AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Jeg bor i lavblokk og må vaske balkongen,- da mener jeg veggene og rekkverk ,- tror ikke det er nødvendig å vaske treparkettene når jeg plastikkbrikker oppå. men jeg har ingen planer om å male eller beise... vil bare vaske grundig og fjerne skitt og sport av dritt fra innsekter. og vil helst ikke spyle så mye da jeg ikke vil at for mye vann skal renne ned til nabo...forsøkte å ringe og banke på 2 dager denne uken her men ingen svar,- han slår til og med av ringeklokka og det har jeg lagt merke til. han vet ikke hva det gjelder en gang. anyways,- hvilke produkter anbefaler dere mg å bruke ift det jeg skrev nå? holder det med grønnsåpe, kan det blandes med zalo? eller kan jeg bruke noe annet ? Anonymkode: 0660a...56d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 sorry mente å skrive tre planker som er "gulvet" i balkongen under denne plast overlaget Anonymkode: 0660a...56d
Tiuren Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 En bøtte med Ajax vann og klut/børste /svamp og en bøtte med skyllevann og egen klut/svamp? 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Eg pleier å ha grønnsåpevatn med litt salmiakk i. Funker fjell! Anonymkode: ceadc...c0b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eg pleier å ha grønnsåpevatn med litt salmiakk i. Funker fjell! Anonymkode: ceadc...c0b kan man blande grønnsåpe med salmiakk da ?! står flere steder at det ikke er anbefalt Anonymkode: 0660a...56d
visp Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): kan man blande grønnsåpe med salmiakk da ?! står flere steder at det ikke er anbefalt Anonymkode: 0660a...56d Man skal ikke blande klor og salmiakk. 2
Tiuren Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: kan man blande grønnsåpe med salmiakk da ?! står flere steder at det ikke er anbefalt Anonymkode: 0660a...56d Man får/fikk kjøpt grønnsåpe med salmiakk, så det bør ikke være noe problem. Men man skal være forsiktig med å blande klor i noe.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Vasket balkongen nå i helga. Brukte salmiakk med en dæsj zalo til å vaske med og rent varmt vann til å tørke over etterpå. Skurebørste (oppvaskkost funker også, gjerne en slitt og hard en) til å skrubbe med og helt vanlig klut til å tørke over med. Brukte også en ostehøvel til å løsne noe fuglebæsj som satt godt, i mangel av bedre verktøy. 😂 Naboen under oss tilter om det kommer så mye som en dråpe vann eller noe mikro-rusk ned til dem fra balkongen vår, og vi hørte ingenting fra dem. De satt for øvrig ute mens jeg holdt på, så vi hadde fått høre det ASAP. Anonymkode: 3fa20...d84 1
newman01 Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 Man bør ikke vaske en terrasse med salmiakk. Salmiakk er ikke direkte bra for treverk, og det er definitivt ikke bra for kobber, aluminium, zink og sølvlegeringer. Så om det er noen aluminiumsdetaljer på terrassekonstruksjonen kan disse skades. Skal du bruke salmiakk bør du ihvertfall prøve å ikke søle noe særlig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå