Gå til innhold

Er det virkelig sånn depresjon påvirker dating eller er han ikke interessert nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mann jeg dater /har datet har gjentatte ganger bare stengt meg ute i uker og måneder uten å gi en lyd og ignorerer mine forsøk på kontakt. Så tar han kontakt igjen og later som ingenting og når jeg har tatt opp at han sårer og forvirrer meg så skylder han på at han er deprimert og bare blir sånn uten at han kan forklare hvorfor. Jeg har sagt det er bedre med en melding hvor han skriver at han er i en dårlig periode enn å ikke svare i det hele tatt men det hjalp ikke å si til han.. Når jeg spør rett og om han er interessert nok så svarer han aldri ja eller nei, men kommer med masse tvetydig og trekker frem depresjonen sin igjen når jeg stiller krav til å slutte å leke med følelsene mine. Han går fra å si at han ser kjærestepotensiale og digger meg når vi er sammen til å fordufte i uker og måneder og ignorere meg fullstendig. 

Er det virkelig sånn man forholder seg til dating når man er deprimert eller er han en drittsekk som bare skylder på depresjon for å slippe unna lettere og holde døren hos meg oppe? Det har pågått i et år nå og jeg begynner å mistenke at han ikke er så stakkarslig og isolert som han fremstiller det som, da jeg fant han på Tinder for litt siden føles det ut som at han bare lyver til meg og egentlig er en fuck boy. Han bortforklarte Tinder med at han bare kjedet seg og trengte noen å chatte med, men at det er meg han vil date. Begynner å føle meg ganske dum... 

Anonymkode: b255d...313

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke finn deg i dette lenger, ts ❤️ Uansett om han kødder med følelsene dine med vilje eller ei, dette er ikke sunt for deg og kommer med all sannsynlighet heller ikke til å bli et sunt forhold. Gi slipp og vær åpen for kjærligheten andre steder.

Anonymkode: f9c27...008

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, depresjon kan gjøre slikt med folk. Men da er man ikke klar for å date. Det er også mulig at han bare er en drittsekk.

Uansett årsak, ikke aksepter dette. Finn deg noen andre som ønsker det samme som deg.

Anonymkode: 07c2e...258

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig depresjon påvirker selvfølgelig alle sider av livet. Litt sjokkerende at du ikke skjønner det av deg selv egentlig. 

Det betyr ikke at du trenger å finne deg i slik behandling. Depresjon er en forklaring, ikke en unnskyldning.

Anonymkode: 549b5...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Depresjon gjør ikke nødvendigvis det, nei. Og når han i tillegg er så kjapp med å skylde alt på depresjonen, er det svært sannsynlig at han også gjør det fordi han ikke er interessert. Han er uansett et fuhøl. Deprimerte personer har ikke fripass til å oppføre seg dårlig mot andre mennesker eller ikke ta tak i ting og skylde på diagnose. Det er det bare feige folk som gjør. Jeg er diagnostisert med kronisk, moderat depresjon og har aldri skyldt på den selv om jeg vet den kan gjøre en del ting vanskeligere.

Anonymkode: d41ec...376

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle hva årsaken er. Man kan jo ikke date/være kjæreste med noen som går under jorden i uker og måneder av gangen. Hva er vitsen.

Anonymkode: 183ad...be5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Depresjon kan gjøre at folk oppfører seg sånn, dessverre. Men skjønner du blir lei, depresjon tar gjerne lang tid å komme ut av, og det føles ikke noe godt å føle seg avvist gang på gang. Jeg prøve å vente på en som holdt på sånn, men tilslutt måtte jeg gi slipp for jeg innså at jeg hadde det forferdelig vondt oppi det hele. 

Anonymkode: dd580...6a8

AnonymBruker
Skrevet

Det her var så likt min situasjon at jeg kunne skrevet tråden selv, bortsett fra at det er mindre tidsspenn her. Synes egentlig det er teit å spørre, men klarer ikke la være er han innen kultur på noe vis?

Anonymkode: 92f79...d0e

Skrevet

Det er kjernen i depresjon; at man ikke kan gjøre det man har lyst til, selv om man vil. Man er ikke i stand til det. De svikter andre, men også seg selv, og skaper en dårlig samvittighet som gjør det tyngre.
For deg har dette ingenting å si: Du kan ikke leve med slik mangel på forutsigbarhet. Avbryt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller absolutt ingen rolle om det er depresjon som er årsaken eller om han bare er en drittsekk.

Følgen er i akkurat dette tilfellet det samme - dette er en mann som nå ikke er klar for et forhold og ikke respekterer deg.

Du kan ikke få et godt forhold med en mann som holder på slik. Han respekterer ikke deg eller din tid, han leker med deg, ditt liv og dine følelser, enten han er deprimert eller drittsekk. Slutt å kaste bort følelsene dine, tiden din og livet ditt på en som holder på slik!

Send en melding at du ikke ønsker mer kontakt, si at du forventer han respekterer dette, og ønsk ham lykke til videre i livet.

Så blokkerer du ham på alle kanaler!

Ferdig.

Da gir du deg selv muligheten til å få kontakt med en ny mann som faktisk vil ha deg, som har omtanke og respekt for deg, som ønsker å være sammen med deg og som faktisk gjør alvor av det.

Anonymkode: c4ea6...9f4

AnonymBruker
Skrevet

Heter han Knut... 

Anonymkode: 45fef...c6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...