Gå til innhold

Slabbedask av en far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hva synes dere om dette:

Mitt barn har en far som dro lengre vekk for et par år siden. Han jobbet fullt og barna fikk barnebidrag. Dette går til sparing på barnas konto og fritidsaktiviteter, så nei, de går ikke til mitt personlige forbruk.

Nå har han sagt opp jobben. Han flytter tilbake, og stresser ikke med å finne seg ny jobb ( kortenkt synes jeg). 

Dette burde være gode nyheter, for nå kan ungen se faren sin mye mer! Men nei. Han tenker type helger. Og så sier han at han delvis flyttet for å slippe kostnader på reise og finner han seg ikke jobb så trengte han ikke betale bidrag heller. Han skal bo hos moren sin visstnok. 

Vi klarer oss uten barnebidraget,men det er noe som skurrer helt sykt, og det er dette med jeg kaller ANSVARSFRASKRIVELSE! Her skal jeg jobbe 100% og tjene penger, og bonusdar jobber for oss, mens den slabbedasken kan gjøre som han vil.

Til syvende og sist synes jeg virkelig synd på barnet :-( 

Anonymkode: 6d242...9f3

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bidrag må han betale uansett også om dere har privat avtale, hvis ikke går di via NAV der han opparabeider seg gjeld om han ikke betaler.

• Liker 3
Gjest Chroma
Skrevet

Hvis han har sagt opp jobben vil nav regne ut bidrag utifra hva han ville tjent om han jobbet, så planen hans setter han bare i gjeld. 

AnonymBruker
Skrevet

Som de ovenfor sier så lever han i villfarelse hvis han tror han slipper unna barnebidraget ved å ikke jobbe. Det bør du opplyse han om. Han opparbeider seg bidragsgjeld til staten i den tiden han ikke betaler, og den gjelden slipper man aldri unna. Den står der til du har betalt eller til du dør.

Jeg har en bror som i noen år var veldig, veldig langt nede, drakk og bare satt hjemme. Jobbet ikke, for han mistet jobben pga alkoholisme. Ingen inntekt, gikk på sosialstønad og betalte derfor ikke barnebidrag. Han opparbeidet seg stor gjeld i disse årene, gjeld han enda sliter med. Og "ungen" er i dag i slutten av tyveårene. Men gjelden forsvinner ikke, den må betales. Forskjellen er at den betales (hvis og når den betales) direkte til barnet selv, etter at barnet er fylt 18, og ikke til moren lenger.

Anonymkode: b6e91...9b2

• Liker 1
Skrevet

Nav kan skjønnsfastsette bidraget utifra den inntekten han burde ha hatt, så han slipper ikke unna når han frivillig slutter i jobben. Det kan du jo gi ham beskjed om, så kanskje han ombestemmer seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han pynter på sannheten har fått sparken og har gjeld og er NØDT til å flytte.

Anonymkode: b53a8...09b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde ringt jobben og spurt hvordan slutten egentlig gikk for seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror jeg hadde ringt jobben og spurt hvordan slutten egentlig gikk for seg.

Om noen hadde ringt meg og utgitt seg for å være ekskona til en av mine ansatte, hadde jeg aldri i livet utlevert en tidligere ansatt! 

Anonymkode: 6c9c6...514

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre for han er det nok som noen av de over sier, du slipper ikke å betale selv om du lar vær å jobbe. Du får bidragsforskudd fra nav pga hans manglende evne til å betale, samtidig bygger han seg opp bidragsgjeld til deg og nav

Anonymkode: c4b49...e82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som de ovenfor sier så lever han i villfarelse hvis han tror han slipper unna barnebidraget ved å ikke jobbe. Det bør du opplyse han om. Han opparbeider seg bidragsgjeld til staten i den tiden han ikke betaler, og den gjelden slipper man aldri unna. Den står der til du har betalt eller til du dør.

Jeg har en bror som i noen år var veldig, veldig langt nede, drakk og bare satt hjemme. Jobbet ikke, for han mistet jobben pga alkoholisme. Ingen inntekt, gikk på sosialstønad og betalte derfor ikke barnebidrag. Han opparbeidet seg stor gjeld i disse årene, gjeld han enda sliter med. Og "ungen" er i dag i slutten av tyveårene. Men gjelden forsvinner ikke, den må betales. Forskjellen er at den betales (hvis og når den betales) direkte til barnet selv, etter at barnet er fylt 18, og ikke til moren lenger.

Anonymkode: b6e91...9b2

Det skulle bare mangle. Ellers ville nok flere gjort som dette- lagt seg opp gjeld til barnet fyller 18, og så blir gjelda slettet. 

Anonymkode: 3b170...942

• Liker 1
Skrevet

Han slipper jo ikke unna dette. Barnebidrag må betales uansett, det er jo for å sørge for at barna overlever (litt spissformulert). Kjip type, egentlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bidraget blir jo også satt høyere når han deler hustand med en annen voksen, sørg for at nav vet det når du søker om bidrag.

Anonymkode: c32e0...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager kunne du ha så dårlig dømmekraft at du fikk barn med denne slabbedasken? 

Anonymkode: 04efa...c85

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for barn slutter å spise i perioder hvis foreldre sier opp jobben sin 🤔

Anonymkode: aa0fe...cfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan i alle dager kunne du ha så dårlig dømmekraft at du fikk barn med denne slabbedasken? 

Folk kan endre seg i løpet av livet, enten positivt eller negativt. Det kan også være bevisst eller man blir påvirket av ytre forhold som man ikke har kontroll på. Sånn sett syntes jeg kommentaren din er veldig generaliserende.  

Anonymkode: b68f0...b3a

AnonymBruker
Skrevet

Folk kan endre seg i løpet av livet, enten positivt eller negativt. Det kan også være bevisst eller man blir påvirket av ytre forhold som man ikke har kontroll på. Sånn sett syntes jeg kommentaren din er veldig generaliserende.  

Anonymkode: b68f0...b3a

AnonymBruker
Skrevet

Så fantastisk hjelpsom kommentar i denne saken! At ikke TS tenkte på det før, at hun bare kan reise tilbake i tid å ta andre avgjørelser :D Herlig! 

Anonymkode: 03855...558

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at menn geberelt vil ha barn for det blir jo som oftest slutt med kjerringa...og hun vil gjerne teste ut andre menn etter ett og to barn og da sitter de mennene der som taperne både økonomisk og relasjonsmessig...det er mitt inntrykk av det jeg leser og hører.  Kanskje bedre å bruke donorsperm siden ingen klarer å holde ut i forhold lengre enn 7 år..dessuten er damene snillere med stefedre siden de ikke kan kreve så mye av dem

Anonymkode: 9312a...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...