Meepmeep Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Hei, Har kjøpt denne dynen i dag: https://jysk.no/soverom/dyner/fiberfyll/dyne-500g-meldal-135x200-sval-bla Den er jo noe smalere enn vanlige dyner, er det ikke meningen at man skal ha dynetrekk på slike dyner?
Million Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 (endret) Jo, det er det selvfølgelig meningen man skal ha. Dynetrekk altså. Ellers blir det jo en evig vask hver eller annenhver uke av selve dyna, og det vil jo bli mye mer tungvint å tørke osv. Til sommerdyna synes jeg det er mest behagelig med krepp-sengetøy. Luftig og godt å sove i. Jeg elsker det om sommeren! Hvorfor den har det merkelige breddemålet 135 vet jeg ikke. Men kan det være at det er standardmål for dyner i det landet Jysk kommer fra? Er ikke Jysk opprinnelig dansk? Jeg vet at Ikea har sære mål på sine dyner og sengetøy, for de bruker standardmålene til Sverige på det. Ikke samme som oss, som er 140 x 200 for en enkeltdyne. Kanskje Jysk selger sengetøy i den samme størrelsen og ved å selge dyner i en slik "sær" størrelse, tvinges man som kunde til å kjøpe sengetøyet sitt der også, ikke bare dyna. Mersalg for Jysk. Samme som Ikea praktiserer... Endret 6. juni 2023 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå