Gå til innhold

Forespørsler om suvenirer og diverse fra danmarks ferien min fra mine foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til danmark om 3 uker og være der i 5 dager. Jeg tenker så klart å ta noe med til mine foreldre, men blir stresset når dem kommer med forespørsler om kjøtt, røyk, øl og diverse😅

noe er å spørre men føles som min far forlanger at jeg skal kjøpe 5 kg kjøtt, og røyk. Uansett om han gir penger til meg for og kjøpe. Jeg drar til danmark mest pga fornøyelsespark og badeland og dyrehager. Og kanskje billig snacks, men føler meg stresset allerede pga, 

«vis dere ikke skal ha kjøtt eller røyk så kan jeg vipse penger å da kan du kjøpe til meg»

jeg har bare sakt at jeg ser an. 
er redd for å gå på en smell. Eller må betlae mer pga kvote elsn vet ikke har aldri vert i danmark og handlet osv

Anonymkode: 28b30...b15

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye å spare på det nå uansett. Bare si nei.

Anonymkode: cb1c7...949

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør om han har sjekka kursen på danske kroner, så forsvinner problemet  ditt. Men helt ærlig, å holde styr på kvoter er ikke sååå vanskelig!

Anonymkode: 949c0...ced

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Har han sjekket den danske kronekursen og prisene i Danmark? Det er jo ikke billig der for nordmenn nå!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Danmark er jo drittdyrt nå, så er nok ikke mye å spare på å handle noe der. 100 danske kroner koster jo nærmere 160 norske kroner.

Anonymkode: 983af...922

• Liker 8
Skrevet

Kvotene er jo enkelt å finne ut av, men om det er verdt det prismessig er jo en annen sak - Danmark er, etter min mening, ikke spesielt billig på kjøtt og sånn, og med kursen oppå der skal det være vanskelig å få tak i her for at det skal være verdt det 😅

Alkohol er vel fortsatt det eneste som virkelig er billig der sammenlignet med her, 12 kr for en flaske rusbrus blant annet. 

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Og så må dere har kjøl og styr. Kjøtt i mange timer i bilen er ikke særlig digg i 30 varmegrader og dere må haste hjem om dere ønsker å ta det med ro. Røyk er greit om dere uansett ikke skal ha egen kvote.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kom suvenirer inn i bildet..? 

Anonymkode: fe8dd...130

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Be han sjekke kursen, det er svindyrt der nå😅 

Anonymkode: e2ce0...60b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrere i Danmark enn hjemme nå. Du må gange prosen i danske kriner med hele 1,6 for å få prisen i NOK. Skyhøyt.

Fortell dem det du. Du reiser vel ikke på ferie for å handle for andre..

Anonymkode: 72418...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor kom suvenirer inn i bildet..? 

Anonymkode: fe8dd...130

De skal vel henge kjøttet på veggen og ha røyken som dekor på stuebordet tenker jeg.

Anonymkode: 8f6d7...248

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var en liten sak å bli stresset for. Si at du ikke kan kjøpe med kjøtt fordi du ikke kan frakte det hygienisk og tilby deg å kjøpe røyk (lett å bære). Sak løst. 

Anonymkode: fe2df...773

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sier ikke ‘det er deilig å være dansk i Norge’ nå uten grunn…Det lønner seg IKKE med shopping i danmark nå. Og kjøtt?!

Dette må være et trolleinnlegg.

Anonymkode: c3a76...db2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...