AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre når det kommer til jobb/karriere. Jeg har tatt mye forskjellig utdanning, og ble "til slutt" lærer (adjunkt), med en noe rar fagkombinasjon (ingen basisfag). Har jobbet som lærer en stund, men trivdes ikke (kort oppsummert). Pga helseutfordringer kan jeg ikke jobbe skift eller i jobber med mye stress. Jeg ønsker gjerne å komme ut i jobb, søker og søker, men får ikke så mye respons. Får veiledning fra NAV i søknadsprosessen. Har erfaring innen salg/service og noe innen helse ved siden av studier. Har kommet inn på en master (2 årig), men er nesten 3 timer å pendle fra der jeg og familien bor. Jeg er også i tvil på om mer studielån er riktig veien å gå, og om mer utdannelse vil gi meg jobb. Er bare veldig fortvilet nå og det er vanskelig å prate med samboer om dette siden jeg er så usikker på hva jeg egentlig vil. Anonymkode: 03289...c70
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Hva slags master er det snakk om? Hvilken jobb ønsker du å få? Anonymkode: f7538...134
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva slags master er det snakk om? Hvilken jobb ønsker du å få? Anonymkode: f7538...134 Det er en master i folkehelse. Ønsker vel mest bare å komme ut i arbeidslivet igjen. Anonymkode: 03289...c70
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 Utdanningen din høres ut som den passer godt til en ansatt på nav. Vurdert å søke jobb der? Anonymkode: 26f01...93d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Utdanningen din høres ut som den passer godt til en ansatt på nav. Vurdert å søke jobb der? Anonymkode: 26f01...93d De vil ikke har lærere så lenge de får hundrevis av søknader fra folk med mer relevant utdannelse, sosialt arbeid, sosiologi, etc. Anonymkode: fe5a0...996
Gjest takinova Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De vil ikke har lærere så lenge de får hundrevis av søknader fra folk med mer relevant utdannelse, sosialt arbeid, sosiologi, etc. Anonymkode: fe5a0...996 Dette stemmer ikke. Mange lærere jobber som veiledere i NAV. Nettopp pga sin veilederkompetanse. Andre yrker kan være karriereveiledere, miljøterapeuter, rådgivere i offentlig og privat sektor, ja, egentlig det meste som har med mennesker å gjøre. Mitt beste råd er å søke på absolutt alt du fatter et snev av interesse for. Du vinkler søknaden mot det du ser på som styrker for denne stillingen med utgangspunkt i din erfaring og utdanning. Ikke bli nedfor når alle avslagene kommer/du ikke hører noe. Man må søke på mye for å lande noe bra.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: De vil ikke har lærere så lenge de får hundrevis av søknader fra folk med mer relevant utdannelse, sosialt arbeid, sosiologi, etc. Anonymkode: fe5a0...996 Det stemmer muligens, men tror ikke du er utelukket fra å jobbe i NAV. Min veiledere ble ansatt i fjor i Oslo og hun var tidligere lærer med sivilingeniørutdanning. Anonymkode: ff09b...e46
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Jeg har vært inne på tanken, dog ikke funnet noen ledige stillinger i NAV enda! Anonymkode: 03289...c70
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 Samlingsbasert master i logopedi. Mye mindre stressende jobb. Er du heldig med jobben kan du beholde lærerferien også. Anonymkode: ebda2...11e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Samlingsbasert master i logopedi. Mye mindre stressende jobb. Er du heldig med jobben kan du beholde lærerferien også. Anonymkode: ebda2...11e Hvordan kan en logoped beholde lærerferien?? Og jobber du som logoped? Siden du sier det er mye mindre stressende? 🙂 Anonymkode: 21001...06a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 20.27): Jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre når det kommer til jobb/karriere. Jeg har tatt mye forskjellig utdanning, og ble "til slutt" lærer (adjunkt), med en noe rar fagkombinasjon (ingen basisfag). Har jobbet som lærer en stund, men trivdes ikke (kort oppsummert). Pga helseutfordringer kan jeg ikke jobbe skift eller i jobber med mye stress. Jeg ønsker gjerne å komme ut i jobb, søker og søker, men får ikke så mye respons. Får veiledning fra NAV i søknadsprosessen. Har erfaring innen salg/service og noe innen helse ved siden av studier. Har kommet inn på en master (2 årig), men er nesten 3 timer å pendle fra der jeg og familien bor. Jeg er også i tvil på om mer studielån er riktig veien å gå, og om mer utdannelse vil gi meg jobb. Er bare veldig fortvilet nå og det er vanskelig å prate med samboer om dette siden jeg er så usikker på hva jeg egentlig vil. Anonymkode: 03289...c70 Sjekk ut Annette Idsø (annetteidsoe) på Instagram, hun kan hjelpe deg å finne «gullet ditt»🤩 Hun er coach, og jobber med å hjelpe folk med å finne ut hva de skal bli «når de blir store». Hun har hjulpet meg! Anonymkode: 3dae5...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå