Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er syk, og må gå igjennom tøff behandling på sykehuset nå i sommer. Ungdommene våre har sommerferie, to stykker. (16 og 19 år) 

Faren håndterer dette så dårlig, han blir stresset og urimelig mot ungene, og ungene «svarer» med å hisse han opp enda mer.

Egentlig hadde disse to hatt det best uten faren mens jeg var på sykehus, (de ukene jeg er på sykehus) men hvor kan han være?

Ikke aktuelt med familie eller venner over så lang tid. Finnes det leir, eller noe annet «smart» han kan sendes på? Han er veldig villig til å emigrere han også. 

Anonymkode: 56ef8...49d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)

Det kommer jo helt an på interesser og økonomi, samt varighet. Du må skrive mer.

Endret av Vitalogy
AnonymBruker
Skrevet

Fantasileir?

Anonymkode: a24c7...96f

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er lettere å sende bort barna! 

Anonymkode: ab519...e06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan evakuere han ut av livet ditt. 

Anonymkode: ce0c8...82c

• Nyttig 5
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Viktigere: Hvordan takler ungdommene det? Trenger ikke de noen rundt seg når du er så syk og skal ha tøff behandling?

AnonymBruker
Skrevet

Ungdommene kan jobbe.

Mannen kan finne seg en workcation et eller annet sted. Eller barr leie seg ei hytte eller ta med et telt oppi en skog et sted. 

Anonymkode: 9f5ce...222

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel bedre om han skjerper seg og oppfører seg som en voksent menneske som støtter kona og barna. Jeg kan ikke se for meg en mann som er så tafatt at han må sendes bort fordi han ikke takler at kona skal gjennom en tøff behandling!! 

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke mannen din finne ut av dette selv, så du heller får konsentrert det om å gjøre koselige og fine ting før du skal i behandling? Siden du nevner leir, så finnes det mange villmarksleirer som sikkert kunne tenkt seg en frivillig arbeider (evt mot kost og losji). 

Anonymkode: a2adb...a67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sende ham på sinnemestringskurs iallefall? Cos kurs? Terapi? Pårørendekurs?

Alvorlig talt bør mannen skjerpe seg. Dette er det siste du trenger å bekymre deg for nå. Ikke mulig å si rett ut til mannen at han gjør en vond situasjon verre, og at han får flytte ut en periode om han ikke skjerper seg? Så får han isåfall finne ut hvor. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er syk, og må gå igjennom tøff behandling på sykehuset nå i sommer. Ungdommene våre har sommerferie, to stykker. (16 og 19 år) 

Faren håndterer dette så dårlig, han blir stresset og urimelig mot ungene, og ungene «svarer» med å hisse han opp enda mer.

Egentlig hadde disse to hatt det best uten faren mens jeg var på sykehus, (de ukene jeg er på sykehus) men hvor kan han være?

Ikke aktuelt med familie eller venner over så lang tid. Finnes det leir, eller noe annet «smart» han kan sendes på? Han er veldig villig til å emigrere han også. 

Du sier det er en tøff behandling, da er han vel sikkert redd for utfallet og barna også. 

Dere må stå litt sammen i dette. Ikke sendes bort,  men inkluderes. Både mannen og barna

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan evakuere han ut av livet ditt. 

Enig. Altså er du er du seriøs som sitter of syntes synd på han for egoismen hans og hans behov?? Han er jo totalt helt idiot som ikke engang tenker på deg. Dere skal være sammen om alt. Du er alt for snill mot han. Få han ut av livet ditt hvis du ikke er viktigere enn enn jævla sommerferie. Skulle likt og se han syk og du frisk.  Du hadde ikke engang tenkt på ferie.

Nei. Til helvete med sånne egoistiske menn. Hadde det vært min mann så hadde det vært UT av den jævla døra mi for lengst. Du må tråkke foten. Det er lov og si det man ønsker men og legge sinnet sitt utover deg som ikke kan noe for at du er blitt syk altsåååååååå hva faaaaaaaaen?? I svarte skauen assss er det noe rart jeg aldri  vil ha mann eller?????

Anonymkode: f6cf3...1d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det hele kommer jo an på hva han interesserer seg for. Synes han det er ok å ligge og sole seg dagen lang og ta en dukkert i bassenget, late dager i solsenga? Da sender du han til Santorini eller noe sånt.

Liker han sport, fotball? Send han til en av de engelske byene Liverpool eller Manchester, eller hjembyen til laget han liker? Der kan han gå på puber og drikke øl med fotballentusiaster og gå og se noen kamper også kanskje?

London er også en mulighet. Masse shopping og museer og utstillinger av alle slag.

Som sagt, det kommer an på hva han interesserer seg for.

AnonymBruker
Skrevet

Prakt eksempler på at menn ikke får agere på følelsene sine i denne tråden. Kan være mange grunner til at dama ikke orker fyren, og like mange grunner til at han kanskje gjør ting mindre optimalt for dama si. Mange sider her folkens, slapp av på hatet.

Mtp å reise bort i noen måneder. Så hører jeg masse bra om bungalow livet i Thailand. 

Anonymkode: 62676...9c3

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Sånn helt oppriktig talt kan du ikke snakke med mannen din og be han ta grep om seg selv og oppføre seg som en voksen? Hvis det er så ille at du tenker det er bedre å "sende han bort" tenker jeg det er flere ting det kan være på plass å snakke om.. Ut over det er en wiskeytour i skottland på trøsykkel noe som tar tid :P

Endret av Carrot
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (16 minutter siden):

Det hele kommer jo an på hva han interesserer seg for. Synes han det er ok å ligge og sole seg dagen lang og ta en dukkert i bassenget, late dager i solsenga? Da sender du han til Santorini eller noe sånt.

Liker han sport, fotball? Send han til en av de engelske byene Liverpool eller Manchester, eller hjembyen til laget han liker? Der kan han gå på puber og drikke øl med fotballentusiaster og gå og se noen kamper også kanskje?

London er også en mulighet. Masse shopping og museer og utstillinger av alle slag.

Som sagt, det kommer an på hva han interesserer seg for.

Det er ikke fotballkamper i England om sommeren. Sesongen slutter nå. 

Anonymkode: b115a...aa6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke fotballkamper i England om sommeren. Sesongen slutter nå. 

Anonymkode: b115a...aa6

Hehe, der ser du hvor mye jeg kan om fotball! :fnise: Men pubene og fotballfansen er vel sikkert der fremdeles og sender kamper eller diverse sport på storskjerm?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

legg han ut på finn.no. 🤣. Neida men altså han er en voksen mann og ikke et barn eller kjæledyret ditt. Jan han ikke finne ut av dette på egen hånd? Hvorfor må du sende han bort? klarer han ikke å dra noe annet sted uten din hjelp?

Skrevet
Trolltunge skrev (11 timer siden):

Sende ham på sinnemestringskurs iallefall? Cos kurs? Terapi? Pårørendekurs?

Alvorlig talt bør mannen skjerpe seg. Dette er det siste du trenger å bekymre deg for nå. Ikke mulig å si rett ut til mannen at han gjør en vond situasjon verre, og at han får flytte ut en periode om han ikke skjerper seg? Så får han isåfall finne ut hvor. 

enig

• Liker 1
Skrevet

Kennel?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...