Gå til innhold

Må jeg ta regningen? Sko solgt på Tyse. Stjelt fra postkassen min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper ønsket at det skulle sendes. Pakken er stjelt fra postkasse før henting.

Kjøper har forhåndsbetalt. Forsikring gjelder bare når pakken er hentet. Ikke før.

Anonymkode: 0f815...1f8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må du. Lever inn på posten hvis tyveri er et problem 

Anonymkode: c3fa5...a23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det må du. Lever inn på posten hvis tyveri er et problem 

Hun kunne jo ikke vite på forhånd at noen skulle stjele fra postkassen akkurat den dagen. Når disse firmaene krever at man skal legge pakken i postkassen, så må man jo gjøre det. Men de burde ha en bedre forsikringsordning. 

Anonymkode: 88480...ec7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hun kunne jo ikke vite på forhånd at noen skulle stjele fra postkassen akkurat den dagen. Når disse firmaene krever at man skal legge pakken i postkassen, så må man jo gjøre det. Men de burde ha en bedre forsikringsordning. 

Det kunne jo ikke kjøperen heller. 

Hun kunne levert inn til posten. Det er selvfølgelig selgers problem når kjøperen ikke får varen sin

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selger valgte frakttype, i postkasse.

• Nyttig 2
Skrevet

Samme skjedde med en genser jeg kjøpte på tise. Var aldri et spørsmål engang om jeg skulle betale for varen jeg aldri mottok. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Selger valgte frakttype, i postkasse.

Du kan som selger velge vekk Helthjem. Du skjønner mange ville svindlet hvis du slapp å betale? Bare å hevde at varen ble stjålet og få inn penger allikevel 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kunne jo ikke kjøperen heller. 

Hun kunne levert inn til posten. Det er selvfølgelig selgers problem når kjøperen ikke får varen sin

Enig i at dette ikke er kjøpers problem. Men jeg synes Posten og HeltHjem burde hatt bedre forsikringsordning på dette. Evt. hatt et smalere tidsvindu for når pakken skal ligge i postkassen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er kjøper som velger hvilke frakt og forsikring han ønsker. Skjer det noe under sending så er det kjøpers ansvar. Men selger må kunne dokumentere at pakken er blitt sendt avgårde slik som avtalt.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper sitt ansvar.

Anonymkode: 58da0...bdb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre, hvis pakken ble stjålet før den ble hentet- ditt ansvar og kjøper bør få igjen pengene.

Men om pakken hadde blitt hentet som avtalt, så stålet i kjøpers postkasse, da tenker jeg det er kjøpers ansvar 

Anonymkode: 04cf9...c18

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan Tise fungerer, men jeg opplevde det samme ved bruk av helt hjem gjennom Finn. Da fikk både jeg og kjøper erstattet summen. Hadde trodd det var like regler her, men det er det tydeligvis ikke. Så er enig i at der dessverre er du og ikke kjøper som må dekke dette tapet om ikke Tise eller posten gjør det

Anonymkode: 0b161...a34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...