvis dere vil sparke langt."

Anonymkode: 32201...164

Dette. Barn må lære at folk er forskjellige og har individuelle grenser for hva de godtar. Sosial kompetanse heter det.

Anonymkode: ad9c1...bc5

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld. 

Anonymkode: a3bc5...d88

Skrevet

Psykopatisk? 

Først snakker man med sine barn, så får man gro litt baller og gå å snakke med naboene. Kommunikasjon pleier ofte å løse situasjoner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, de ville nok fått beskjed om å holde seg unna spesielt naboen med kniv. Ikke gå julebukk, knask eller knep eller noe annet. Knivnaboen ville nok sett på det som en bonus, tenker jeg. 
De ville også fått beskjed om å passe bedre på ballen når de leker med den.

Anonymkode: ea1da...067

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En eneste ting å gjøre, og det er å passe på kidsa bedre. Jeg blir rimelig psykopatisk hvis noen knekker planter jeg dyrker og passer på og investerer masse tid, penger og kjærlighet og glede i.

Anonymkode: c550d...9c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anmeld. 

Anonymkode: a3bc5...d88

Hvem skal anneldes? Naboene som gjør som de ønsker med ting på egen eiendom eller de hensynsløse uoppdragne barna som stadig kaster baller inn i andres hage? 

Jeg har barn selv, men hadde gitt ungene min klar beskjed om at å terrorisere naboene på denne måten er HELT uakseptabelt.

Hvis det er kun denne ene gangen det har skjedd at barna har vært uheldige og ballen kom inn på naboens tomt ville jeg snakket med dem om at noen mennesker er det greit å holde seg unna. er det gjentagende at barnas lek går ut over andre ville jeg heller tatt en prat om å ta hensyn til andre når man bor tett. 

Anonymkode: e498d...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med den over. 

Bor i rekkehus med bitteliten hage selv, og den kan rett og slett ikke brukes til ballspill. Hadde jeg fått ball i hagen fra naboene hadde jeg sagt fra en gang og neste gang hadde jeg også ødelagt/konfiskert. 

Anonymkode: 071cc...371

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...