Gå til innhold

Kjøpe aksjer i Bookis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri kjøpt en aksje i hele mitt liv. Fikk nå en mail fra Bookis hvor de basically tigger litt penger, og inviterer til å bli medeier ved å kjøpe aksjer, med en minstepris på 1000 kroner.

Hadde du gjort dette, i dette selskapet?

Anonymkode: b852d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke tro på betalt bokdeling/boksalg av brukte bøker på nett all den tid biblioteket er gratis. Ville heller investert pengene mine andre steder.

Anonymkode: e19ce...06c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvor mye aktivitet har egentlig Bookis, sammenlignet med for eksempel Finn.no eller sånne sider for kjøp og salg hos for eksempel Facebook eller andre steder? 

Anonymkode: 9b9f9...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde iBok var større, men de var kanskje bare først 

Anonymkode: 1e941...1dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg solgte mye bøker på bookis før, men ikke fått solgt de siste årene. Så kanskje det ikke er like populært lenger? Jeg fikk også mailen og kommer ikke til å gjøre det. 

Anonymkode: a9b4a...f7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lett er det å selge aksjene igjen om du ikke lenger ønsker å være eier? 

Anonymkode: 435c7...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går ikke akkurat strålende med Bookis, så det er vel ikke sånn at de egentlig tilbyr muligheten for å være greie med oss, selv om det er sånn mailen er vinklet.. 

Anonymkode: 35073...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når de sender ut tiggerbrev så sier det meg nok. Kommer ikke til å «investere» i det nei. 

Anonymkode: e43db...b60

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noen tro på selskapet. Har knapt solgt noen bøker der siden de innførte kjøpsgebyr på 19 kr per bok. Dette gebyret viser at de som driver ikke har snev av forretnings-sans. Gebyret er altfor høyt, og uansett hadde det vært mye lurere å la selger betale gebyret. Fraktkostnaden deres har også gått kraftig opp, mens Finn nå bare skal ha 39 kr for billigste frakt. Det koster 85 kroner i frakt og gebyr å kjøpe en bok på Bookis nå, og det er helt hinsides. 

Appen er også veldig buggete, og søket har mange merkelige default-innstillinger (f.eks. kommer ikke-tilgjengelige bøker opp i søkeresultatene.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 20.20):

Jeg har aldri kjøpt en aksje i hele mitt liv. Fikk nå en mail fra Bookis hvor de basically tigger litt penger, og inviterer til å bli medeier ved å kjøpe aksjer, med en minstepris på 1000 kroner.

Hadde du gjort dette, i dette selskapet?

Anonymkode: b852d...f33

Elendig forretningsidé, men sikkert kult selskap 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøpe. Tall med minus bak er underskudd. Tallene er oppgitt i tusenlapper, så med 38 millioner i underskudd for 2021 og ingen regnskapstall for 2022 lover dette kjempebra!

image.png.69953096dd2b93851af20e7e6a2436f9.png

image.png.034b42a5789787fd87555ef9c8bac3f5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...