Gå til innhold

brød som sitter fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert:

det er så jævlig irriterende;bakte 3 brød i dag og måtte hale og dra de ut.det endte med 2 ødelagte brød og et helt.dette skjer fra tid til annen.hva gjør jeg feil?smører forma(teflon)med olje;raps eller oliven.

dette er et spesielt brød:veldig grovt,oppskrift fra marie thommesen.deigen er veldig klissete og står leeenge i forma og hever.kanskje derfor?

kan det være en ide og strø noe i forma,f.eks havre?løsner det lettere da tro?

eller er det noe annet lurt jeg kan gjøre?

takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomt!

Akkurat denne tråden kunne jeg ha startet akkurat nå :)

Fikk samme problemet som deg, men jeg klarte å lirke ut brødet til slutt uten at det ble ødelagt.

Har ikke noen gode råd på lur akkurat nå , men vanligvis pleier jeg å bruke spray fett i formen (teflon) Og da har jeg ikke hatt noen problemer.

Skrevet

Jeg ville prøvd å bruke litt formfett i formen jeg. Bruker det iallefall selv når jeg baker brød, og brødene slipper lett etter steking.

Gjest gjest1
Skrevet

Sett bakepapir i bunnen av formen. Det gjør jeg når jeg baker skikkelige grove brød.

Skrevet
Sett bakepapir i bunnen av formen. Det gjør jeg når jeg baker skikkelige grove brød.

Lurt!

Det enkle er ofte det beste :klappe:

Skrevet

Helt genialt ja. Bruker det uansett brød eller hva jeg måtte ha oppi. Brukte alu folie da jeg lage leverpostei og det funka også fint.Slipper vaskejobben av forma etterpå også ;)

Skrevet (endret)

Du kan jo kle formene med bakepapir. Det må jeg gjøre med de gamle formene mine som ikke har behandlet overflate.

Brødformene med teflonbelegg derimot, de gjør jeg ingenting med...og brødene har aldri festet seg heller.

Ups...litt treg med svarknappen. Bakepapirrådet hadde du jo plutselig fått :)

Men det funker iallfall!

Endret av Majka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...