AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Hvem er innkjøpssjefen i hjemmet deres, og har det overordnede ansvar for økonomien , og setter opp budsjetter, foretar de nødvendige innkjøper i hjemmet. Det går m.a. på Innkjøp av matvarer, fremforhandler forsikringsavtaler, strømavtaler, låneavtaler, bankforbindelser , TV kjøp , dekkutrustning til bilen, vaskemaskin, vedlikehold på bolig etc ?. Foretas det sporadisk innkjøp av matvarer etter behov eller følger dere konsekvent en oppsett handleliste. Gjør nødv. innkjøp 1 gang i uka, og ikkje kommer hjem med langt mer i handlenettet en det som stod på handlelisten. Anonymkode: bed03...2a7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Jeg bor alene, så det er meg. Hilsen kvinne (52). Anonymkode: 6ff30...93f 3
Goodtimes Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 (endret) Jeg har en samboer som jeg ikke har felles barn med. Jeg har to. Den uka vi har barna, så handler jeg til hele gjengen. Den uka vi ikke har barna så handler hun 🙂 Når det kommer til strøm, forsikringer etc, så står jeg for det meste da jeg har en god del høyere inntekt enn henne. Ved renovasjon av bolig så kjøper jeg litt her og hun litt der, så der er vi ganske jevne. Endret 6. juni 2023 av Goodtimes Utelatt informasjon.
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Jeg er innkjøpssjef siden jeg bor alene. Jeg følger ikke konsekvent handleliste, jeg har råd til impulskjøp.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 Nå er jeg alene, men da jeg hadde samboer så samarbeidet vi om økonomien. Jeg styrte det meste av maten, fordi jeg liker lage mat. Jeg handlet mye sporadisk, fordi jeg viste hva vi hadde i kjøleskapet, han fikk handleliste som han fulgte (og kjøpte litt ekstra). Han styrte alt med bilen, for det var hans bil og han som benyttet den. Forsikringsavtaler, strøm og annet som gikk på oss felles gikk vi igjennom sammen, og valgt det som var best. Bankforbindelser hadde vi hver for oss. Innkjøp av interiør, vedlikehold og annet snakket vi sammen om, og ble enig. Jeg hadde aldri giddet ett forhold hvor ikke begge var like involvert i det økonomiske. Anonymkode: 42f37...868
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 Jeg er kvinne, Jeg har mest kontakt med banken, spareavtale eventuell finansiering. Har også hatt all kontakt med megler og diverse i forbindelse med boligsalg. Forsikring, avtaler med naboer, helseoppfølging til barna gjør jeg. Bil, hytte og uteområde er det mannen som steller med. Lager handleliste og mannen handler. Anonymkode: 316d6...03b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 Mannen min. Han er veldig flink med penger og elsker å lage budsjett og oversikter. Anonymkode: 8d99a...e3f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 Jeg bor alene, så meg. Anonymkode: 4246a...cc3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Skrevet 6. juni 2023 Jeg, kvinne 53 tar alt av innkjøp og avtaler. Samboeren min overfører bare penger hver måned til meg for sin del av felles utgifter. Anonymkode: 4ae19...a92 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Skrevet 6. juni 2023 Vi er to. Vi har en felleskonto, som vi begge setter inn penger i hver måned. Av den kontoen betales alt av lån, mat, innkjøp til hus og hjem, innkjøp til barna. Vi har begge like mye kontroll og ansvar her. Vi planlegger alle store innkjøp sammen. Hele familien handler mat for uka, hver lørdag. Vi har en felles sparekonto. Her setter vi inn samme beløp hver måned. De pengene som ikke går inn i fellespotten gjør vi hva vi vil med. Anonymkode: fe8e8...0a3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Skrevet 6. juni 2023 Jeg, kvinne 46 år, gjør alt. Min mann mestrer alt som har med økonomi svært dårlig. Om jeg dør gir jeg han maks ett år før han har blåst bort alt av verdier og pådratt seg hundretusner i gjeld. Anonymkode: 8a4c9...c92 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvem er innkjøpssjefen i hjemmet deres, og har det overordnede ansvar for økonomien , og setter opp budsjetter, foretar de nødvendige innkjøper i hjemmet. Det går m.a. på Innkjøp av matvarer, fremforhandler forsikringsavtaler, strømavtaler, låneavtaler, bankforbindelser , TV kjøp , dekkutrustning til bilen, vaskemaskin, vedlikehold på bolig etc ?. Foretas det sporadisk innkjøp av matvarer etter behov eller følger dere konsekvent en oppsett handleliste. Gjør nødv. innkjøp 1 gang i uka, og ikkje kommer hjem med langt mer i handlenettet en det som stod på handlelisten. Anonymkode: bed03...2a7 Jeg har ansvaret for: Egen og felles økonomi, budsjett trenger vi ikke, bank, større kjøp. Mannen min: Strøm, forsikring, vedlikehold på kjøretøy og sin egen økonomi. Sammen: Låneavtaler, matvarer, bolig. Anonymkode: 490a3...93b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Skrevet 6. juni 2023 Vi har likt ansvar. Vi er begge voksne og har like stort ansvar for at ting skal fungere. Anonymkode: 7b970...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #16 Skrevet 6. juni 2023 Vi er samboere. Men vi har tidligere vært gift. Da vi var gift så var jeg, kvinnen i forholdet økonomisjefen og administratoren i huset. Nå når vi et samboere så har vi seperat økonomi. Alt av hus ordner han, siden han ble værende med huset etter skilsmissen. Vi handler inn hver vår mat. Noe mat har vi felles. Det er som regel jeg som administrerer hva vi trenger å handle inn av felles ting. Jeg er økonom og bidrar gjerne til å informere han om hvordan han kan gjøre avtaler om strøm, forsikring osv billigere, men han må ta ansvaret sjøl og ordne opp i avtalene sine. Anonymkode: 7ee13...943
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #17 Skrevet 6. juni 2023 Vi har likt ansvar. Mannen har styr på felles forsikringer, siden han får rabatter via jobben. Jeg har ansvar for lån, for der har jeg ordninger via jobben. Ukeshandling og handleliste setter vi opp sammen. Anonymkode: 9d973...e6f
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 6. juni 2023 #18 Skrevet 6. juni 2023 norw skrev (13 minutter siden): Hvorfor svarer dere som bor alene? 😄 Fordi jeg er innkjøpssjef hos meg som var spørsmålet i overskiften 🙄
norw Skrevet 6. juni 2023 #19 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBrukar0 skrev (47 minutter siden): Fordi jeg er innkjøpssjef hos meg som var spørsmålet i overskiften 🙄 Dumt å himle med øynene når man ikke har forstått hensikten med tråden. 2
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 6. juni 2023 #20 Skrevet 6. juni 2023 norw skrev (3 minutter siden): Dumt å himle med øynene når man ikke har forstått hensikten med tråden. Så flott du avsporer tråden i stedet for å svare på spørsmålet slik vi som bor alene faktisk har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå