AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #81 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ser noen kommenterte over her 670 etter to år hos Big4 (560/620/670 år 1-3). Etter fullført studie har du to års erfaring og fått jobb hos Big4 med 710 i lønn? Hvor i landet er det? Hva jobbet du med i kommunen, og hva skal du jobbe med fremover? Anonymkode: 0247c...b25 Oslo. Jobbet som eneste juridiske rådgiver innenfor flere felt i kommunen. Skrev bl.a. utredninger, besvarte spørsmål internt og eksternt, og skrev klagesaker til politisk behandling. Veldig variert, egentlig. Skal jobbe med noe lignende fremover. Kan ta med meg mye videre, som er grunnen til lønnen. Anonymkode: f2ec3...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #82 Del Skrevet 8. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ille? Før var 600 timer i året normalen. Nå med mer fokus på aml er man nede i 200 timer. Men disse 200 timene er også da forventet Anonymkode: 6de87...82e Det hjelper jo ikke personen du siterer som ønsker en jobb uten overtid. Anonymkode: de64e...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #83 Del Skrevet 9. juli 2023 Up or out. Det øyeblikket du når senior manager er du sikret for livet. Anonymkode: ffb4d...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 9. juli 2023 #84 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mange mindre kontorer rundt Oslo, gjelder for alle de fire store. Og overtiden er gått kraftig ned de siste årene, så hvis det er en stund siden du jobbet i bransjen vet du ikke lengre hva du snakker om. Anonymkode: 348c5...9a7 Jobber som senior manager på Østlandet. Kanskje bare jeg og alle jeg kjenner i bransjen er uheldige med hvor de er ansatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. juli 2023 #85 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.49): 1) Det er absolutt ingen unnskyldning. Big 4 betaler mindre fordi de kan gjøre det, ingen annen grunn. De er veldig flinke til å profilere seg, og kan være veldig selektive når det kommer til kandidater. Tilbud og etterspørsel, så enkelt er det. Nyutdannede ingeniører tjener fort 100k-150k mer, og kurses enda mer intensivt de første 12 måneden - uansett om de jobber for Equinor, Forsvaret, eller konsulentbransjen. 2) Om det er gull kommer helt an på hva du velger å gjøre med utdanningen. Det er fryktelig vanskelig å skifte beite fra Big 4 til de mest attraktive bransjene (finans, management consulting, o.l.) med mindre du har landet en kremjobb innen Big 4, og oppfyller en rekke andre krav. Men det er et helt greit startpunkt dersom du ikke er sikker på hva du vil gjøre - eller gå i noe spesifikt industri rett etter skolebenken. Jeg sier ikke at Big 4 jobber er noe dritt - men de er underbetalte i forhold til konkurrentene, og en bør ikke være så skråsikker på at denne "prestisjen" blir å gi avkastning i det lange løp. Her jeg jobber nå (økonomi for et større konsern) så har vi en salig blanding av folk med bakgrunn fra Big 4, lokalbanker, folk som kom hit direkte fra skolen, osv. - og hos oss er det ikke slik at folk fra konsulentbransjen får bedre vilkår ved ansettelse. Anonymkode: dc859...308 Jeg har ikke lest gjennom, men holdt på å skrive noe ala dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #86 Del Skrevet 9. juli 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Det hjelper jo ikke personen du siterer som ønsker en jobb uten overtid. Anonymkode: de64e...770 Haha, nei det var meg det 😅 og det hjalp vel ikke akkurat nei. Rent bortsett fra at jeg nok bør se etter noe annet enn revisjonsbransjen. Overtid er ikke veldig aktuelt, sånn generelt. Å stå på i hektiske perioder er helt ok, men da gjerne med mulighet for å avspasere. Ønsker vel egentlig redusert stilling. Ikke fordi jeg er arbeidssky, men fordi jeg allerede har en bigesjeft/eget firma som jeg ønsker å fortsette med sånn på si. Skjønner at dette kan bli vanskelig hos de store i alle fall. Kanskje lettere å få til hos de små? Anonymkode: fdd3d...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #87 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, nei det var meg det 😅 og det hjalp vel ikke akkurat nei. Rent bortsett fra at jeg nok bør se etter noe annet enn revisjonsbransjen. Overtid er ikke veldig aktuelt, sånn generelt. Å stå på i hektiske perioder er helt ok, men da gjerne med mulighet for å avspasere. Ønsker vel egentlig redusert stilling. Ikke fordi jeg er arbeidssky, men fordi jeg allerede har en bigesjeft/eget firma som jeg ønsker å fortsette med sånn på si. Skjønner at dette kan bli vanskelig hos de store i alle fall. Kanskje lettere å få til hos de små? Anonymkode: fdd3d...5d1 Det er egentlig det du får de første årene i revisjon. Kontoret er i praksis stengt Juli-August, og to uker over jul. Så jobber man mye januar-mars når det uansett er drittvær, mange når taket på 200 timer på disse månedene alene. Høsten er rolig, mange flekser, tar litt korte dager, og mange reiser på en ekstra ferie i denne perioden. Du avspaserer 1,5 time for hver time jobbet. Eller får 1,5 time utbetalt. I de små er det raskt mer hektisk, da det er få til å avlaste om mye skjer på en gang. Hos oss kan vi i større grad spille på hvem som ønsker jobbe mye/lite, og hoppe mellom oppdrag. Om du ikke ønsker overtid ville jeg sett mer mot det offentlige, og ikke yrker der du må levere. Selv de som har "hoppet av" og valgt en såkalt rolig controllerstilling opplever at månedsslutt raskt blir veldig hektisk, man er sårbar ved sykemeldinger, og så er det plutselig en transaksjon i Juli, og du er den eneste som kan levere. Anonymkode: ed723...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #88 Del Skrevet 9. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er egentlig det du får de første årene i revisjon. Kontoret er i praksis stengt Juli-August, og to uker over jul. Så jobber man mye januar-mars når det uansett er drittvær, mange når taket på 200 timer på disse månedene alene. Høsten er rolig, mange flekser, tar litt korte dager, og mange reiser på en ekstra ferie i denne perioden. Du avspaserer 1,5 time for hver time jobbet. Eller får 1,5 time utbetalt. I de små er det raskt mer hektisk, da det er få til å avlaste om mye skjer på en gang. Hos oss kan vi i større grad spille på hvem som ønsker jobbe mye/lite, og hoppe mellom oppdrag. Om du ikke ønsker overtid ville jeg sett mer mot det offentlige, og ikke yrker der du må levere. Selv de som har "hoppet av" og valgt en såkalt rolig controllerstilling opplever at månedsslutt raskt blir veldig hektisk, man er sårbar ved sykemeldinger, og så er det plutselig en transaksjon i Juli, og du er den eneste som kan levere. Anonymkode: ed723...47a Ok. Det hørtes jo bedre ut. Vil ikke gå inn på hva jeg driver med ved siden av, men vinteren er ofte lavsesong der så å jobbe veldig mye da hadde vært perfekt. I alle fall hvis jeg kan jobbe litt lange dager og få fri til å stå på ski i helgene 😅 Så hadde det passet sykt bra å ta ut dette som fritid i løper av sommeren/høsten da det er i denne perioden jeg ser for meg at det kan bli mer utfordrende å jobbe 100%. Anonymkode: fdd3d...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå