AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Dette her spør jeg andre kvinner fordi det er tråder hvor kvinner prøver å forstå eller få hjelp i et problemstilling, men ender opp sjikanert og at det å faktisk ha den følelsen av the one that god away eller, menn som ble interessante senere eller å bli Forelsket overtid etter at man ble bedre kjent er faktisk imot den hellige ed. Jeg selv som kvinne har faktisk fått følelser for menn jeg har avvist og det handler ikke fordi jeg ble "gammel" eller mistet alternativene jeg hadde, Jeg kan få følelser igjen etter 2 med eller 5 år hva enn situasjonen tilsier og det er sjeldent personlig. Dette gjelder også menn, mange menn jeg vet om har avvist kvinner siden de trodde de skulle få flere muligheter dersom de starter å studere eller ny jobb hvor det var mange damer, men endte å kontakte exen tilbake. Hvorfor er dette å bli forelsket senere så skamfult for dere menn, noe så naturlig? Anonymkode: c7c9b...aac 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Joa, men vil ikke si at man kan generalisere alt ved å bruke "dere". Det er kvinner som avviser på smekken, men dersom de blir kjent med personen overtid kan det faktisk blir annet utfall. Så er det kvinner som etter 10-15 år tar kontakt i hensikt med å ikke ende opp alene. Tror motivet er forskjellig her. Anonymkode: 46677...002
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 Jeg er 48 år og bor elene med tre bikkjer. Har avvist en del menn og for mye spørsmål som irriterer meg, hvorfor jeg ikke er gift?. Det er jo fordi jeg ikke fant mannen jeg klikket med. Det var noen menn jeg så for meg en fremtid med, men de ville ikke ha meg så derfor lever jeg slik jeg gjør idag som en fri selvstendig kvinne uten å må ta seg til takke med det jeg ikke vil ha. Anonymkode: a8956...ca5 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 48 år og bor elene med tre bikkjer. Har avvist en del menn og for mye spørsmål som irriterer meg, hvorfor jeg ikke er gift?. Det er jo fordi jeg ikke fant mannen jeg klikket med. Det var noen menn jeg så for meg en fremtid med, men de ville ikke ha meg så derfor lever jeg slik jeg gjør idag som en fri selvstendig kvinne uten å må ta seg til takke med det jeg ikke vil ha. Anonymkode: a8956...ca5 Så du vil heller bo med bikkjer enn en vanlig snill mann som ser ok ut? skjønner noen avviser udyr for det er noen menn som ser slik ut og, men de fleste menn ser helt ok like ok som oss kvinner. Vi er heller ikke perfekte. Mannen jeg giftet meg med to år siden er en mann som jeg anså som ikke helt min type, men ble det senere så jeg er enig med TS akkurat der. Ting er ikke personlig. Jeg er glad i dyr og eier to hunder selv, men heller leve uten den mannen jeg er sammen med idag klarer jeg bare ikke tanken engang. Anonymkode: d6470...452
Andro Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Selvfølgelig avviser jeg folk "blankt". Skulle jeg ha fargelagt det mener du? Eller gjort det uklart? Synes ikke at overskriften samsvarer med innholdet i trådstart, som heller dreier seg om å komme tilbake til tidligere beilere fordi følelser eller livssituasjon er endret, og man kan "gjenoppdage" folk man ikke kunne involvere seg med før. 1 2
NiceOrNothing Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette her spør jeg andre kvinner fordi det er tråder hvor kvinner prøver å forstå eller få hjelp i et problemstilling, men ender opp sjikanert og at det å faktisk ha den følelsen av the one that god away eller, menn som ble interessante senere eller å bli Forelsket overtid etter at man ble bedre kjent er faktisk imot den hellige ed. Jeg selv som kvinne har faktisk fått følelser for menn jeg har avvist og det handler ikke fordi jeg ble "gammel" eller mistet alternativene jeg hadde, Jeg kan få følelser igjen etter 2 med eller 5 år hva enn situasjonen tilsier og det er sjeldent personlig. Dette gjelder også menn, mange menn jeg vet om har avvist kvinner siden de trodde de skulle få flere muligheter dersom de starter å studere eller ny jobb hvor det var mange damer, men endte å kontakte exen tilbake. Hvorfor er dette å bli forelsket senere så skamfult for dere menn, noe så naturlig? Anonymkode: c7c9b...aac Tror dette innlegget er skrevet av en mann med «hakk i plata « . Har ALDRI angret på , evnt endret mening om de jeg har avvist , nei . 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 Andro skrev (22 minutter siden): Selvfølgelig avviser jeg folk "blankt". Skulle jeg ha fargelagt det mener du? Eller gjort det uklart? Synes ikke at overskriften samsvarer med innholdet i trådstart, som heller dreier seg om å komme tilbake til tidligere beilere fordi følelser eller livssituasjon er endret, og man kan "gjenoppdage" folk man ikke kunne involvere seg med før. Du og de som avviser blankt handler om det overfladiske. Store pecs, fra Bærum eller en NTNU student kommer rett i varmen uten å si et ord. Selvfølgelig har TS et poeng. Man kan forelske seg i personligheten eller hele personen ettersom man ble bedre kjent jo. Det har skjedd meg ofte har til og med ønsket å bli bedre kjent med en fyr jeg studerte med etter at jeg halvveis avviste å bli bedre kjent. Anonymkode: ac1cf...0f8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 Avviser folk blankt og har aldri kommet tilbake til noen jeg har avvist. Har heller aldri ventet på noen som avviste meg. Anonymkode: 3df14...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 Åjada jeg har avvist bra menn jeg har hatt følelser for i blandt annet faser av livet med toppidrettskarriere og annen fase med depresjon. Jeg har kun sett her på KG og ingen andre steder at menn blir bitre for at kvinner kan bli interesserte senere på et bedre tidspunkt eller sted i livet i noen de tidligere har avvist. Jeg tror det handler mye om at de tar veldig hardt på å bli avvist selv og pga det har grodd hatefulle nedlatende holdninger mot kvinner generelt og generelt ser sitt snitt i å hate på kvinner i mange tråder med mange forskjellige temaer her inne. Voksne menn fra virkeligheten som respekterer en avvisning enten det er kvinnen som avviser eller mannen, vet godt at ting kan endre seg gjennom livet. At man vokser, utvikler seg, blir mer i kontakt med følelsene sine, kan slå seg til ro etter karrierebygging osv. Det er helt vanlig blandt begge kjønn å gjenoppta kontakt med noen man før har avvist uten at det ligger noe slue eller nedrige greier bak det Anonymkode: 29851...79b 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åjada jeg har avvist bra menn jeg har hatt følelser for i blandt annet faser av livet med toppidrettskarriere og annen fase med depresjon. Jeg har kun sett her på KG og ingen andre steder at menn blir bitre for at kvinner kan bli interesserte senere på et bedre tidspunkt eller sted i livet i noen de tidligere har avvist. Jeg tror det handler mye om at de tar veldig hardt på å bli avvist selv og pga det har grodd hatefulle nedlatende holdninger mot kvinner generelt og generelt ser sitt snitt i å hate på kvinner i mange tråder med mange forskjellige temaer her inne. Voksne menn fra virkeligheten som respekterer en avvisning enten det er kvinnen som avviser eller mannen, vet godt at ting kan endre seg gjennom livet. At man vokser, utvikler seg, blir mer i kontakt med følelsene sine, kan slå seg til ro etter karrierebygging osv. Det er helt vanlig blandt begge kjønn å gjenoppta kontakt med noen man før har avvist uten at det ligger noe slue eller nedrige greier bak det Anonymkode: 29851...79b Ja. Godt skrevet, jeg tror selvsagt selv de hatefulle mennene er enig i det TS skriver. Det er mulig å bytte mening og det er mulig å bli bedre kjent og oppga kvaliteter man selv antok de ikke hadde til å begynne med. Anonymkode: ac1cf...0f8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Avviser folk blankt og har aldri kommet tilbake til noen jeg har avvist. Har heller aldri ventet på noen som avviste meg. Anonymkode: 3df14...c5d Det TS mener at deter mulig å forelske seg i en person som man avviste etter å bli kjent eller at de møttes senere i livet og delte livsyn. Anonymkode: ac1cf...0f8
Andro Skrevet 6. juni 2023 #12 Skrevet 6. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du og de som avviser blankt handler om det overfladiske. Store pecs, fra Bærum eller en NTNU student kommer rett i varmen uten å si et ord. Selvfølgelig har TS et poeng. Man kan forelske seg i personligheten eller hele personen ettersom man ble bedre kjent jo. Det har skjedd meg ofte har til og med ønsket å bli bedre kjent med en fyr jeg studerte med etter at jeg halvveis avviste å bli bedre kjent. Anonymkode: ac1cf...0f8 For en idiotisk rekke feilslutninger 🤦🏻♀️ Når man avviser folk blankt så kan det ha en lang rekke årsaker: - Man er ikke interessert i å bli sjekka opp - generelt - Man har ikke ork eller anledning til flørt eller forhold der og da - Man er i en situasjon som ikke er forenlig med sjekking - Man er i et forhold fra før - Man er ikke interessert i personen som prøver seg - Man er ikke åpen for å innlate seg med fremmede Du har ikke krav på å bli kjent med noen, og det er alltid og uten unntak greit å avvise forsøk på kontakt, forsøk på flørt, forsøk på sjekking... Den som avviser deg trenger ikke å oppgi noen grunn. "Nei" er en fullstendig setning. Endret 6. juni 2023 av Andro 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du og de som avviser blankt handler om det overfladiske. Store pecs, fra Bærum eller en NTNU student kommer rett i varmen uten å si et ord. Selvfølgelig har TS et poeng. Man kan forelske seg i personligheten eller hele personen ettersom man ble bedre kjent... Anonymkode: ac1cf...0f8 Nei, det handler ikke om det overflatiske (bor i Bergen så få her fra Bærum og NTNU) at jeg rett og slett ikke hadde følelser for disse. Såklart skjer det at følelser likevel kan oppstå på sikt men det er ikke normalen. Flere ganger har menn vært betatt av meg lenge helt uten oppmuntring eller endrede følelser fra min side, jeg håper jo de har funnet seg noen i dag. Har også opplevd at menn som har avvist eller gått fra meg bare dukker opp igjen flere år etterpå som om ingenting har hendt, da tenker jeg at herregud du gidder ikke å selge deg inn en gang...og dessuten forlot det toget stasjonen for lenge sia 😄 Anonymkode: 3df14...c5d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #14 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette her spør jeg andre kvinner fordi det er tråder hvor kvinner prøver å forstå eller få hjelp i et problemstilling, men ender opp sjikanert og at det å faktisk ha den følelsen av the one that god away eller, menn som ble interessante senere eller å bli Forelsket overtid etter at man ble bedre kjent er faktisk imot den hellige ed. Jeg selv som kvinne har faktisk fått følelser for menn jeg har avvist og det handler ikke fordi jeg ble "gammel" eller mistet alternativene jeg hadde, Jeg kan få følelser igjen etter 2 med eller 5 år hva enn situasjonen tilsier og det er sjeldent personlig. Dette gjelder også menn, mange menn jeg vet om har avvist kvinner siden de trodde de skulle få flere muligheter dersom de starter å studere eller ny jobb hvor det var mange damer, men endte å kontakte exen tilbake. Hvorfor er dette å bli forelsket senere så skamfult for dere menn, noe så naturlig? Anonymkode: c7c9b...aac Jeg er usikker på hva du tenker er problemstillingen? Dersom en mann eller kvinne jeg ikke er interessert i tar direkte kontakt så avviser jeg. Uten å svare noe rundt hvorfor etc. Det har ikke de noe med. Skulle det senere skje at jeg blir interessert? Da tar jeg direkte kontakt. Er ikke de interessert lengre? Det er selvsagt helt ålreit. Da avviser de. Har jeg avvist menn jeg så ble interessert i etter som alder og livserfaring endret oss begge? Ja. Har jeg fått ja? Ja. Har jeg fått nei? Også ja. Har jeg avvist menn jeg aldri - noensinne - vil bli interessert i? Også ja. Jeg anser alt dette som helt uproblematisk. Vi liker noen. De liker eller liker ikke oss tilbake. Noen liker oss. Vi liker eller liker dem ikke tilbake. Dette er helt normal adferd. La oss si du avviser noen som 18-åring, treffer dem igjen som 28-åring og synes de er kjempespennende. Du ber dem ut på date. De sier «nei takk». Livet, ts, går videre. Helt uten dramatikk. Anonymkode: 4a664...b60 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Åjada jeg har avvist bra menn jeg har hatt følelser for i blandt annet faser av livet med toppidrettskarriere og annen fase med depresjon. Jeg har kun sett her på KG og ingen andre steder at menn blir bitre for at kvinner kan bli interesserte senere på et bedre tidspunkt eller sted i livet i noen de tidligere har avvist. Jeg tror det handler mye om at de tar veldig hardt på å bli avvist selv og pga det har grodd hatefulle nedlatende holdninger mot kvinner generelt og generelt ser sitt snitt i å hate på kvinner i mange tråder med mange forskjellige temaer her inne. Voksne menn fra virkeligheten som respekterer en avvisning enten det er kvinnen som avviser eller mannen, vet godt at ting kan endre seg gjennom livet. At man vokser, utvikler seg, blir mer i kontakt med følelsene sine, kan slå seg til ro etter karrierebygging osv. Det er helt vanlig blandt begge kjønn å gjenoppta kontakt med noen man før har avvist uten at det ligger noe slue eller nedrige greier bak det Anonymkode: 29851...79b Det er hyggelig om menn som avviste meg flere år seinere kom ut av depresjon eller fikk mer plass til dating i livet sitt ol, men det har ikke noe med meg å gjøre lenger. Jeg venter ikke på noen. Sier ikke at det et slu move å ta kontakt, bare veldig rart. Jeg har jo levd et helt liv siden den gang. Mens de er stuck i en variant av fortida. Jeg er jo ikke der de er i det hele tatt. Anonymkode: 3df14...c5d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #16 Skrevet 6. juni 2023 Andro skrev (28 minutter siden): For en idiotisk rekke feilslutninger 🤦🏻♀️ Når man avviser folk blankt så kan det ha en lang rekke årsaker: - Man er ikke interessert i å bli sjekka opp - generelt - Man har ikke ork eller anledning til flørt eller forhold der og da - Man er i en situasjon som ikke er forenlig med sjekking - Man er i et forhold fra før - Man er ikke interessert i personen som prøver seg - Man er ikke åpen for å innlate seg med fremmede Du har ikke krav på å bli kjent med noen, og det er alltid og uten unntak greit å avvise forsøk på kontakt, forsøk på flørt, forsøk på sjekking... Den som avviser deg trenger ikke å oppgi noen grunn. "Nei" er en fullstendig setning. Nei det ikke det jeg sier, men hvis som allerede har valgt å komentere denne tråden skal få lov til svare på TS og hverandres innspill. Det jeg sier er at to menn tar kontakt med deg angående det med å bli blankt avvist altså. bare et eksempel. Du kjenner ikke. begge, men behandler begge forskjellig. Han ene tar du med inn i varmen, mens han andre avviser du på brutalt vis. Hvorfor det? Du har jo ikke tilknytning til noen av dem så hvorfor blir ikke begge avvist? Det er nettop det overfladiske. det du ser eller hører, noen ganger er det ting du føler du får nytte av. Jeg ser ikke bort fra lista di for det stemmer nok, men det er sjeldent alle blir avvist blankt og selv om alle blir det så er forskjellige måter de blir det på. Anonymkode: ac1cf...0f8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #17 Skrevet 6. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei det ikke det jeg sier, men hvis som allerede har valgt å komentere denne tråden skal få lov til svare på TS og hverandres innspill. Det jeg sier er at to menn tar kontakt med deg angående det med å bli blankt avvist altså. bare et eksempel. Du kjenner ikke. begge, men behandler begge forskjellig. Han ene tar du med inn i varmen, mens han andre avviser du på brutalt vis. Hvorfor det? Du har jo ikke tilknytning til noen av dem så hvorfor blir ikke begge avvist? Det er nettop det overfladiske. det du ser eller hører, noen ganger er det ting du føler du får nytte av. Jeg ser ikke bort fra lista di for det stemmer nok, men det er sjeldent alle blir avvist blankt og selv om alle blir det så er forskjellige måter de blir det på. Anonymkode: ac1cf...0f8 Jeg tror nok setting har veldig mye å si og selv de kjekkeste kan bli avvist de også, men 100% enig på måten avvisningen skjer på. Har selv vært vite eller at en kvinne kan hyle på mann, men etter 2 min svare smilende til en annen så det overfladiske har veldig mye å si. incels er ikke helt skrullete når de mener utseende er alfa og omega Anonymkode: d6470...452
Andro Skrevet 6. juni 2023 #18 Skrevet 6. juni 2023 Selvfølgelig behandler man ulike folk ulikt. Det skulle bare mangle. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #19 Skrevet 6. juni 2023 1 minutt siden, Andro said: Selvfølgelig behandler man ulike folk ulikt. Det skulle bare mangle. Hysj nå da, du setter bare kvinner i dårlig lys. Anonymkode: d6470...452
Andro Skrevet 6. juni 2023 #20 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hysj nå da, du setter bare kvinner i dårlig lys. Anonymkode: d6470...452 Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå