Gå til innhold

Str 80 er akkurat passe/litt lite 86 for stort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør jeg velge til barnehagestart?

Str 80 er sånn akkurat passe å, mens str 80 er fortsatt ganske stort, hva velger man? Enten må de gå i litt for lite yttertøy, eller for stort.

Noen som har vært bort id et at faktisk ingen str passer? Ja kan sikkert lete etter 1000 andre merker, men har ikke funnet noen mer passende. 

Anonymkode: 9cd24...9b7

Skrevet

Alltid for stort. For lite er håpløst å bevege seg i.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt for stort. Kan fint brette opp litt på armer og ben og snøre inn i livet. 

Anonymkode: 7e7f7...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Gå for 86, særlig hvis 80 allerede begynner å bli knapt. 

Men størrelser er vanskelig, jeg skulle ønsker det ikke var så mye doble størrelser. Minstemann er nå 117. Mye av klærene hans er 110/116, og er kort både på armer og bein. Men 122/128 er virkelig alt for stort. Blir alltid så glans når jeg finner «bare» 122 osv.  

Anonymkode: 02e5a...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gå for 86, særlig hvis 80 allerede begynner å bli knapt. 

Men størrelser er vanskelig, jeg skulle ønsker det ikke var så mye doble størrelser. Minstemann er nå 117. Mye av klærene hans er 110/116, og er kort både på armer og bein. Men 122/128 er virkelig alt for stort. Blir alltid så glans når jeg finner «bare» 122 osv.  

Anonymkode: 02e5a...edd

Min er bare 14 måneder, så har ikke vært borti noen doble størrelser enda. Så det er mer vrient altså, synes det er vrient allerede nå😅 Spesielt siden ulike merker og ulike plagg i samme størrelse kan varierer mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel enda to måneder til barnehagestart? Sjansen er stor for at barnet har vokst inn i 86 innen den tid. Om 80 allerede er litt for smått, ikke kjøp det nå i plagg du trenger til høsten! 

Anonymkode: ec32a...132

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å prøve i butikk om mulig. Vi hadde 86, men måtte kjøpe en i 80 fordi det ble så klumsete å gå med at det ikke hjalp å brette opp.

Anonymkode: c300d...177

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være Norges minste problem eller? 

Anonymkode: ecff9...c60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte brukt akkurat passe , dvs 80 betalte 200 for en helt hel Wheat vårdress. Tenker det er viktig at ting ikke er for lite og ikke for stort når de skal bevege seg. Selger brukbart videre-  så rel billig om de vokser fort utav..

Anonymkode: 13b4e...a0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva bør jeg velge til barnehagestart?

Str 80 er sånn akkurat passe å, mens str 80 er fortsatt ganske stort, hva velger man? Enten må de gå i litt for lite yttertøy, eller for stort.

Noen som har vært bort id et at faktisk ingen str passer? Ja kan sikkert lete etter 1000 andre merker, men har ikke funnet noen mer passende. 

Jeg bruker for stort, mannen for lite 🤣

Anonymkode: d4a1b...2fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt ann på om barnet går enda. Ville absolutt ikke kjøpt noe som er for stort dersom ungen ikke mestrer å gå enda og kan bruke sko. Erfarte selv at det er litt lettere. Ville kanskje satset på 86 siden det er en stund til barnehagestart, men jeg synes selv det er best med klær som passer skikkelig så jeg pleier å kjøpe den størrelsen som passer akkurat eller evt en størrelse større da. Det er jo veldig forskjell på størrelsene og da! Mitt råd: Vent til det nærmer seg barnehagestart og kjøp da.

Anonymkode: afae5...50c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at yttertøy kan ofte være stort i størrelsen. Min bruker 92 i vanlige klær, men 86 i ute dress og regntøy. Kommer selvfølgelig an på merket også. Ville gått til butikk å prøvd på når det nærmer seg barnehagestart. 

Anonymkode: bf327...11e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kommer litt ann på om barnet går enda. Ville absolutt ikke kjøpt noe som er for stort dersom ungen ikke mestrer å gå enda og kan bruke sko. Erfarte selv at det er litt lettere. Ville kanskje satset på 86 siden det er en stund til barnehagestart, men jeg synes selv det er best med klær som passer skikkelig så jeg pleier å kjøpe den størrelsen som passer akkurat eller evt en størrelse større da. Det er jo veldig forskjell på størrelsene og da! Mitt råd: Vent til det nærmer seg barnehagestart og kjøp da.

Anonymkode: afae5...50c

Det er jo bare 6 uker til barnehagestart, er jo ikke akkurat sånn at barnet går opp en størrelse på de ukene😅

Og i hele juli er vi bortreist, så må handle inn nå.

AnonymBruker
Skrevet

For stort. For lite ser så dumt ut

Anonymkode: 04c19...985

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er jo bare 6 uker til barnehagestart, er jo ikke akkurat sånn at barnet går opp en størrelse på de ukene😅

Og i hele juli er vi bortreist, så må handle inn nå.

Barnet kan fint hoppe en større på seks uker. Særlig hvis dere kjøper inn alt i 80, da er det nesten garantert 😅

Anonymkode: ffa1c...1f2

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Barnet kan fint hoppe en større på seks uker. Særlig hvis dere kjøper inn alt i 80, da er det nesten garantert 😅

Anonymkode: ffa1c...1f2

Hmm ok, det er min første så jeg vet ikke, det bare høres veldig rart ut😅ungen har alltid til nå vokst jevnt og trutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm ok, det er min første så jeg vet ikke, det bare høres veldig rart ut😅ungen har alltid til nå vokst jevnt og trutt.

Å vokse i rykk og napp er veldig, veldig vanlig. Begge mine har gjort det. 

Eldstemann vokste dritsakte i begynnelsen, brukte str 56 i mange, mange måneder.. Før han raste opp i høyde, og knapt brukte str 62 mer enn et par uker.. 

Voksespurter er mer normalen enn unntaket. 

Er str 80 knapt, så ikke kjøp mer av det. Det er bedre å ha noe å vokse inn i, enn å ha for knappe klær - det er vanskelig å bevege seg i. Er klærene alt for lange, kan du enkelt legge dem litt opp heller. 

Anonymkode: c0e12...5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...