Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er dårlig på smaltalk. Trenger råd og tips?

Anonymkode: ff478...cb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Try bigtalk? 

Anonymkode: 8649b...000

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å stille et åpent spørsmål som krever mer enn ja/nei, og følge opp med oppfølgingsspørsmål. 

Hva har du planlagt i sommer? Jasså, du skal reise til Langtvekkistan, der har jeg aldri vært. Noen spesiell grunn til at du skal akkurat dit? Noe spesielt du ønsker å gjøre der? Hva liker du å gjøre når du er på ferie? Foretrekker du storby eller strand? Liker du å reise, reiser du mye, hvilke andre steder har du vært, osv osv. 

Jasså, du liker å lese bøker på stranden, hvilke type bøker liker du best? blablabla.. 

Anonymkode: c1c09...581

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det beste er å stille et åpent spørsmål som krever mer enn ja/nei, og følge opp med oppfølgingsspørsmål. 

Hva har du planlagt i sommer? Jasså, du skal reise til Langtvekkistan, der har jeg aldri vært. Noen spesiell grunn til at du skal akkurat dit? Noe spesielt du ønsker å gjøre der? Hva liker du å gjøre når du er på ferie? Foretrekker du storby eller strand? Liker du å reise, reiser du mye, hvilke andre steder har du vært, osv osv. 

Jasså, du liker å lese bøker på stranden, hvilke type bøker liker du best? blablabla.. 

Sånn gjør jeg, men noen ganger føler jeg at den andre skjønner at jeg spør og spør og spør bare for å ha noe å snakke om og ser på meg litt sånn "Eh nå er det nok spørsmål, who cares". 

Anonymkode: b23e2...d54

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn gjør jeg, men noen ganger føler jeg at den andre skjønner at jeg spør og spør og spør bare for å ha noe å snakke om og ser på meg litt sånn "Eh nå er det nok spørsmål, who cares". 

Anonymkode: b23e2...d54

Ja, man må jo se an hvordan personen reagerer. Om det er en voldsom strøm av spørsmål kun ene retningen, kan det lett føres som et forhør, og være ubehagelig. Så du må jo se an hvordan personen reagerer. 

Og også fortelle litt selv. 

"Åja, skal du dit, ja. Jeg har vært der en gang for lenge siden, blabla,", osv. 

Man må bjuda litt på selv også, ikke bare "forhøre". Men man kan bruke spørsmål som en åpning til å ha noe å fortelle selv, finne noe felles. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...