Gå til innhold

Drømmer så mye og våkner flere ganger om natten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I rundt ti år har jeg vært plaget med at jeg dømmer så sykt mye gjennom natten, og våkner av det kanskje en gang i timen. Det er så slitsomt. Jeg savner å sove natten gjennom.
Dette startet etter en hjernerystelse. Har vært på MR og alt så fint ut.

Fastlegen tilbyr Sarotex o.l., men jeg synes ikke det hjelper på søvnen. Jeg har ikke noe problem med å sovne, problemet er at jeg våkner av alle disse rare drømmene.
I følge pulsklokke sover jeg veldig urolig, og kjæresten min orker ikke dele seng fordi jeg sparker og slår.

Har fått anbefalinger om mindfullness, og det er fint men har ingen påvirkning på nattesøvnen. Føler meg uansett lite stressa, og har ikke tankekjør ved leggetid. Er bare helt sinnssykt trøtt, og savner å sove dypt og godt som i gamle dager.

I natt sov jeg 5,5 timer og våknet 7 ganger. Det er slitsomt. Er det noe som kan gjøres? 

Anonymkode: 37794...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du f.eks. melatonin eller magnesium før du legger deg? Jeg tar magnesium nå for å sovne fortere, da jeg sliter veldig med innsovning, og merker at jeg drømmer sykt mye og våkner opp litt mer. Ellers har jeg hørt at man sover veldig tungt dersom man drømmer mye, men skjønner det er irriterende å våkne mye! 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg. 

Hva drømmer du om da ? Hilsen drømmetyder på hobbybasis.

Anonymkode: 4cd1a...862

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, Ts. Vet hvordan du har det, de siste 2 mnd har jeg også begynt å drømme mye, både elle og fine drømmer, men de ekle er verst, da jeg husker dem av og til. Og det er utrolig slitsomt å drømme hver natt, så føler virkelig med deg og har dessverre ikke noen råd. ❤️

Anonymkode: bfb06...c71

Skrevet
Anonym Bruker ja skrev (9 minutter siden):

Tar du f.eks. melatonin eller magnesium før du legger deg? Jeg tar magnesium nå for å sovne fortere, da jeg sliter veldig med innsovning, og merker at jeg drømmer sykt mye og våkner opp litt mer. Ellers har jeg hørt at man sover veldig tungt dersom man drømmer mye, men skjønner det er irriterende å våkne mye! 

Jeg er glad for at du skrev magnesium! Jeg sliter også med søvn og har forsøkt melatonin med noe virkning. Magnesium var et råd jeg fikk for lenge siden, men som jeg har glemt. Så takk😊

AnonymBruker
Skrevet
Anonym Bruker ja skrev (14 minutter siden):

Ingen av disse har noe dokumentert effekt. Bare placebo og bortkastede penger.

Anonymkode: d7972...a69

Skrevet
Rotemor skrev (2 timer siden):

Jeg er glad for at du skrev magnesium! Jeg sliter også med søvn og har forsøkt melatonin med noe virkning. Magnesium var et råd jeg fikk for lenge siden, men som jeg har glemt. Så takk😊

Ja jeg har hatt veldig god hjelp av magnesium, så kan anbefale det! Merker jeg blir mer rolig og avslappet, og sovner mye fortere. Dog drømmer jeg veldig av de, som kan være litt ubehagelig, men verdt det synes jeg :) Av melatonin slet jeg ekstremt med å våkne, og kunne slumre alarmen i alt for lang tid da jeg ikke enset at alarmen ringte. Hjalp meg heller ikke så spesielt med å sovne, så kuttet det derfor ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er vel ikke bortkastede penger når det er til hjelp for meg? Bra du ikke vet hva som hjelper meg og ikke ;) lege er du nok ikke heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Smarting 🙄

Anonymkode: bfb06...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...