AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Var innlagt med premature rier som ble stoppet, nå fikk jeg beskjed om å ta det rolig resten av svangerskapet. Men lurer på hvor "rolig" man må ta det? Har små barn hjemme, og avhengig av bruke vogn når henter i barnehagen, er det for tungt å dytte en vogn feks? Jordmor sa jeg skulle unngå løfte barnet 🙄 men nå ble jeg veldig usikker på hvor forsiktig man bør være, mannen jobber sent så er mye alene med barna da. Leste forøvrig at nye forskning viser at å redusere aktivitet ikke har noe å si for premature rier. Anonymkode: 35fe7...1b0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Vil tro helt vanlig aktivitet som å trille vogn er ok. Men det er jo bare å ringe helsestasjonen og høre? Anonymkode: 4d1d3...3f3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 Jeg fikk beskjed om å ikke fremprovosere smerter, rier eller kynnere. Kunne gjøre alt jeg ville så lenge det ikke skjedde og kroppen var med på det. Problemet var at det skjedde nesten så fort jeg la beina i bakken. Så da ble jeg tilnærmet sengeliggende. Anonymkode: 27a8c...346
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Jeg måtte ligge. Fikk ikke lov til noenting. Hadde en ettåring. Var innlagt annenhver uke i 3mnd. Siste og 4 mnd kunne ungen komme Anonymkode: 157e0...baf
bolla92 Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Dette må du jo spørre lege/jordmor om. Ring avd du var innlagt på
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Var innlagt med premature rier som ble stoppet, nå fikk jeg beskjed om å ta det rolig resten av svangerskapet. Men lurer på hvor "rolig" man må ta det? Har små barn hjemme, og avhengig av bruke vogn når henter i barnehagen, er det for tungt å dytte en vogn feks? Jordmor sa jeg skulle unngå løfte barnet 🙄 men nå ble jeg veldig usikker på hvor forsiktig man bør være, mannen jobber sent så er mye alene med barna da. Leste forøvrig at nye forskning viser at å redusere aktivitet ikke har noe å si for premature rier. Anonymkode: 35fe7...1b0 Jeg var mye alene med en 2 åring i en slik tid. I tillegg koronastengt så vi var hjemme hele dagen og full aktivisering. Mine rier begynte i uke 29, hadde andre problemer og SP ble sjekket ukentlig til uke 37 og satt i gang da. Anonymkode: a63e6...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå