AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Vi er et quizlag som har tjent opp ca seks tusen på quizer som vi skal svi av på en sommerfest. Det er en ukentlig quiz som har pågått siden i fjor høst. Vi er 14 stykker i en Messenger-chat, og så er det én som ikke er med i chatten. Vi blir kanskje rundt ti personer på festen. Men hvor mange quizer bør man ha vært med på for å være med på "gildet"? Man betaler 50 kr per person per gang for å delta. Anonymkode: c269d...913
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 En. Så lenge man har vært med på quiz, bør man inkluderes. Anonymkode: 0a389...ea4 11 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 En annen ting... Er det ikke veldig spesielt at et medlem, som fungerer som "kasserer", bare velger et cateringfirma selv, gir oss en liten meny og sånn er det bare? Anonymkode: c269d...913 2
sommerkroppen Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Tenker du at de 4 som ikke blir med, bør få utbetalt sin pott av innsatsen? 1
C8H10N4O2 Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Så lenge det ikke ble satt noen retningslinjer om bruk av pengene før dere satte i gang, så tenker jeg at alle skal få tilbudet om å være med. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 sommerkroppen skrev (46 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Tenker du at de 4 som ikke blir med, bør få utbetalt sin pott av innsatsen? Nei, jeg lurer på om de som har vært med 1-3 ganger bør få komme. Man kan jo bare komme, men om det virker ok. Anonymkode: c269d...913
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En annen ting... Er det ikke veldig spesielt at et medlem, som fungerer som "kasserer", bare velger et cateringfirma selv, gir oss en liten meny og sånn er det bare? Anonymkode: c269d...913 Med mindre noen andre har tatt initiativ til dette eller sagt klart ifra om at de vil være med å arrangere, tenker jeg nei. De fleste setter pris på at noen ordner, eller har du veldig lyst til å overta ansvar for beskjeder, bestillinger og betaling? Anonymkode: d6f27...a10 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En annen ting... Er det ikke veldig spesielt at et medlem, som fungerer som "kasserer", bare velger et cateringfirma selv, gir oss en liten meny og sånn er det bare? Anonymkode: c269d...913 Ikke veldig spesielt nei. Det er en utakknemlig jobb å måtte være den som koordinerer mat, det hadde jeg også gjort veldig enkelt om jeg måtte ta på meg den oppgaven. Er du misfornøyd må du nesten ta over ansvaret selv. Anonymkode: 9c4b2...83b 4
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En annen ting... Er det ikke veldig spesielt at et medlem, som fungerer som "kasserer", bare velger et cateringfirma selv, gir oss en liten meny og sånn er det bare? Anonymkode: c269d...913 Nei, det er ikke spesielt. Hvis alle skal krangle og kritisere alt mulig de som faktisk tar initiativ gjør ender man bare opp med at ingen gidder å arrangere noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg lurer på om de som har vært med 1-3 ganger bør få komme. Man kan jo bare komme, men om det virker ok. Anonymkode: c269d...913 Selvsagt bør de få komme. Anonymkode: 5a5b6...5d1 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Skrevet 6. juni 2023 Alle på laget kan få komme. Noe annet burde dere avklart før første quiz i fjor. At kassereren gjør ting slik at det blir enkelt for ham og dere andre å forholde seg til er bra. Anonymkode: faf09...817 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Med mindre noen andre har tatt initiativ til dette eller sagt klart ifra om at de vil være med å arrangere, tenker jeg nei. De fleste setter pris på at noen ordner, eller har du veldig lyst til å overta ansvar for beskjeder, bestillinger og betaling? Anonymkode: d6f27...a10 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke veldig spesielt nei. Det er en utakknemlig jobb å måtte være den som koordinerer mat, det hadde jeg også gjort veldig enkelt om jeg måtte ta på meg den oppgaven. Er du misfornøyd må du nesten ta over ansvaret selv. Anonymkode: 9c4b2...83b AnonymBrukar0 skrev (8 timer siden): Nei, det er ikke spesielt. Hvis alle skal krangle og kritisere alt mulig de som faktisk tar initiativ gjør ender man bare opp med at ingen gidder å arrangere noe som helst. Men