Gå til innhold

Hvilken solkrem er best å smøre ut på småbarn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså en som går smidig på en som ikke står i ro😅Samt at den ikke er så klissete at det blir mye gris og alt fester seg av sand og div.

Noen som kan anbefale noen?

Anonymkode: 2ec6b...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Foreslår å bruke spray, det har gjerne en litt lettere konsistens og er lette å smøre ut. Jeg ville anbefale å lese seg litt opp om solkrem, da mange inneholder stoffer som er allergifremkallende og mistenkt hormonforstyrrende. Jeg bruker Änglamark selv, synes den trekker godt inn og er veldig lite klissete på huden, den er også fri for problematiske stoffer. En bonus er at den har en veldig snill pris.

Anonymkode: cc100...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler spray som ikke trenger å smøres inn. Jeg foretrekker det selv også. Så mye raskere og enklere og slipper klissete hud. Vi bruker denne

Endret av Arkana
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Eucerin Sun Kids Dry Touch SPF50+. Uten parfyme, kjempelett på huden og trekker inn uten å være klissete. Passer for sensitive hud og babyer. Vi smører dog kun veldig utsatte områder, som kinnene og hendene som er umulig å dekke til nå, selv i skyggen. Ellers har vi på tynn bukse og lang genser hvis det lar seg gjøre, samt solhatt :) 

Anonymkode: 0ecf7...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreslår å bruke spray, det har gjerne en litt lettere konsistens og er lette å smøre ut. Jeg ville anbefale å lese seg litt opp om solkrem, da mange inneholder stoffer som er allergifremkallende og mistenkt hormonforstyrrende. Jeg bruker Änglamark selv, synes den trekker godt inn og er veldig lite klissete på huden, den er også fri for problematiske stoffer. En bonus er at den har en veldig snill pris.

Anonymkode: cc100...c2f

Var den jeg brukte da jeg hadde behov for å spørre etter en som IKKE er klissete😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arkana skrev (37 minutter siden):

Anbefaler spray som ikke trenger å smøres inn. Jeg foretrekker det selv også. Så mye raskere og enklere og slipper klissete hud. Vi bruker denne

Takk, Den så jo veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bruker Eucerin Sun Kids Dry Touch SPF50+. Uten parfyme, kjempelett på huden og trekker inn uten å være klissete. Passer for sensitive hud og babyer. Vi smører dog kun veldig utsatte områder, som kinnene og hendene som er umulig å dekke til nå, selv i skyggen. Ellers har vi på tynn bukse og lang genser hvis det lar seg gjøre, samt solhatt :) 

Anonymkode: 0ecf7...c86

Den har uttørkende alkohol som andre ingrediens, altså er det det det er mest av i solkremen, vet ikke om jeg vil smøre det på ungen😅Er nok derfor den ikke er klissete. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den har uttørkende alkohol som andre ingrediens, altså er det det det er mest av i solkremen, vet ikke om jeg vil smøre det på ungen😅Er nok derfor den ikke er klissete. 

Så dessverre at den andre fra vita lengre opp også hadde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker cosmica 

Anonymkode: 54b5a...760

Er den lite fet og klissete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker cosmica 

Anonymkode: 54b5a...760

Forbrukerrådet kom vel til at Cosmica sine solkremer inneholder hormonforstyrrende stoffer... Så vet ikke om jeg ville smurt ungen min i det.

Anonymkode: a7a5c...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Anglagård, kjøpes på Coop, billig, drøy og bra! 

Anonymkode: cee8e...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker Anglagård, kjøpes på Coop, billig, drøy og bra! 

Mente Änglamark 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Solkremene som får toppscore og grønt fjes inneholder verken miljøskadelige stoffer, allergifremkallende stoffer, parfyme eller stoffer som er mistenkt hormonforstyrrende – blant testvinnerne finner vi solkrem fra Coops egen merkevare Änglamark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Änglamark eller Cliniderm

Anonymkode: 98cd7...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså en som går smidig på en som ikke står i ro😅Samt at den ikke er så klissete at det blir mye gris og alt fester seg av sand og div.

Noen som kan anbefale noen?

Spray inneholder mye hormonforstyrrende stoffer. gjør det heller til en lek.

Anonymkode: c948c...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...