Gå til innhold

Stiller kvinner høyere krav jo eldre de blir, eller er det motsatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lettest for menn å komme unna med å være drittsekk mot yngre damer, eller litt mer voksne? 

Anonymkode: b873e...115

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart mot yngre.

Anonymkode: d5cb9...1c9

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 år og jeg blir mer og mer kresen på de fleste områder i livet. Jeg stiller flere krav til jobb og bolig, da jeg har opparbeidet meg kompetanse og god økonomi. Er gift, men jeg hadde også vært kresen hvis jeg skulle datet. 

Anonymkode: c62b4...87c

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Yngre er mer fleksible. Ettersom årene går så vet man hva man godtar og ikke. Som et resultat av hva man har opplevd som yngre. Godtok xx. Det gikk dårlig. Har lært til neste gang å ikke godta xx . Så blir det 10-15 slike ting. 

Anonymkode: 8959f...811

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man må skille mellom utseendekrav og andre krav.

Jeg tror eldre kvinner ofte får andre krav, men akkurat utseendekrav må nok mange senke hvis de vil ha kjæreste.

Anonymkode: f31ac...e3e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 år, og er veldig kresen nå. For nå vet jeg helt hva jeg vil ha. Har og vært i noen forhold som ikke har vært bra på slutten. Og trives utrolig godt som singel. 

Da jeg var yngre var jeg ikke kresen, og ble veldig lett forelsket.

Men jeg har falt for personlighet, og ikke utseende. Var kun i tenårene jeg gikk etter utseende.

Anonymkode: 5f490...5c6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart mindre toleranse for dårlig adferd og tull. I mine yngre dager gadd jeg å være sammen med menn med sånne dårlige macho-holdninger + noen år eldre menn, det er helt utelukka nå. 

Jeg er 50 + selv, så tolerer at min kjære har litt rynker og grått hår (det har jeg også), men ellers må han være slank og ha god smak (han innfrir på begge områdene). Han må dessuten ikke være eldre enn meg, samt at han må investere like mye som meg i forholdet (det gjør han).

Anonymkode: 81c83...639

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Absolutt uten tvil tålte mere dritt som yngre. Som voksen kvinne på 35 ser jeg også etter helt andre ting. Med livserfaring i bagasjen har man lært seg ulike røde flagg å se etter. Jeg er jo også ferdig med barn, samboer osv. Ferdig med den epoken i livet. Jeg ser jo nå etter en mann som skal være en hyggelig bonus i ett allerde godt liv. Jeg trives veldig godt alene og koser meg med hobbyer og interesser. 

Da jeg var yngre kunne det være nok at en mann var flott å se på, kansje han var litt morsom etc. Men mest viktig at jeg tente på han. Så når jeg fikk samboer var det mindre viktig med utseende mer viktig at jeg så for meg han som en god far, at vi var bestevenner som kunne snakke om alt osv. Han var veldig rolig og stille og ville helst bare være hjemme. Noe som passet bra i den fasen. Økonomi og alt sånt på stell. 

Nå i denne nye fasen med barn som snart er voksen og flytter hjemmefra ser jeg etter mannen som føles som en hyggelig bonus, en som ikke er klengete, har egne hobbyer og interesser. Nå er det kanskje mer viktig at han er flott å se på igjen, bestevenn faktoren er og viktig for er jo gode samtaler og koslige aktiviteter sammen jeg ser etter. Nå er det feks viktig at han ikke ønsker barn og ikke ser etter samboer /kone etc. For det er ikke noe jeg ønsker lenger. Nå er ikke økonomi så relevant da vi jo ikke skal dele den. Nå ser jeg ikke etter en fars figur men en morsom type som liker å finne på ting. Reise, finne på nye hobbyer sammen etc. 

Jeg tror det er sånn hele livet hva man ser etter i en partner endrer seg etter hvor man er i livet selv og hva man ser etter nå. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man er eldre er man mer selvstendig, og vet hva en vil. 

Anonymkode: c1363...2b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer folk på denne tråden? Den kunne like gjerne gått sånn her "Jeg er en som vil mishandle damer, hvem burde jeg gå for for å komme unna med det?" 

Anonymkode: 5d662...00a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor svarer folk på denne tråden? Den kunne like gjerne gått sånn her "Jeg er en som vil mishandle damer, hvem burde jeg gå for for å komme unna med det?" 

Anonymkode: 5d662...00a

Tror nok en kvinnemishandler har andre metoder enn å sitte her og høre hvor han har best sjans. De har det med å være gode på å finne sine " utkårede" de mennene der dessverre.

Anonymkode: d905b...ca6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo! Men, etter at jeg har opparbeidet meg selv og min karriere, samt at jeg vet hvordan en annen kan gå samme retning som meg. 

Så er kravene veldig anderledes nå idag enn da jeg var yngre. Nå ser jeg etter en som er i bunn god, stødig og rolig temperament. Også er det utrolig viktig for meg at han har ønsket om å utvikle seg selv, og kanskje kan han ha lyst til å finne på noe sammen med meg (jeg tenker jobb). 

Så indre kvaliteter og søken etter å bli bedre, leve friskere å sunnere. Er viktig for meg. 

Om du er lege, professor eller tiltak via nav spiller ikke så stor rolle om det andre der ligger til grunn. 

Men, vi skal opp å fram! uten at det nødvendigvis skal være stress..Gjerne gøy, utfordrende og lærerikt 😄

Anonymkode: 4dd1e...7e0

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er blitt mer bevisst på hva jeg har å gi og hva som passer til meg som person. Vet at jeg ikke går for hva som helst, da kan jeg heller være alene. Kom til ett punkt i livet hvor jeg gjennomskuet lovebombing og selvhøytidelighet og selvskryt.

Anonymkode: ec844...e45

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror eldre kvinner ofte får andre krav, men akkurat utseendekrav må nok mange senke hvis de vil ha kjæreste.

Hæ? Hvorfor?

Anonymkode: d5cb9...1c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det lettest for menn å komme unna med å være drittsekk mot yngre damer, eller litt mer voksne? 

Anonymkode: b873e...115

Stiller høyere krav til personlighet og egenskaper, og kanskje mindre til utseende? Yngre kvinner finner seg i mye dritt bare for å være med de populære og mest kjekke mennene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
DelvisPresley skrev (Akkurat nå):

Stiller høyere krav til personlighet og egenskaper, og kanskje mindre til utseende? Yngre kvinner finner seg i mye dritt bare for å være med de populære og mest kjekke mennene.

Er gammel og grå, men stiller høye krav til å ta godt vare på det utseendet man har, være slank og velholdt, pene tenner, fjerne nesehår etc. Og pent ansikt i utgangspunktet er et must, samt ikke eldre enn meg.

En slappfisk med herrepupper har en livsstil som er uforenlig med min.

Anonymkode: 81c83...639

• Liker 4
Gjest Raptuss
Skrevet

Jeg er blitt mye rundere i kantene nå som jeg er eldre. Mindre påståelig og mindre satt i mine meninger. Jeg er også mye mer bevist på hva jeg trenger for å trives i ett forhold og sånn sett mer kravstor. 

Egentlig så synes jeg det blir feil å si mer kravstor også, for det er ikke spesielt store og uoppnåelige krav akkurat, men de er spesifikke og derfor er nåløyet så mye mindre en hva det var når jeg var ung. 

Jeg ser på det som en positiv ting jeg da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Går alltid for det beste både utseende og andre ting. Nøyer meg ikke med det nest beste, livet er for verdifullt til det. 

Anonymkode: 155b5...e13

• Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker meg en fin fyr som ikke trenger å bevise at han er noe lenger og er ryddig. Jeg er ferdig med tull og tøys og kanskje forhold.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med alder kommer det for de fleste erfaring. Og listen over hva man ikke ønsker og hva som er røde flagg øker for hver mann en har vært i (romantisk) kontakt med.

Helt klart at det er lettere å få en yngre på kroken. Det er derfor mange eldre menn også går etter de yngre, for da kan de komme unna med mer drittsekkoppførsel.

Anonymkode: 6c61c...478

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...