Anita666 Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Jeg har solgt endel det siste året,og stort sett går det greit.Har sett innlegg her før om prute-kulturen som er ekstrem.Enig i det.Et annet problem er ghosting,som det snakkes om.Jeg bor i by,og folk vil hente,men dukker ikke opp.. Jeg er også en Ebay selger med lang erfaring,og jeg er nøye med detaljerte beskrivelser av varene.Kundene har mulighet for å returnere,men de må oppgi en grunn,og returnere varen i god stand.Etter 4 år har jeg ikke hatt en eneste retur,og svært sjelden klager.Når de klager er iallefall kundene noenlunde høflige,og jeg refunderer dem bare.Case closed. Jeg har også utviklet gode instinkter,så hvis en kunde sender mange meldinger og virker tvilsom,blokkerer jeg dem. På Finn er jeg like streng.Jeg er en seriøs selger.Jeg blokkerer hvis det er noen som lager avtaler og ikke dukker opp etc. Her en dag kom min første kjipe opplevelse på Finn.Damen var treg med å vippse penger,virket wishy washy og jeg satte ned prisen for å være grei siden jeg ikke kan tilby Helthjem(umulig firma,håpløse)Tilsist fikk hun varen nesten gratis.Det var en fint håndarbeid jeg hadde laget selv og brukt mye tid på.Har solgt 20 slike minst,og alle er kundene er kjempefornøyde.Idag kom pakken i retur til meg,ingen melding vedlagt,og ingen meldinger på forhånd om hvorfor hun returnerte eller at hun i det hele tatt kom til å gjøre det.Varen var krøllet sammen i posten jeg sendte i,og teipet brutalt sammen.Jeg vippset tilbake pengene,men rimelig pissed off. Her er jeg på Finn i Norge tydeligvis,jeg er vant med anstendinge kunder både på Etsy og Ebay. Ville dere lagt inn en negativ tilbakemelding til kunden? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Ja, legg igjen en negativ tilbakemelding så slipper jeg å ha med sånne folk å gjøre. Jeg gjør som deg, blokkerer folk med dårlige tilbakemeldinger. Også de som vippser tregt eller pruter. Det er en uting. Det er kun på den måten jeg får luke ut slike tullinger. Anonymkode: a88a7...2eb 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 Vil tro at pakken har blitt skadet under transport og når hun skal hente den ut så velger hun heller å returnere den, jeg ville gjort det samme men gitt beskjed om hvorfor pakken er sendt i retur. Så dette er vel egentlig et problem mellom deg og Posten. Eller så er jeg enig i det du skriver, det er så mange useriøse brukere og svindlere på Finn. Jeg unngår bevisst enkelte typer etter dårlig erfaring, gidder heller ikke å sende noe og det er kun personlig oppmøte med kontanter eller penger på konto med en gang som gjelder. Jeg kaster heller ting enn å gi bort gratis siden er bare stress. Anonymkode: d3289...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Irritasjonsmoment 1) Jeg har merket at prutingen har tatt helt over. Her om dagen skulle jeg selge et par splitter nye ting som koster 1200 kr ny, pr stk. - jeg selger dem til 400 kr pr stk, som allerede er billigste på finn (andre lignende lå på rundt 600-700 kr). Men for litt ekstra fortgang, så skriver jeg at ved kjøp av flere, så er pris 250 kr pr stk 90% av meldingene jeg får er av typen "Kan jeg kjøpe 10 stk til 150 kr pr stk?", "Jeg kjøper 5 stk dersom du går med på 200 kr pr stk", osv. Det spiller ingen rolle hvor billig du selger noe, det finnes så jævla mange tiggere på finn som forventer å få noe gratis, helst med frakt inkludert. 2) Folk som ikke klarer å lese annonsen. Jeg holde på å selge noe nå, og har skrevet en utfyllende annonse med mål og alt. Nå har en kjøper tatt kontakt der hen først kom med skambud på 50% av det jeg ønsker. Så får jeg 4 meldinger med spørsmål, der svarene ALLEREDE STÅR I ANNONSEN. Til slutt blokkerte jeg bare denne personen, for av erfaring så er ikke slike kjøpere verdt det. Skambud + tusen spørsmål er oppskrift på kjipe kjøpere med for store forventinger. Anonymkode: 8a0a9...279 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Det aller mest irriterende må vel være de tomsingene som ikke en gang gidder å hente varene de har bestilt. Er vel EN eller TO uker nå, før posten returnerer pakker. Så varen blir i stedet sendt tilbake til meg. Dette fører selvfølgelig til ekstra stress og mas for meg. For ett par uker siden var det faktisk en sånn dott som aldri plukket opp pakken sin. Hun hadde visst bestilt en pakke, og så reist på ferie samtidig. Så hun kommer selvfølgelig ikke tilbake fra ferien sin i tide til å plukke opp pakken hun hadde bestilt. Kvelden før pakken skulle returneres skrev hun at hun fremdeles ikke var hjemme, men skulle sende noen hun kjente for å hente pakken på hennes nærmeste post-i-butikk. Likevel ble pakken hennes aldri hentet, og er nå på vei tilbake til meg igjen, Anonymkode: c7824...11e
Anita666 Skrevet 7. juni 2023 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2023 Takk for alle svar! Damen fikk virkelig passet sitt påskrevet i en tilbakemelding på hvordan jeg opplevde kjøpet.Det føltes sååå godt å si det rett ut.Og selgere som er i tvil vil kunne unngå henne hvis de leser det. Det var forresten ikke noe som kunne blitt skadet under transport,det var et strikkeplagg.Men hun har åpnet og funnet ut av "dette skal jeg ikke ha likevel",og stappet det nedi og teipet igjen,og returnert. Nivået på de mest primitive tomsingene der inne er ufattelig.Hvordan de klarer seg ellers i livet aner jeg ikke,om de finner veien hjem og slike ting:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå