Gå til innhold

Arbeidsledig etter snart ferdig perm, frustrert!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter arbeidsledig etter ferdig perm i nov. Hvordan har dere som ikke hadde noe jobb å gå til etter perm gjort det? Alle jobber jeg søker på trenger ansetter snarest, hvordan finner man stillinger for «fremtiden»? Skjønner ikke!

tar imot alle tips og råd

Anonymkode: 348d5...27d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til kommunen å si hva du har gjort evt utdannelse og spørre om de har noe bruk for deg. Det har jeg pleid og alltid fått jobb, men da ender det jo i omsorgsyrke. Må som regel starte med tilkallingsvikar, men stol på meg her kan du velge og vrake i vakter nå til dags. 

Går an å gjøre det samme til bedrifter, men kanskje litt skumlere

Anonymkode: 96083...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Bemanningsbyrå? Jeg har planer om å bytte jobb, men vet av erfaring av det ikke kommer mange stillinger ut nå før sommeren. Meld deg til bemanningsbyrå og ha is i magen til august :) 

Anonymkode: 0c893...f3f

Skrevet (endret)

Jeg sendte ut mange åpne søknader når det nærmet seg barnehagestart, men var fortsatt arbeidsledig da permisjonen tok slutt og barnet skulle starte i barnehagen. Selvsagt litt kjedelig å stå uten jobb, men fordelen var at jeg kunne gi barnet kortere dager i barnehagen den tiden mens jeg var arbeidsledig. Leverte til frokost 08:30 og hentet i 13-tiden. Da kunne hun få sin dag-dupp hjemme i egen seng istedenfor i en vogn utendørs i barnehagen. Helt supert med en slik myk start. Tre måneder etter barnehagestart fikk jeg fast jobb.

Så mitt beste tips er: Send åpne søknader og gjør det beste ut av den tiden du evt. går uten jobb. 

Endret av Sandie
Skrevet

Bare søk på alt ...de fleste jobber har frist hvor lenge søknad skal ligge ute..oh ofte begynner man ikke før 1-3 mnd senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...