det er ingen som har gitt grønt lys til dette, i hvert fall ikke i plenum. Det er ingenting som tilsier at personen som tar hånd om pengene har en lederrolle og på diktatorisk vis kan bestemme hva vi skal bruke pengene på og hvor. Etter at jeg opprettet tråden viser det seg at denne personen og en til også har bestemt at de skal kjøpe inn alkohol. Gudene vet hva de kommer til å kjøpe og hvor mye de kommer til å bruke på alkohol, og jeg føler meg heller ikke trygg på at det vil bli lagt fram kvitteringer på noe som helst. Skikkelig uryddig, rett og slett. Vet ikke hva det er med de quizlagene jeg har vært en del av. Et annet lag valgte å gi bort pengene til et veldedig formål, uten en skikkelig avstemning på det, og vi hadde heller ikke en avstemning på hvilken organisasjon pengene skulle gå til. Personen som håndterte pengene bare tolket en brainer storming som en avstemning og fikk nok også en solid skattefordel selv. Anonymkode: c269d...913
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Skrevet 6. juni 2023 Tror ikke du skal være med på quizlag igjen Anonymkode: d02ca...10d 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hærrigud😂😂😂 Anonymkode: 4fc1b...f9d Jai vait. Dåli, dåli. Anonymkode: c269d...913
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #16 Skrevet 6. juni 2023 Men guri malla da, dette høres litt smålig ut? For det første; selvfølgelig skal alle få være med! Og for det andre, spiller det noen rolle hva som kjøpes inn av mat og alkohol? Hvis du har noe spesielt du ønsker deg på polet, så kan du jo bare slenge inn et ønske på det? Men altså, dere er 14 stykker og har 6000kr, det er ikke all verdens.. spiller det noen rolle om det blir lagt fram kvitteringer? Kan man ikke bare go with the flow? Anonymkode: 2138d...707 2
Brunello Skrevet 6. juni 2023 #17 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men det er ingen som har gitt grønt lys til dette, i hvert fall ikke i plenum. Det er ingenting som tilsier at personen som tar hånd om pengene har en lederrolle og på diktatorisk vis kan bestemme hva vi skal bruke pengene på og hvor. Etter at jeg opprettet tråden viser det seg at denne personen og en til også har bestemt at de skal kjøpe inn alkohol. Gudene vet hva de kommer til å kjøpe og hvor mye de kommer til å bruke på alkohol, og jeg føler meg heller ikke trygg på at det vil bli lagt fram kvitteringer på noe som helst. Skikkelig uryddig, rett og slett. Vet ikke hva det er med de quizlagene jeg har vært en del av. Et annet lag valgte å gi bort pengene til et veldedig formål, uten en skikkelig avstemning på det, og vi hadde heller ikke en avstemning på hvilken organisasjon pengene skulle gå til. Personen som håndterte pengene bare tolket en brainer storming som en avstemning og fikk nok også en solid skattefordel selv. Anonymkode: c269d...913 Det er du som har avvikende oppførsel og meninger. 2
Kullsyrevann Skrevet 6. juni 2023 #18 Skrevet 6. juni 2023 Du høres gnien ut, og det kommer de andre på laget også til å tenke hvis du tar det opp. Her har du mulighet til å ha en koselig kveld med folk du tilbringer en del fritid med, også skal du henge deg opp i småpenger og hvem som har rett til å være med? Etter to glass vin og et godt måltid kommer den problemstillingen til å virke helt dust. 6k er ikke mye hvis dere skal arrangere sommerfest, spise mat, drikke alkohol m.m. Hvis det er 4 stk som ikke vil/kan bli med så er det synd for de tenker jeg. Vær glad det er noen som tar ansvar og har lyst til å arrangere noe. Så kan du i ettertid spørre i chatten noe typ "det var så kjekk fest, hvis det er noen penger til overs kan vi kanskje arrangere noe annet ved en annen anledning?". Da kan du fiske litt. Men ikke nå som det allerede er i gang og folk er gira.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #19 Skrevet 6. juni 2023 Be dem om å fordele pengene ut fra antall ganger hver enkelt har deltatt, så kan du få din del i cash, putte dem på sparegrisen og sitte hjemme i din egen stue mens de andre koser seg. så danner du et nytt lag med ett medlem. Anonymkode: 31f7e...a12 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #20 Skrevet 6. juni 2023 Neste quiz-treff må være et medlemsmøte der dere blir enige om regler. Anonymkode: 427dc...d8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå