Gå til innhold

Digital eggløsningstest stemmer ikke med strimmel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg skrev dette innlegget i tråden for tolkning av eggløsningstester, men fikk ikke noe svar, og det er høy aktivitet i gruppa, så nå er innlegget langt borte. Prøvde også søkefunksjonen, men av en eller annen grunn vil den ikke fungere/kommer ikke opp noe søk. Spør derfor i egen tråd:

Digital eggløsningstest (clearblue advanced, ikke monitor). Er det slik at denne husker resultatet fra dagen før, og avgir svar basert på både dagen før og verdiene i dag? Eller er hver test uavhengig av hverandre?

Jeg har både babyplan strimmel og clearblue advanced, men siden sistnevnte er mye dyrere har jeg tenkt at jeg kun kunne bruke disse annenhver dag siste dagene før eggløsning, samtidig som jeg bruker strimmel daglig. Strimmeltestene de siste dagene har vært negative (jeg tar dem på ettermiddagene), og så tok jeg clearblue i dag morrest som også var helt negativ. Så tok jeg dagens strimmeltest nå nettopp (ettermiddag), og den var knallpositiv. Hadde clearblue blitt positiv om jeg hadde brukt den over flere dager? Jeg er egentlig 3 dager før forventet eggløsning, så det er derfor jeg ikke hadde tatt clearblue tidligere..

Jeg har gjort det på denne måten en gang før, med clearblue annenhver dag, og den den gangen ble første negativ, andre delvis positiv og tredje (tatt dagen etter delvis positiv) helt positiv.

Anonymkode: 0e797...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den husker vel svaret fra dagen før og måler stigning i hormoner som er det den slår ut på har jeg skjønt. Den skal vel ikke tas annenhver dag og dermed kan man kanskje ikke stole på at resultatet blir riktig.

Anonymkode: 70959...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB advanced må tas hver dag fra du starter å ta og til du får positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener de snakker uavhengig av hverandre, de digitale testene ,

og ikke trengs tas hver dag. Min erfaring er at de slår ut før vanlige eltester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...