Gå til innhold

Overnatting i New York

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg vurderer en shoppingtur alene til New York i slutten av juli/starten av august. Tenker et sted mellom tre dager til en uke, avhengig av hva kostnaden for overnatting blir.

Har aldri vært i NY før, og synes det er vanskelig å filtrere hoteller og overnattingsmuligheter. Tar veldig gjerne imot anbefalinger! ❤️ 

Mine krav:

• Budsjettvennlig (så 4K per natt er uaktuelt )
  • Så sentralt som mulig, siden jeg ønsker å bo i området jeg vil oppholde meg mest (føles tryggere med mindre reising om kvelden, som ung kvinne)
  • Ingen sovesal eller delt bad

Har sett litt på muligheten for "house sitting", men jeg finner ingen som passer med mine datoer 😕 Har også sett litt på Airbnb, men det virker ikke noe rimeligere enn hotell.

Noen tips? :)

Anonymkode: 47912...79b

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1686581-overnatting-i-new-york/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Budsjettvennlig" og "sentralt" i New York tror jeg nok du kan se langt etter.. Spesielt når du skal reise midt i høysesongen. 

Jeg ville heller bodd litt usentralt, og heller innfunnet meg med å ikke være ute seint på kvelden. 

Anonymkode: f2b6a...5f8

• Liker 7
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

"Budsjettvennlig" og "sentralt" i New York tror jeg nok du kan se langt etter.. Spesielt når du skal reise midt i høysesongen. 

Jeg ville heller bodd litt usentralt, og heller innfunnet meg med å ikke være ute seint på kvelden. 

Med budsjettvennlig mener jeg i NY-sammenheng, ikke i norsk småby-sammenheng. Altså, den rimeligste overnattingen tilgjengelig innenfor det geografiske området.

Jeg ser det er flere hoteller med pris mellom 1300 - 2000 kr per natt, så det burde da ikke være helt umulig å finne noe til under 4K per natt?

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Med budsjettvennlig mener jeg i NY-sammenheng, ikke i norsk småby-sammenheng. Altså, den rimeligste overnattingen tilgjengelig innenfor det geografiske området.

Jeg ser det er flere hoteller med pris mellom 1300 - 2000 kr per natt, så det burde da ikke være helt umulig å finne noe til under 4K per natt?

Hvis du allerede har funnet hoteller til 1300-2000 kr så vet du vel at det ikke er umulig å finne noe til under 4000..

Hva er det egentlig du spør om her, at andre skal drive å leite opp hoteller for deg? Vi har ikke bedre internett enn deg..

Anonymkode: 16d5a...964

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Men hvorfor reise når det er på det varmeste og klammeste (Og dyreste) ? Air b&b er forbudt i New York. 
Prøvd å søke her. Konseptet er at en får vite område og rating og så ikke bestemt hotell før etter en har bestilt. Ser ut som greie priser

Anonymkode: b6b39...17b

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Jeg vurderer en shoppingtur alene til New York i slutten av juli/starten av august. Tenker et sted mellom tre dager til en uke, avhengig av hva kostnaden for overnatting blir.

Har aldri vært i NY før, og synes det er vanskelig å filtrere hoteller og overnattingsmuligheter. Tar veldig gjerne imot anbefalinger! ❤️ 

Mine krav:

• Budsjettvennlig (så 4K per natt er uaktuelt )
  • Så sentralt som mulig, siden jeg ønsker å bo i området jeg vil oppholde meg mest (føles tryggere med mindre reising om kvelden, som ung kvinne)
  • Ingen sovesal eller delt bad

Har sett litt på muligheten for "house sitting", men jeg finner ingen som passer med mine datoer 😕 Har også sett litt på Airbnb, men det virker ikke noe rimeligere enn hotell.

Noen tips? :)

Var nettopp i New York.

BUDSJETTVENNLIG kan du glemme og la meg bare si det først som sist, New York har alltid vært blandt verdens dyreste byer, den er ikke mindre dyr akkurat nå som kronen er skammelig lav.

Det var dyrere å spise godt/drikke godt/shoppe nå enn forrige gang (rett før pandemien) - vær forberedt på det. Vi snakker norske priser.

Men kjøpe mat på matbutikker (hvis du har kjøkken) og fast-food er litt billigere enn i Norge.

Shoppe kommer helt ann på hva du skal shoppe? Dyrt er dyrere enn før.

Anonymkode: 9f901...8ec

• Liker 1
AnonymBruker

Glem heller ikke at det er tax på alt du skal shoppe, og at du må tipse 15-20% hvis du bestiller drikke på barer og mat på resturanter. Pengene kommer til å fly.

Og husk, dropp taxi, det er unødvendig dyrt. Kjøp deg Metrocard og bruk subwayen alle veier. Jeg bodde sentralt i Brooklyn sist nå, og det var helt topp med subwayen frem og tilbake til Manhatten.

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du sett på kvaliteten på de hotellene..? 

Da jeg var "fattig student" bodde jeg også "så billig som mulig" i New York, og altså.. det var rævva. Rommet var i teorien røykfritt, men stinket røyk, var sigarettbrennemerker på teppe, vegger og sengetøy.. Skitten og ekkelt, enorme rotter som svinset rundt inngangen, og generelt en dårlig opplevelse. 

Ville vært skeptisk til et rom som bare kostet 1300 kr, og samtidig var sentralt.. Les for all del reviews på tripadvisor o.l. før du bestiller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da jeg var "fattig student" bodde jeg også "så billig som mulig" i New York, og altså.. det var rævva. Rommet var i teorien røykfritt, men stinket røyk, var sigarettbrennemerker på teppe, vegger og sengetøy.. Skitten og ekkelt, enorme rotter som svinset rundt inngangen, og generelt en dårlig opplevelse. 

Ville vært skeptisk til et rom som bare kostet 1300 kr, og samtidig var sentralt.. Les for all del reviews på tripadvisor o.l. før du bestiller. 

Det er jo også områder en ikke bør bevege seg i. 

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 16.02):

Hvis du allerede har funnet hoteller til 1300-2000 kr så vet du vel at det ikke er umulig å finne noe til under 4000..

Hva er det egentlig du spør om her, at andre skal drive å leite opp hoteller for deg? Vi har ikke bedre internett enn deg..

Anonymkode: 16d5a...964

Hva i alle dager...

Det må da være lov å be om anbefalinger eller fraråding fra folk som har bodd i New York, selv om at Google eksisterer, vel?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 16.53):

Herlig. Tusen takk! 😃

AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 17.03):

Men hvorfor reise når det er på det varmeste og klammeste (Og dyreste) ? Air b&b er forbudt i New York. 
Prøvd å søke her. Konseptet er at en får vite område og rating og så ikke bestemt hotell før etter en har bestilt. Ser ut som greie priser

Jeg har et ærend i området, så tenkte å benytte muligheten mens jeg først er i USA :) 

Takk for tipset! Har ikke sett denne siden før, så må sjekke det ut!

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 17.08):

Bare husk at selv på dagtid er NY flere ganger farligere enn Oslo. 

Anonymkode: aff19...133

Men likevel veldig trygt. New York City har svært effektiv offentlig transport, så hvor som helst på Manhattan eller i Brooklyn funker som base.

Anonymkode: e68b5...076

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 19.14):

Var nettopp i New York.

BUDSJETTVENNLIG kan du glemme og la meg bare si det først som sist, New York har alltid vært blandt verdens dyreste byer, den er ikke mindre dyr akkurat nå som kronen er skammelig lav.

Det var dyrere å spise godt/drikke godt/shoppe nå enn forrige gang (rett før pandemien) - vær forberedt på det. Vi snakker norske priser.

Men kjøpe mat på matbutikker (hvis du har kjøkken) og fast-food er litt billigere enn i Norge.

Shoppe kommer helt ann på hva du skal shoppe? Dyrt er dyrere enn før.

Jeg var mest på utkikk etter tips til overnatting som ikke er i høyeste prisklasse ;) 

Jeg drar ikke på shoppingtur for å spare penger, men vil heller bruke midlene mine på shopping og opplevelser i stedet for på selve overnattingen. 

Hvordan bodde du da du nylig var der?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 10.01):

Takk for råd :)

Det var litt derfor jeg opprettet denne tråden. Jeg vet at bilder på hotellenes nettsider fort kan lyve, så jeg håpet på litt anbefalinger eller konkrete tips til hva jeg bør styre unna.

Jeg trenger ikke luksus, men har behov for å føle meg trygg. Så de aller laveste prisene med rotter og delte rom med fremmede er ikke et alternativ 🙊 Så de rimeligste med ok standard er litt mer det jeg ser etter.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Shoppingtur til NYC? Med så svak krone? Lykke til.

Anonymkode: bacd3...985

Jo, takk ;) Vet ikke om det var et slags råd, eller bare litt spydighet i min retning.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 19.17):

Glem heller ikke at det er tax på alt du skal shoppe, og at du må tipse 15-20% hvis du bestiller drikke på barer og mat på resturanter. Pengene kommer til å fly.

Og husk, dropp taxi, det er unødvendig dyrt. Kjøp deg Metrocard og bruk subwayen alle veier. Jeg bodde sentralt i Brooklyn sist nå, og det var helt topp med subwayen frem og tilbake til Manhatten.

Hvor lang tid tar det fra Brooklyn til Manhattan, da? Hvordan bodde du, og hva betalte du per natt? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...