Gå til innhold

Blir klærne til deres barn også flekkete med en gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle klærne blir jo ødelagte etter kun en dags bruk, de får flekker som ikke går av, enten fra mat eller fra lek ute. Ungen er 14 mnd. 

Bruker flekkfjerner og vasker så snart som mulig, men hender det går et par dager. 

Må jeg rett og slett holde meg til mørkeblå og svarte klær?? Det er jo litt trist, men jeg fikk kun brukt de fine lyse sommerklærne kun en halv dag🥲

Anonymkode: 1cdce...d1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger klærne i bløt med gallesåpe. Har ikke opplevd at en flekk ikke har løsnet av det, selv ikke gamle flekker.

Anonymkode: 19890...5de

AnonymBruker
Skrevet

Leker barna med såpebobler? Det lager flekker på klærne. Ikke alle er klar over det

Anonymkode: e5277...c93

AnonymBruker
Skrevet

Ja, derfor går mine stort sett i arveklær. Meningsløst å kjøpe nytt som er fullt av løvetannflekker etter to dager.

Anonymkode: be4ba...153

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Leker barna med såpebobler? Det lager flekker på klærne. Ikke alle er klar over det

Anonymkode: e5277...c93

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Er slik her og - stort sett brukte klær ... fatter ikke hvordan noen kan selge en hel pose m klær uten flekker 

Anonymkode: 9286e...2d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er slik her og - stort sett brukte klær ... fatter ikke hvordan noen kan selge en hel pose m klær uten flekker 

De har sikkert hatt så mye at noe knapt er brukt. Var en tråd her med 4 SVÆRE kasser med tøy til det første året altså nyfødt til 1 år, og folk mente mengden var helt normal og at man kunne supplere med mer😅😅😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Eller så har de veldig lite aktive unger😅

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør da vel ingenting at det flekker på klærne?

Anonymkode: df013...4fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp klær du ikke er redd for. Unger skal leke og ha det gøy. Ikke sitte på utstilling med perfekte antrekk.

Anonymkode: 76cb8...fc0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker gallesåpe på klæra til ungen, tar alt av flekker 

Anonymkode: 2997b...312

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjøp klær du ikke er redd for. Unger skal leke og ha det gøy. Ikke sitte på utstilling med perfekte antrekk.

Anonymkode: 76cb8...fc0

Å ja er det sant? Det var jeg ikke klar over.

🙄

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt, ja. 

Jeg synes ikke det er krise om det er flekker på klærene til hverdags. De i bhg er fullstendig klar over at flekker kan være vanskelig å få av, og at om det er en gammel flekk på plagget, så betyr ikke det at det ikke er vasket eller er skittent. 

Anonymkode: 9fd15...90b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i begynnelsen følte jeg meg litt som dårlig mor. Fordi spesielt den ungen var kronisk møkkete. Og hullete. Men så begynte jeg å innse at ungen var svært aktiv , kreativ og nysgjerrig på livet. Og det er ikke forenelig med rene pene klær. Sko ble slitt ut på en mnd. 

Så etterhvert ble jeg vel egentlig mer stolt av all skitten ungen hadde på seg. Fordi det var et vitne om en skikkelig bra dag for dette barnet. Jo mer møkkete jo mer opplevelser hadde det vært

Så jeg sluttet å skamme meg når andre påpekte hvor møkkete han var, og heller stolt forklarte at den skitne hullete buksen han hadde på, var funka ny fra butikken dagen før.og den var ikke kjøpt med ferdige hull.

Anonymkode: 4238b...26c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...