Gå til innhold

Hvorfor tar ekser kontakt når de er i nye forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort oppsummert: Min kjæreste over mange år møtte ei på jobb, som han lå med og dumpet meg for. Ja, en drittsekk. Jeg så den ikke komme, og hele livet gikk i tusen knas. Han vet ikke at jeg vet om utroskapen og henne, han tror jeg tror han bare møtte noen et par måneder etterpå.

Det har vært en kamp å stable seg på bena i stillhet. Jeg kuttet naturligvis all kontakt, ikke faen om han skulle se meg tigge og løpe etter han og gi han mer selvtillit. 

I stillhet har jeg sett forholdet deres utvikle seg og de har blitt sammen. Det har vært tortur. Det har gått et halvt år, og de er fremdeles sammen. Men helt plutselig nylig, til tross for at de tilsynelatende har det fint har han plutselig kontaktet meg flere ganger. Det er meldinger om helt uviktige ting, som at han har sett meg på gata tidligere samme dag, eller at han har småting han vil ha tilbake (uviktige ting til under 200kr som lett kan erstattes i vanlige butikker, som jeg VET han ikke bryr seg om). Blant annet lurte han på om jeg hadde en t-skjorte med grønn skrift på som han ikke har gått med siden 2015.

Det har bare skjedd 3 ganger over de to siste ukene. Jeg har svart kort og kaldt. Det har likevel ødelagt min prosess i å komme videre, fordi jeg får et håp om at det går dårlig i deres forhold. Men ingen tegn tyder på det. han behandler henne tilsynelatende bedre enn meg, de gjør mer ting sammen enn vi gjorde får jeg høre (han ville sjeldent finne på noe utenfor huset med meg).

Jeg unngår som pesten å ha noe kontakt med han, og spør derfor her om hvorfor ekser tar kontakt. Personlig når jeg har avsluttet forhold har jeg ofte ville ha litt kontakt i starten fordi jeg ikke klarte å gi slipp, men med tiden mistet jeg fullstendig interessen. Har aldri opplevd å ha null kontakt og så hatt behov for å snakke eller møtes. 

Selv om han kanskje er nysgjerrig syntes jeg det er rart å bryte en så lang pinlig stillhet, han stiller ingen spørsmål eller spør hvordan det går, han later som ingenting og kommer med tynne påskudd. Han er veldig mye vennligere i tonen enn han var da det ble slutt. Forstår ikke hva han vil ha? Han prøver ikke å møtes eller lignende. 

Anonymkode: 09f82...afd

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han fikser til om du fortsatt liker ham. 

Anonymkode: f4911...8e8

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

*fisker

Anonymkode: f4911...8e8

AnonymBruker
Skrevet

1)sex(på et eller annet tidspunkt)

2)gratis terapeut som han kan klage over dama til

Anonymkode: 30f2d...76f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Han er en drittsekk. Blokker han og slutt å svare han. Driver å leker med deg mentalt. Fokuser på deg selv og kom deg videre i livet. Bare snakk om tid før han behandler henne som han behandlet deg. En stor klem til deg og situasjonen du går gjennom. Det vil bli bedre - og etterhvert vil du innse at livet ditt er mye bedre uten en giftig person som konstant skal prøve å manipulere deg, selv etter at dere har slått opp. Vær så snill, blokker fullstendig og ikke gi han noe som helst oppmerksomhet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Egoboost. I pose og sekk.

Anonymkode: 12efc...92d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Invester i noen psykologtimer. Du vil føle deg tusen ganger bedre etter litt psykisk pleie. 

Håp av den typen du beskriver er enormt giftig. 

Anonymkode: 5052e...ef4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å få bekreftelse på at de fortsatt er ønsket og har draget. Bare overse det, det er kun for å booste eget ego samme hvor romantiske meldinger man måtte sende for å få en bekreftelse fra deg 

Anonymkode: ef70f...253

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Beste er å svare kaldt som du har gjort. Du har vært kjempeflink enda så såret du må ha vært. ( går igjennom brudd selv nå så vet det er tøft). 
Han fiske etter kontakt. Er nok dabbet litt av med hu nye og siden du har gått under jorden lure han nok på hva du driver med. 

Anonymkode: 05865...bcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hverdagen har kommet i det nye forholdet, og han ønsker seg en ego-boost. Noen drittsekker kan få et ekstra kick av å vite at eksen deres fortsatt sørger over dem. Og så vil han kanskje vite om døra fortsatt er åpen, i tilfelle noe skulle skje i forholdet han er i nå, og se om det finnes noen muligheter til å holde deg "på gress". Og om det skulle være noen som helst mulighet for at han ikke trives like godt i det nye forholdet han er i nå, så bør du uansett ikke gi ham noe tegn på at du er villig til å ta ham inn i varmen igjen. Du vet jo nå hva han er i stand til, og noe sånt drit ønsker du ikke tilbake i livet ditt. Bare fortsett å svare kaldt slik du har gjort hvis det skulle komme en melding eller to til, og hvis det blir masete får du bare blokkere.

Anonymkode: 7e927...06f

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

TS, du virker som en svak sjel som er villig til å selge deg billig når sjansen byr seg. Han vet dette og kommer til å utnytte det.

Anonymkode: 630b5...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha kommet meg ut av et forferdelig forhold, misunner jeg de som kan gå uten å ha noen videre kontakt (vi har barn og jeg må forholde meg til han og hans nye dame hele tiden). Blokker han på meldinger og slett han fra sosiale medier. Kom deg videre. 

Anonymkode: 3dd62...70c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I hans ertehjerne er det fornuftig å ha deg i bakhånda i tilfelle det skjærer seg med han og nye dama. Også liker han tanken på at du fortsatt er glad i han, og dette vil han få bekreftet. Det beste du kan gjøre er å skrive til han "slutt å kontakt meg" også blokkerer du han. Hvis du fortsatt svarer og er høflig, så får han en følelse av å ha overtaket. Brenn alle broer og ta fra han det sikkerhetsnettet 😈

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kort oppsummert: Min kjæreste over mange år møtte ei på jobb, som han lå med og dumpet meg for. Ja, en drittsekk. Jeg så den ikke komme, og hele livet gikk i tusen knas. Han vet ikke at jeg vet om utroskapen og henne, han tror jeg tror han bare møtte noen et par måneder etterpå.

Det har vært en kamp å stable seg på bena i stillhet. Jeg kuttet naturligvis all kontakt, ikke faen om han skulle se meg tigge og løpe etter han og gi han mer selvtillit. 

I stillhet har jeg sett forholdet deres utvikle seg og de har blitt sammen. Det har vært tortur. Det har gått et halvt år, og de er fremdeles sammen. Men helt plutselig nylig, til tross for at de tilsynelatende har det fint har han plutselig kontaktet meg flere ganger. Det er meldinger om helt uviktige ting, som at han har sett meg på gata tidligere samme dag, eller at han har småting han vil ha tilbake (uviktige ting til under 200kr som lett kan erstattes i vanlige butikker, som jeg VET han ikke bryr seg om). Blant annet lurte han på om jeg hadde en t-skjorte med grønn skrift på som han ikke har gått med siden 2015.

Det har bare skjedd 3 ganger over de to siste ukene. Jeg har svart kort og kaldt. Det har likevel ødelagt min prosess i å komme videre, fordi jeg får et håp om at det går dårlig i deres forhold. Men ingen tegn tyder på det. han behandler henne tilsynelatende bedre enn meg, de gjør mer ting sammen enn vi gjorde får jeg høre (han ville sjeldent finne på noe utenfor huset med meg).

Jeg unngår som pesten å ha noe kontakt med han, og spør derfor her om hvorfor ekser tar kontakt. Personlig når jeg har avsluttet forhold har jeg ofte ville ha litt kontakt i starten fordi jeg ikke klarte å gi slipp, men med tiden mistet jeg fullstendig interessen. Har aldri opplevd å ha null kontakt og så hatt behov for å snakke eller møtes. 

Selv om han kanskje er nysgjerrig syntes jeg det er rart å bryte en så lang pinlig stillhet, han stiller ingen spørsmål eller spør hvordan det går, han later som ingenting og kommer med tynne påskudd. Han er veldig mye vennligere i tonen enn han var da det ble slutt. Forstår ikke hva han vil ha? Han prøver ikke å møtes eller lignende. 

Du vil med tiden være glad det ble slutt. Han har vært og fortsatt er en ego drittsekk. Skriv melding til han: SLUTT Å KONTAKT MEG -NYE TYPEN MIN LIKER DET IKKE. Se hva han gjør-svarer da haha. Lykke til. Ps tips: Hver gang du tenker på han/ savner han -tenk fort hver gang på noe helt annet. Plutselig så har det gått noen dager uten at du har tenkt på han. Du vil få noen som er så mye bedre. Du må være fri for å møte Han- Mannen for deg 🙂 

Anonymkode: 70260...284

• Liker 1
Skrevet

Som du skriver, så er det lett å tolke deg som du ønsker han tilbake. Det er det valg du må ta. Ønsker du virkeligen det? Prøver du den veien så er det alt annet en enkelt og lettvindt.

Hvis du ikke ønsker det. Så hold han på avstand. Svar ikke, eller kort og avvisende på meldinger. Fyll en søppelsekk med ting som er hans hos deg og gi den til han. Hvis du skulle komme i uføre å tenke på han, fokuser bevist på utroskapen og andre negative ting.

Lykke til.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er 99% av gangene kun for å finne bekreftelse som han ikke får i forholdet. 

La oss si at den nye dama ikke forguder han slik som du gjorde og han er nødt til å jobbe mye for henne. Da er det veldig digg for han å bare sende deg en melding, få bekreftelse på at han fortsatt har draget, for og så fortsette å jobbe hardt for den nye dama. Uansett hvordan man vrir og vender på det så taper du om du gir etter. Så fortsett sånn du har gjort☺️Ekser er alltid ekser av en grunn.

Anonymkode: 595ef...576

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjør han kun fordi du har gjort alt det riktige. Spilt kald og latt som du ikke har brydd deg. Så nå fisker han etter bekreftelse på at du likevel har savnet ham og lengtet/lengter etter ham. At han betydde noe for deg.
ALDRI gi ham denne bekreftelsen. Fortsett slik du har gjort og ikke svar på neste henvendelse. Blokkere ham hadde jeg nok ikke giddet. Jeg ville heller latt ham styre på uten å gi ham noen som helst bekreftelser og ledd litt av ham inni meg. Tenkt på hvor patetisk han er og kjent på skadefro for den nye dama som nå har endt om med den dusten du er så heldig å bli kvitt.

I mellomtiden holder du øynene opp for nye potensielle BRA menn. Det unner jeg deg❤️

Anonymkode: add5b...f4f

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kullsyrevann skrev (På 7.6.2023 den 1.28):

I hans ertehjerne er det fornuftig å ha deg i bakhånda i tilfelle det skjærer seg med han og nye dama. Også liker han tanken på at du fortsatt er glad i han, og dette vil han få bekreftet. Det beste du kan gjøre er å skrive til han "slutt å kontakt meg" også blokkerer du han. Hvis du fortsatt svarer og er høflig, så får han en følelse av å ha overtaket. Brenn alle broer og ta fra han det sikkerhetsnettet 😈

Jeg leste «eterhjerne» 😂😵‍💫

AnonymBruker
Skrevet

Takk ❤️ Dere bekrefter det jeg tenker. Jeg lurer på om det betyr at han er misfornøyd der han er. Jeg blir skadefro både dersom han tenker gresset ikke var så mye grønnere, og dersom hun er stuck med en drittsekk. Han var en drittsekk som var utro, og hun visste om meg og prøvde seg likevel. Å fokusere på å være skadefro var faktisk et ganske godt råd og hjalp ganske mye ❤️ 

Jeg sendte ikke melding og skrev "slutt å kontakte meg", jeg bare skriver INGENTING. Det er en stund siden sist han forsøkte å ta kontakt nå, forsøkene hans har forsvunnet. Jeg kommer ikke til å ta kontakt overhode. Håper virkelig de begge går på hode og ræva i forholdet! Takk alle sammen ❤️ 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste nettopp denne quoten ts som kom ut fra scenarioet du beskriver : Truth why he still checks in is to see if you have blocked him or if he can violate your boundaries one more time.

Anonymkode: ef70f...253

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...