Rosa Sløyfe Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 jeg og min forlovede har tenkt til og kjøpe et hus og vi er ikke helt enige om hva som er best og flytte før vi får unger eller etter
Raven.Writingdesk Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Rosa Sløyfe skrev (Akkurat nå): jeg og min forlovede har tenkt til og kjøpe et hus og vi er ikke helt enige om hva som er best og flytte før vi får unger eller etter Før! Etter unger er det mye vanskeligere fordi dere vil ikke flytte på et barn som trives i barnehage/skole/nabolag! Vi «skulle bare bo her» en liten stund, men går inn i 12 året nå. Helt uaktuelt å rive ungene ut av omgivelser de trives i…
Teardrop Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 Før. Absolutt før.. Helst i så god tid at dere slipper å pusse opp gravide.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Før. Tiden med baby blir sluuuuukt bort, det finnes bare ikke nok timer i døgnet etter barn. Og jeg har ikke store barn engang, har en baby på 5 måneder 😅 Anonymkode: 642df...910
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 Jeg og mannen har også diskutert dette og kommet frem til at det generelt er best å få barn etter man kjøper (eller pusser opp) hus. Men for vår del har vi også kommet fram til at vi må spare mer før vi har råd til hus, så kanskje det blir motsatt rekkefølge. Det er jo uansett ikke sikkert man blir gravid med en gang, så da kan man spare og lete etter hus i mellomtiden 😊 Anonymkode: b12bd...ed6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 Jeg og min samboer flytta med to unger(en på to og en på 7 mnd)… det var veldig hektisk dagen vi ankom, vi hadde ingen til å hjelpe oss. Så hele første natten jobbet vi på spreng med å få på plass ting og ordne - og da var 70% på plass. Så vi hadde ikke noe problemer med det. Vi var dog slitne dagen etter, men det gikk seg til med litt kaffe og jevnlig påskudd for blodsukkeret. Anonymkode: 55cb7...3aa
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Du får mer i lån hvis du ikke har barn. 😜 Men spørs jo hvor ute dere er etter å «makse». Anonymkode: 5a622...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 Absolutt før. Å flytte og kanskje pusse litt opp med barn på slep gjør jobben så uendelig mange ganger vanskeligere. Det trengs mye mer planlegging etter barn. For å vise til et eksempel så spilte jeg online tv-spill før jeg fikk barn, og tenkte det ble koselig å spille med nyfødt på fanget. Men jeg har jo ikke tid til å spille, det er alltid noe annet som foregår. Anonymkode: 42d01...69d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #10 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du får mer i lån hvis du ikke har barn. 😜 Men spørs jo hvor ute dere er etter å «makse». Anonymkode: 5a622...8bb Ja, det er faktisk et litt viktig poeng det. Nå har jeg både barn og bolig. Men avogtil sjekker jeg tilbud rundt og er jammen stor forskjell på lånetilbud med og uten barn. Anonymkode: 2acca...f28
Yodas Skrevet 7. juni 2023 #11 Skrevet 7. juni 2023 Ideelt sett bør man sikkert flytte før barn. Men vi har flyttet to ganger med barn, og det har gått fint det også.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #12 Skrevet 7. juni 2023 Flyttet til en større leilighet før vi fikk første barn og det er jo lettere uten et barn å slep. Vi flyttet derimot til hus da vi hadde fått to barn og skulle pusse opp og ja, det er jo mer styr, men alt går jo Anonymkode: 35927...a1e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #13 Skrevet 7. juni 2023 Bare ikke gjør som meg. Flytte midt i fødsel og eksamen. Det gikk fint det også... Anonymkode: cfb3f...fca
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #14 Skrevet 7. juni 2023 Før. Soleklart. Spesielt om huset krever oppussing. Etter dere har fått barn, har dere det travelt. Det å få pakket og flyttet samtidig som man skal passe på en unge oppi kaoset, gjør det tusen ganger mer slitsomt. Anonymkode: b3822...cb3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #15 Skrevet 7. juni 2023 Før! Kjøpte hus da baby var en mnd gammel, FY for et styr å selge og flytte med en baby! Vi skulle ikke pusse opp heller, men bare å få pakka ut og ordna med en baby som nektet å sove var utmattende. Så enten før, eller når barna er litt større (men da kanskje helst innen samme nærområde dersom dere ikke vil rive opp i barnets sosiale miljø). Anonymkode: b71ac...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå