AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 I en mellomperiode står jeg uten saxenda da det er stoppet på blå resept og vedtaket mitt er gått ut. Jeg må trolig over på mysimba og lurer på hvordan det virker? Noen her inne som har brukt dette slankemiddelet? Jeg vil over på wegovy men det er lang behandlingstid på søknadene. Anonymkode: 0c1dc...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Er vel etpar år siden jeg begynte på Mysimba. Merket effekt ganske fort, og jeg syntes den var mer effektiv enn Saxenda. Sluttet på Mysimba pga bivirkningene som jeg ikke likte. Fikk blødninger (er 58 år), intens kløe på armer og legger og svettet ekstremt mye, så det var sommeren jeg holdt meg inne. Startet så på Saxenda, men synes ikke den har noen effekt. Sluttet på de etter en stund pga bivirkninger her også. Jeg rakk å kjøpr ganske mye Saxenda, så nå har jeg vel 7 uåpnede pakker med, altså 40 sprøyter. Fant ut at jeg skulle prøve meg igjen, men fikk igjen mye bivirkninger, så nå er det slutt for min del. Anonymkode: ed5a6...69e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er vel etpar år siden jeg begynte på Mysimba. Merket effekt ganske fort, og jeg syntes den var mer effektiv enn Saxenda. Sluttet på Mysimba pga bivirkningene som jeg ikke likte. Fikk blødninger (er 58 år), intens kløe på armer og legger og svettet ekstremt mye, så det var sommeren jeg holdt meg inne. Startet så på Saxenda, men synes ikke den har noen effekt. Sluttet på de etter en stund pga bivirkninger her også. Jeg rakk å kjøpr ganske mye Saxenda, så nå har jeg vel 7 uåpnede pakker med, altså 40 sprøyter. Fant ut at jeg skulle prøve meg igjen, men fikk igjen mye bivirkninger, så nå er det slutt for min del. Anonymkode: ed5a6...69e Hvis mysimba er mer effektiv enn saxenda så er det jo interessant, men bivirkningene med blødninger osv er jo ikke så heldig men gjelder vel kanskje ikke for alle. Legen min snakket om at jeg kunne bruke mysimba i en mellomperiode slik at jeg ikke går fort opp igjen det jeg har klart og gå ned på saxenda, så jeg er i tenkeboksen men virker interessant å prøve ut. På saxenda fikk jeg bare litt kvalme og lite energi i de to første ukene også gikk det over. Synd at det ikke var som forventet hos deg da og at du slutter på det. Anonymkode: 0c1dc...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I en mellomperiode står jeg uten saxenda da det er stoppet på blå resept og vedtaket mitt er gått ut. Jeg må trolig over på mysimba og lurer på hvordan det virker? Noen her inne som har brukt dette slankemiddelet? Jeg vil over på wegovy men det er lang behandlingstid på søknadene. Anonymkode: 0c1dc...2e6 Lang behandlingstid på søknadene? Har jeg aldri hørt noe om. Du spør legen om resept på Wegovy, det er da ikke noe problem for legen å skriv ut en resept på det forutsatt at du har riktig bmi for det. Trenger ikke noe "søknad" for det. Anonymkode: 0b774...fb6 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lang behandlingstid på søknadene? Har jeg aldri hørt noe om. Du spør legen om resept på Wegovy, det er da ikke noe problem for legen å skriv ut en resept på det forutsatt at du har riktig bmi for det. Trenger ikke noe "søknad" for det. Anonymkode: 0b774...fb6 Antageligvis individuell søknad om å få det på blå resept. Usikker på om det er vurdert at det kan bli godkjent i det hele og det store. Mysimba kan godkjennes på blå resept nettopp for at den har en dokumentert bedre virkning enn Saxenda, men her kan det nok være individuelt. Anonymkode: acc98...045
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 Jeg har gått på det ca 7 uker og er -10kg. Matlysten min er dårligere, og jeg blir mye fortere mett en før. Eneste bivirkning er at jeg svetter veldig fort og mye. Anonymkode: e02a7...931
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Antageligvis individuell søknad om å få det på blå resept. Usikker på om det er vurdert at det kan bli godkjent i det hele og det store. Mysimba kan godkjennes på blå resept nettopp for at den har en dokumentert bedre virkning enn Saxenda, men her kan det nok være individuelt. Anonymkode: acc98...045 Ts her, ja det stemmer. Dreier seg om individuell søknad. Blir spennende fremover om de endrer mening på dette med blå resept da det dreier seg om veldig mange som har benyttet seg av disse midlene. Anonymkode: 0c1dc...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Antageligvis individuell søknad om å få det på blå resept. Usikker på om det er vurdert at det kan bli godkjent i det hele og det store. Mysimba kan godkjennes på blå resept nettopp for at den har en dokumentert bedre virkning enn Saxenda, men her kan det nok være individuelt. Anonymkode: acc98...045 Da må man isåfall ha BMI på 50 og det skjer gjennom type en overvektsklinikk. Anonymkode: 0b774...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har gått på det ca 7 uker og er -10kg. Matlysten min er dårligere, og jeg blir mye fortere mett en før. Eneste bivirkning er at jeg svetter veldig fort og mye. Anonymkode: e02a7...931 Ok, det høres ut som man kan overleve den bivirkingen, men forskjellig for mange vil jeg tro, men er det slik at man også ofte må på toalettet? Anonymkode: 0c1dc...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da må man isåfall ha BMI på 50 og det skjer gjennom type en overvektsklinikk. Anonymkode: 0b774...fb6 Det er søknad via offentlig sykehus og lengre behandlingstid på søknadene, så får vente og se... Anonymkode: 0c1dc...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok, det høres ut som man kan overleve den bivirkingen, men forskjellig for mange vil jeg tro, men er det slik at man også ofte må på toalettet? Anonymkode: 0c1dc...2e6 Jeg må ikke oftere på do. Anonymkode: e02a7...931
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg må ikke oftere på do. Anonymkode: e02a7...931 Ok bra at det er slik. Jeg går ofte på turer flere ganger i uken og det er tungvint hvis man må ta hensyn til det underveis 🙂 Anonymkode: 0c1dc...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): I en mellomperiode står jeg uten saxenda da det er stoppet på blå resept og vedtaket mitt er gått ut. Jeg må trolig over på mysimba og lurer på hvordan det virker? Noen her inne som har brukt dette slankemiddelet? Jeg vil over på wegovy men det er lang behandlingstid på søknadene. Anonymkode: 0c1dc...2e6 Jeg fikk økt blodtrykk av Mysimba. Følte at «tankekjøret» rundt mat (har overspisingsdiagnose) - ble dempet (mindre tanker rundt mat/mindre episoder med overspising) - men gikk ned forbausende lite (4-5 kg) ble i perioder skjelven, uvel, kvalm, men ikke mer enn at jeg kunne «presse meg gjennom det» var dog ikke villig til å leve med forhøyet blodtrykk pga 4-5 kg. Klarte heller ikke «komme meg» opp til full dose pga alt kroppslig ubehag. Anonymkode: 32717...8ad
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #14 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk økt blodtrykk av Mysimba. Følte at «tankekjøret» rundt mat (har overspisingsdiagnose) - ble dempet (mindre tanker rundt mat/mindre episoder med overspising) - men gikk ned forbausende lite (4-5 kg) ble i perioder skjelven, uvel, kvalm, men ikke mer enn at jeg kunne «presse meg gjennom det» var dog ikke villig til å leve med forhøyet blodtrykk pga 4-5 kg. Klarte heller ikke «komme meg» opp til full dose pga alt kroppslig ubehag. Anonymkode: 32717...8ad Synd at du opplevde det sånn da ref bivirkningene, men litt skummelt med høyt blodtrykk da. Hvis jeg starter på mysimba vil jeg sjekke dette med høyt blodtrykk regelmessig hos legen så er jeg sikker.Saxendaen min sluttet å virke på slutten av vedtaksperioden og jeg prøver å komme over på wegovy, men mysimba er nødvendig hvis jeg velger det i mellomperioden. Anonymkode: 0c1dc...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, det høres ut som man kan overleve den bivirkingen, men forskjellig for mange vil jeg tro, men er det slik at man også ofte må på toalettet? Anonymkode: 0c1dc...2e6 Å svette høres jo ikke så ille ut, men det er nok værre enn det høres ut. Den sommeren jeg gikk på Mysimba (2 år siden), holdt jeg meg inne hele sommeren. Jeg svettet rett og slett for mye. Å vi som er overvektige, har gjerne hudfolder/ valker, der vi fort svetter, og får man ikke vasket der nesten med en gang, så kan det bli sopp, og sopp lukter vondt og svir. Når jeg gikk på Saxenda, så ble jeg nesten forstoppet. Følte meg stadig oppblåst og det føltes ofte som at jeg måtte på do. Jeg sluttet på Saxenda før jeg virkelig ble forstoppet og det ble et problem. Anonymkode: ed5a6...69e
Lalal13 Skrevet 8. juni 2023 #16 Skrevet 8. juni 2023 (endret) Hei! Jeg tok første tabletten i dag. Er spent på om det fungerer på meg, har BMI på 27,5. Er det slik at man ikke må drikke alkohol når man går på disse? Endret 8. juni 2023 av Lalal13
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 22.31): Saxendaen min sluttet å virke på slutten av vedtaksperioden og jeg prøver å komme over på wegovy, men mysimba er nødvendig hvis jeg velger det i mellomperioden. Anonymkode: 0c1dc...2e6 Hvorfor er mysimba nødvendig i mellomperioden? Du får uansett verken saxenda eller wegovy på blå resept. Anonymkode: 00282...7f5 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Skrevet 20. november 2023 Noen som har opplevd en slags nummenheten i kroppen? Typ sånn som når hender/føtter dovner bort? Anonymkode: ded7b...b5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå