Intervence Skrevet 6. juni 2023 #1 Del Skrevet 6. juni 2023 Dersom dette her stemmer... syns jeg at selv om Ukraina ikke er offisielt med i NATO. Burde vi gi de støtte med å gi de tilstrekkelig med soldater ifra NATO til å kunne forsvare seg mot Russland? Dette her er barbarisk. Russland viser nok en gang hvor hensynsløse de er ovenfor Ukraina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 6. juni 2023 #2 Del Skrevet 6. juni 2023 Intervence skrev (På 6.6.2023 den 11.16): Dersom dette her stemmer... syns jeg at selv om Ukraina ikke er offisielt med i NATO. Burde vi gi de støtte med å gi de tilstrekkelig med soldater ifra NATO til å kunne forsvare seg mot Russland? Dette her er barbarisk. Russland viser nok en gang hvor hensynsløse de er ovenfor Ukraina! Ekspander Ja la oss tenke med primathjernen og gå til full krig med en gang nå...not! Russland har et umodent regime det ikke er verd å utslette menneskeheten for. Vesten har heldigvis en pragmatisk tilnærming til bandittregimet i kreml... bare å fortsette som nå så tenker jeg russland går i oppløsning ila 12 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 6. juni 2023 #3 Del Skrevet 6. juni 2023 Intervence skrev (På 6.6.2023 den 11.16): Dersom dette her stemmer... syns jeg at selv om Ukraina ikke er offisielt med i NATO. Burde vi gi de støtte med å gi de tilstrekkelig med soldater ifra NATO til å kunne forsvare seg mot Russland? Dette her er barbarisk. Russland viser nok en gang hvor hensynsløse de er ovenfor Ukraina! Ekspander Hva om det er Ukraina? Hva viser de da? Jeg tar alt med en lastebil med salt, umulig å vite på dette tidspunktet. Propaganda og folkeopinion er minst like viktig som det som skjer på slagmarken. Det er heller ikke åpenbart hvem som taper mest på dette strategisk nå. Jeg så en interessant videosnutt tidligere i dag som jeg ikke finner igjen, hvor noen var og filmet på demningen med mobilkamera. De filmet demningen, så vannmassene, og så snudde kameraet seg igjen og fikk akkurat med en eksplosjon under vann. Artilleri? Siden kameraet snudde for å fange det på film kan det ha vært noe som kom fra luften. Dette var mens det var lyst, så det må ha vært filmet etter de første skadene. "Shh!" (fra "shh"-videoen, merk at han har amerikansk flagg på brystet (?). Vi vet ikke hva "planen" er. Om det f.eks. er å angripe fra nordvest (over elven der Ukraina kan krysse) vil det forhindre at Russland kan gjøre fremstøt i sør og frigjøre styrker derfra. På samme måte kan det være et motiv for Russland å få en front mindre, for det blir nok gjørmete i området en stund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 6. juni 2023 (endret) Automagisk skrev (På 6.6.2023 den 11.37): Ja la oss tenke med primathjernen og gå til full krig med en gang nå...not! Russland har et umodent regime det ikke er verd å utslette menneskeheten for. Vesten har heldigvis en pragmatisk tilnærming til bandittregimet i kreml... bare å fortsette som nå så tenker jeg russland går i oppløsning ila 12 mnd. Ekspander Så om noen skulle ha angrepet oss så skulle det ha vært greit å ikke reagere? Eneste grunnen til at vi eksisterer idag var på grunn av sovjetiske tropper frigjorde Norge ifra Tyskland, men siden den gang har det endret seg mye siden sist. Nå er det Russland som viser seg å være nådeløse mot Ukraina. På lik linje som Tyskerne var nådeløse mot flere land i europa. Nå burde vi som NATO-organisasjon frigjøre dem fra Russiske soldatene og vise ordentlig støtte til Ukraina!!! Endret 6. juni 2023 av Intervence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juni 2023 (endret) likestilling skrev (På 6.6.2023 den 11.57): Hva om det er Ukraina? Hva viser de da? Jeg tar alt med en lastebil med salt, umulig å vite på dette tidspunktet. Propaganda og folkeopinion er minst like viktig som det som skjer på slagmarken. Det er heller ikke åpenbart hvem som taper mest på dette strategisk nå. Jeg så en interessant videosnutt tidligere i dag som jeg ikke finner igjen, hvor noen var og filmet på demningen med mobilkamera. De filmet demningen, så vannmassene, og så snudde kameraet seg igjen og fikk akkurat med en eksplosjon under vann. Artilleri? Siden kameraet snudde for å fange det på film kan det ha vært noe som kom fra luften. Dette var mens det var lyst, så det må ha vært filmet etter de første skadene. "Shh!" (fra "shh"-videoen, merk at han har amerikansk flagg på brystet (?). Vi vet ikke hva "planen" er. Om det f.eks. er å angripe fra nordvest (over elven der Ukraina kan krysse) vil det forhindre at Russland kan gjøre fremstøt i sør og frigjøre styrker derfra. På samme måte kan det være et motiv for Russland å få en front mindre, for det blir nok gjørmete i området en stund. Ekspander Helt i orden å være kritisk. Men, sannsynligheten for at det er Russland er stor ettersom det er de som startet krigen inne i Ukraina? Hvorfor skulle Ukraina ødelegge demning og drepe sine egne? For å få empati? Muligens. Uansett er det Russland som er ansvarlig for det som har skjedd ettersom det var de som startet krigen. Det ville ikke ha skjedd om det ikke var krig? Endret 6. juni 2023 av Intervence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 6. juni 2023 #6 Del Skrevet 6. juni 2023 Intervence skrev (På 6.6.2023 den 11.58): Så om noen skulle ha angrepet oss så skulle det ha vært greit å ikke reagere? Eneste grunnen til at vi eksisterer idag var på grunn av sovjetiske tropper, men siden den gang har det endret seg mye siden sist. Nå er det Russland som viser seg å være nådeløse mot Ukraina. På lik linje som Tyskerne var nådeløse mot flere land i europa. Nå burde vi som NATO-organisasjon frigjøre dem fra Russiske soldatene og vise ordentlig støtte til Ukraina!!! Ekspander Hva har NATO med dette å gjøre? For øvrig er det ikke tvil om at NATO står bak Ukraina og har trent opp militæret i Ukraina siden før krigen, men Ukraina er ikke med i NATO så "vi som NATO-organisasjon"? Du tenker at NATO er et slags verdenspoliti? Selv om de oppfører seg slik, så er de ikke det. Libya, Syria, Irak, Afghanistan etc. Intervence skrev (På 6.6.2023 den 12.03): Helt i orden å være kritisk. Men, sannsynligheten for at det er Russland er stor ettersom det er de som startet krigen inne i Ukraina? Hvorfor skulle Ukraina ødelegge demning og drepe sine egne? For å få empati? Muligens. Uansett er det Russland som er ansvarlig for det som har skjedd ettersom det var de som startet krigen. Det ville ikke ha skjedd om det ikke var krig? Ekspander The Ukrainian counteroffensive that shocked Putin and reshaped the war - The Washington Post Sitat Kovalchuk considered flooding the river. The Ukrainians, he said, even conducted a test strike with a HIMARS launcher on one of the floodgates at the Nova Kakhovka dam, making three holes in the metal to see if the Dnieper’s water could be raised enough to stymie Russian crossings but not flood nearby villages. Ekspander De har allerede prøveskutt på den med HIMARS. Ellers er det vel ikke noen rapporter om "drepe sine egne" enda? Så vidt jeg har forstått er det "russisk side" av elven som blir hardest rammet av dette... Jeg sier ikke at det var Ukraina, men hopper heller ikke umiddelbart på at det var Russland. Jeg aner ikke, og det er det vel egentlig ikke mange som gjør, bortsett fra de som gjorde dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 6. juni 2023 #7 Del Skrevet 6. juni 2023 Dette er nok et angrep som er planlagt over tid.. https://www.nrk.no/urix/hevdar-russland-har-sprengt-viktig-demning-i-ukraina-1.16434903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. juni 2023 #8 Del Skrevet 6. juni 2023 Automagisk skrev (På 6.6.2023 den 12.27): Skulle Ukraina ha noe å vinne på å sprenge denne demningen?.. Ekspander HI illustrerer hva Ukraina kunne hatt å vinne på å sprenge demningen - strategisk sett. Hvem som tjener på dette operasjonelt sett vet jeg ikke så mye om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 6. juni 2023 #9 Del Skrevet 6. juni 2023 likestilling skrev (På 6.6.2023 den 11.57): Hva om det er Ukraina? Hva viser de da? Jeg tar alt med en lastebil med salt, umulig å vite på dette tidspunktet. Propaganda og folkeopinion er minst like viktig som det som skjer på slagmarken. Det er heller ikke åpenbart hvem som taper mest på dette strategisk nå. Jeg så en interessant videosnutt tidligere i dag som jeg ikke finner igjen, hvor noen var og filmet på demningen med mobilkamera. De filmet demningen, så vannmassene, og så snudde kameraet seg igjen og fikk akkurat med en eksplosjon under vann. Artilleri? Siden kameraet snudde for å fange det på film kan det ha vært noe som kom fra luften. Dette var mens det var lyst, så det må ha vært filmet etter de første skadene. "Shh!" (fra "shh"-videoen, merk at han har amerikansk flagg på brystet (?). Vi vet ikke hva "planen" er. Om det f.eks. er å angripe fra nordvest (over elven der Ukraina kan krysse) vil det forhindre at Russland kan gjøre fremstøt i sør og frigjøre styrker derfra. På samme måte kan det være et motiv for Russland å få en front mindre, for det blir nok gjørmete i området en stund. Ekspander 1. Demningen var under russisk kontroll 2. Russerne minela demningen i fjor 3. Russerne er krigsforbrytere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6. juni 2023 #10 Del Skrevet 6. juni 2023 Intervence skrev (På 6.6.2023 den 11.58): Eneste grunnen til at vi eksisterer idag var på grunn av sovjetiske tropper frigjorde Norge ifra Tyskland, Ekspander Russerne frigjorde ikke Norge fra Nazistene. De fremskyndet prosessen i Finnmark og Troms, men det var det. Tyskland kapitulerte når Adol Hitler begikk selvmord i bunkeren. På det tidspunktet hadde nazistene full kontroll på nesten hele Norge med 3-400k soldater her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 6. juni 2023 #11 Del Skrevet 6. juni 2023 Ryddet for brukerangrep og spekulasjoner, og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå