Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager ofte middag, så ble vi enige om at hun skulle lage neste middag, men det bare drar ut. Føler hun lurer meg. Og når jeg nevner det blir hun sur og påstår at hun ikke er husmor og at hun lager like mye som meg. Er så håpløst. Skal jeg heller slå opp og bli sammen med ei som er mer omsorgsfull?

Anonymkode: 5b8ab...ef5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det så vanskelig å lage fjordland eller grandiosa?

Anonymkode: e7ce1...3e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det så vanskelig å lage fjordland eller grandiosa?

Anonymkode: e7ce1...3e0

Kaller du det å lage middag?? Du lager jo ikke en dritt, du varmer bare opp. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du påstår at hun aldri lager middag, mens hun påstår hun lager det like mye som deg... Dette bør jo være veldig lett å få oversikt over, siden dere tydeligvis er fryktelig uenig om hvorvidt hun lager middag... 

Og måler du omsorg kun i middagslaging?

Anonymkode: fb0fd...3d1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her lager mannen alle middager. Jeg gjør det meste annet. Vi prøvde å bytte i ca en uke før han ville lage middag igjen. 

Anonymkode: 11bde...408

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer lager heller ikke middag til OSS. Det er en mann på 45 år. Han lager ikke middag til sin sønn engang. 

Anonymkode: d29a5...057

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min samboer lager heller ikke middag til OSS. Det er en mann på 45 år. Han lager ikke middag til sin sønn engang. 

Anonymkode: d29a5...057

Det er trist, tragisk! Alle kan klare å lage enkle velsmakende retter bare de gidder. 

• Liker 1
Skrevet

Vil du ha middag så må du lage middag. Så enkelt er livet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig at man organiserer hverdagen og samlivet på en måte som føles ok for begge.

Om mangler på kjøkkenet er en dealbreaker for deg, så er det det.

Jeg liker å lage mat, og har ingen ting i mot å lage alle måltider. Særlig om det innebærer at jeg slipper unna oppgaver jeg ikke kan fordra. Gi og ta og finn balansen 😊

Anonymkode: a6d77...9bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er middag den eneste måten du måler omsorg på? Det er litt stakkarslig. Ikke alle liker eller har interesse for matlaging men hun gjør kanskje andre ting i huset som også er vel så viktig? Ikke alle må gjøre alt, det går an å dele ansvarsområder. Du lager mat, hun vasker gulvene. Ikle leit etter feil og problemer 

Anonymkode: 4e8cf...7d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager alltid middag selv, men vi har løst det sånn at hun tar renholdet på kjøkkenet

Anonymkode: ee980...37e

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en tradisjonell utenlandsk dame.

Anonymkode: a985b...584

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss lager samboer nesten alltid middag. Nesten alltid han som skifter på sengen også.

Heldigvis henger ikke samboeren min seg opp i kun de to oppgavene, og tror at han gjør «alt» av den grunn. Det er jo mye annet som må gjøres i en husholdning, hvert fall hos oss med to under 1,5 år, så jeg går ikke «arbeidsledig» mens han lager middag.

Anonymkode: 693a1...766

AnonymBruker
Skrevet

Bodde sammen med en sånn før. Lagde aldri middag, selv ikke til barna om jeg jobbet senvakt. Hyggelig.

Anonymkode: 510c2...7aa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En sånn pappa hadde jeg også. Dersom moren min ønsket å besøke hennes foreldre en helg (som bodde cirka fire timer unna, med bil) uten å ha med seg noen bråkete unger, så lagde pappa aldri middag til noen av oss barna. Han stekte seg heller en boks tunfisk  / stekte ett par speilegg som han kunne ta på brødskive, eller noe annet. Men selvfølgelig bare til seg selv. 

Men når jeg var for eksempel seks år gammel eller åtte år gammel, så hadde jeg selvfølgelig ikke noe særlig peiling på det å lage middag helt på egen hånd. Da var det letttvint å bare ta ett par brødskiver eller noe. Men da ble pappa irritert, og forsøkte å latterliggjøre oss når mamma kom tilbake etter en helg hos foreldrene hennes. Da var vi plutselig "latsekker" som aldri GIDDER å lage noen ordentlig middag, i følge ham. Ingen av dem var egentlig  "interesserte" i å faktisk ha oss på kjøkkenet når de selv skulle lage middag. 

Vi var vel stort sett bare i veien hele tiden, og til bryderi for dem når de skulle lage middag. Så hvordan skulle vi egentlig lære noe som helst om å lage middag da? Vi fikk knapt lov til å begynne med koking av poteter på egen hånd. Den eneste grunnen til at vi faktisk fikk lov til dette var fordi det tok veldig lang tid å koke poteter, så de ønsket at dette i alle fall var godt i gang før de selv kom hjem fra jobben.  

Anonymkode: 5f60f...99d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg lager ofte middag, så ble vi enige om at hun skulle lage neste middag, men det bare drar ut. Føler hun lurer meg. Og når jeg nevner det blir hun sur og påstår at hun ikke er husmor og at hun lager like mye som meg. Er så håpløst. Skal jeg heller slå opp og bli sammen med ei som er mer omsorgsfull?

Det gjør ikke jeg heller, her er det mannen som planlegger, handler inn og lager middag hver eneste dag.

Jeg tar kjøkkenet - og klesvask osv. 

Anonymkode: 7f0f4...4ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om du slår opp fordi hun ikke lager middag er nok ikke forholdet deres liv laga uansett. 

Anonymkode: f7813...896

• Liker 1
Skrevet

Eg var lei av at mannen ikkje planla like mykje som meg når det kom til middag. Begge var matlei og vi åt det same kvar veke. Vi starta med å ha annakvar veke med planlegging og førebuing(skjære opp kvelden før). Det hjalp i vår heim 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det så stort problem at hun ikke lager middag da ? 

Selv liker jeg å stå for alle måltidene. Det kan godt bli delt opp slik at han står for opprydding og jeg lager maten, handler inn og planlegger. 

Men, begge synes det å lage mat er stress hos dere? 

Anonymkode: 86043...342

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det så stort problem at hun ikke lager middag da ? 

Selv liker jeg å stå for alle måltidene. Det kan godt bli delt opp slik at han står for opprydding og jeg lager maten, handler inn og planlegger. 

Men, begge synes det å lage mat er stress hos dere? 

Anonymkode: 86043...342

Selvsagt er det et problem om den ene aldri gjør sin del av jobben og overlater den til noen andre. 

Jeg hater å vakse do. Det hadde blitt månelyst om mannen da aldri gjorde det, men forventet at jeg skulle gjøre det hver gang. 

Anonymkode: 59d14...495

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...