AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Kjøper ønsket at det skulle sendes. Pakken er stjelt fra postkasse før henting. Kjøper har forhåndsbetalt. Forsikring gjelder bare når pakken er hentet. Ikke før. Anonymkode: 0f815...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Ja, det må du. Lever inn på posten hvis tyveri er et problem Anonymkode: c3fa5...a23 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det må du. Lever inn på posten hvis tyveri er et problem Anonymkode: c3fa5...a23 Hun kunne jo ikke vite på forhånd at noen skulle stjele fra postkassen akkurat den dagen. Når disse firmaene krever at man skal legge pakken i postkassen, så må man jo gjøre det. Men de burde ha en bedre forsikringsordning. Anonymkode: 88480...ec7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Hun kunne jo ikke vite på forhånd at noen skulle stjele fra postkassen akkurat den dagen. Når disse firmaene krever at man skal legge pakken i postkassen, så må man jo gjøre det. Men de burde ha en bedre forsikringsordning. Anonymkode: 88480...ec7 Det kunne jo ikke kjøperen heller. Hun kunne levert inn til posten. Det er selvfølgelig selgers problem når kjøperen ikke får varen sin Anonymkode: c3fa5...a23 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Selger valgte frakttype, i postkasse. Anonymkode: 0f815...1f8 2
Tripptrappe Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 Samme skjedde med en genser jeg kjøpte på tise. Var aldri et spørsmål engang om jeg skulle betale for varen jeg aldri mottok.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Selger valgte frakttype, i postkasse. Anonymkode: 0f815...1f8 Du kan som selger velge vekk Helthjem. Du skjønner mange ville svindlet hvis du slapp å betale? Bare å hevde at varen ble stjålet og få inn penger allikevel Anonymkode: c3fa5...a23
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kunne jo ikke kjøperen heller. Hun kunne levert inn til posten. Det er selvfølgelig selgers problem når kjøperen ikke får varen sin Anonymkode: c3fa5...a23 Enig i at dette ikke er kjøpers problem. Men jeg synes Posten og HeltHjem burde hatt bedre forsikringsordning på dette. Evt. hatt et smalere tidsvindu for når pakken skal ligge i postkassen. Anonymkode: 88480...ec7 1 1
frivis Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 Det er kjøper som velger hvilke frakt og forsikring han ønsker. Skjer det noe under sending så er det kjøpers ansvar. Men selger må kunne dokumentere at pakken er blitt sendt avgårde slik som avtalt.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Skrevet 6. juni 2023 Kjøper sitt ansvar. Anonymkode: 58da0...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Skrevet 6. juni 2023 Enig med de andre, hvis pakken ble stjålet før den ble hentet- ditt ansvar og kjøper bør få igjen pengene. Men om pakken hadde blitt hentet som avtalt, så stålet i kjøpers postkasse, da tenker jeg det er kjøpers ansvar Anonymkode: 04cf9...c18
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #12 Skrevet 7. juni 2023 Vet ikke hvordan Tise fungerer, men jeg opplevde det samme ved bruk av helt hjem gjennom Finn. Da fikk både jeg og kjøper erstattet summen. Hadde trodd det var like regler her, men det er det tydeligvis ikke. Så er enig i at der dessverre er du og ikke kjøper som må dekke dette tapet om ikke Tise eller posten gjør det Anonymkode: 0b161...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå