Gå til innhold

Hvordan blir mer organisert og ryddig hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp :) Litt flaut å si dette, men jeg er et rotehode hjemme  og finnes ikke særlig organistert i slik som jeg rydder. Så jeg trenger gjerne litt tips og linker til hvordan jeg kan bli bedre. 

Helst skulle jeg gjerne ha kvittet meg med en hel haug, men where to begin? 

På jobb er jeg super ryddig og organisert - fatter ikke at jeg ikke får til å ta det med meg hjem.....

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer sikkert gode råd og linker her etter hvert, men jeg ville bare si at dette kommer alltid til å være en ting mange sliter litt med. Så lenge mennesket har levd, har folk ryddet og rotet om hverandre. :fnise: Det er helt menneskelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på samme måte, men har begynt å få system. Det er som om jeg har sluppet fri - bare nydelig!

Det er egentlig bare å begynne! Jeg startet ved å gå gjennom hvert eneste rom for å se hva jeg kunne kaste eller gi bort litt sånn overfladisk. Så tok jeg klærne i klesskapene våre, deretter klær i bod og kommode i gang med luer, votter, refleksvester, paraplyer, lommelykter osv. Laget meg da et system når jeg ryddet tilbake det vi skulle beholde. Mye klær til gjenbruk og noe søppel.

Deretter tok jeg tak i kjøkkenet og tømte alle skap. Var MYE som kunne kastes/gies bort.

Så gikk jeg gjennom badet og rensket i slitte hånduker, gamle shampoflasker og kremer osv. Tømte et par bæreposer der....

Etterhvert gikk jeg igang med det verste - tømte alt av roteskuffer og andre skuffer og i skjenker og kommoder. Her tok jeg ut absolutt alt og samlet på stuegulvet. Kastet så utrolig mye, og fikk laget et system nå som vi prøver å holde. 

Jeg har også ryddet i fryseboksen og det gjør meg så glad!

Underveis laget jeg meg en oversikt over all oppbevaringsplass vi har hjemme, og skrev ned på oversikten hvor jeg skulle ha vinterklær, hvor jeg skulle ha stearinlys, hva som skulle være hvor i kjøkkenskapene osv. Jeg er enda ikke helt i mål, men er så giret nå at jeg tar noe hele tiden. 

Anonymkode: e8dbb...1ac

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...