Gå til innhold

Visning - må jeg rydde ut av skap og slikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å selge bolig og til bildene ryddet vi bare vekk alt av personlige ting, unødvendig nips og ledninger og la det inn i skap og skuffer, men nå skal vi ha visning og jeg lurer på om jeg må rydde det helt vekk? 

Jeg skal selvfølgelig rydde godt i skap under vask slik at folk kan se rør, og jeg tar vekk det mest personlige samt verdisaker. Men må jeg rydde ut av klesskapet mitt, skap i gangen, skap og kommoder som er mine private møbler som skal være med meg når jeg flytter? Har selv aldri kikket i skap utover under vask på visning, men vet ikke helt hva andre gjør. ;) 

Hva gjør dere når dere skal ha visning? 

Anonymkode: e48df...0b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om noen åpner skapet og ser bare kaos, kan de fort tenke at vedlikeholdet ellers  er deretter. Tellekanter og orden i skap bør være et must. Da tenker man fort at huset blir tatt godt vare på. Jeg, som mange andre, er mest opptatt av husets vedlikehold og tekniske stand, ikke bare sofaputer, farger på vegger og førsteinntrykk. Å åpne skapdører under dører for å sjekke skuffer og hyller er helt normalt, eller burde være det når man er sjekker hva man skal bruke millioner på. 

Anonymkode: ad842...897

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde sikkert ikke ramle ting ut av skapene når det er folk på visning som åpner skapdører og diverse, men sko og innmat i skap trenger ikke være symmetrisk og litt rotete inntrykk går nok helt fint. 

Jeg sjekker alltid spesielt bestikkskuffen for å se hvordan tilstanden er på kjøkkenskapet og skuffene. Men jeg ser ikke så nøye på det som er inni der. 

Anonymkode: 16570...605

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha holdt privatvisning og sett hvor mye folk rett ut slett snoker, har jeg alltid ryddet i alle skap og skuffer før visninger. Medisiner, pass, bunadssølv o.l. pakker jeg ned i en boks og tar med meg ut av boligen.

Anonymkode: fddd6...d7a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har aldri ryddet ut av skap, men ryddet inni😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rydd bort verdigjenstander og dyrt tøy. Ha god orden inni skapene. Ta vekk det slm er overflødig. Det gir mye mer ryddig inntrykk, og kan få skap til å se større ut. 

Anonymkode: 5e662...82f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Fjern verdisaker og ting som pass og medisiner (folk åpner og glor inn i skapene på badet også...). Ta det med deg i en kasse, legg det hos noen du kjenner godt eller foreldrene dine.

Ellers bør det la seg gjøre å åpne garderobeskap og se hvordan løsning det er på hyller, kurver og oppheng inni det, ettersom dette er noe som følger med på kjøpet (alle garderobeløsninger, uansett om de er løse eller fastmonterte).

Da vi hadde visning, lånte vi en varebil av noen vi kjente. Den fylte vi stappfull med ting fra leiligheten, gamle dyner og alt mulig vi måtte stue unna for å frigjøre plass og rydde inne i boligen. Varebilen parkerte vi på en større parkeringsplass litt unna og ikke synlig fra boligen, mens det var visning. Det gjorde at skap og slikt ikke ble stappet fulle og folk kunne åpne uten at det gjorde noe. Det var altså fremdeles ting inni skapene, normale mengder, men de var ikke stappet fulle.

Skap der det kan lekke vann (skap under vask på badet og på kjøkkenet) bør du rydde så folk kan se om det har vært lekkasje før, for da er det svelling i treverket i bunnen av skapet. Hvis slike skap er stappfulle og man ikke kan se bunnen i det, kan folk mistenke at man prøver å skjule noe. 

Endret av Million
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg ta en gjennomgang i alle skap og i hvert fall rydde så det ser organisert ut :) 

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide et lite rom på lagerhotell og kjørte bort alt unødvendig, slik at det var god plass i skuffer, skap og generelt i leiligheten. Da slapp jeg å flytte mye greier flere til privatvisninger og vanlig visning. Greit å ha alt pakket ferdig til jeg skulle flytte også. Gjestedyner  flere sett med sengetøy, vinterklær, bøker, småmøbler etc, etc. Kostet type 1000 kr pr mnd eller noe. 

Alt som jeg måtte ha i leiligheten, men ville ta vekk på visning (undertøy, medisiner, smykker etc) la jeg i bilen. 

Anonymkode: 49d44...304

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leide et lite rom på lagerhotell og kjørte bort alt unødvendig, slik at det var god plass i skuffer, skap og generelt i leiligheten. Da slapp jeg å flytte mye greier flere til privatvisninger og vanlig visning. Greit å ha alt pakket ferdig til jeg skulle flytte også. Gjestedyner  flere sett med sengetøy, vinterklær, bøker, småmøbler etc, etc. Kostet type 1000 kr pr mnd eller noe. 

Alt som jeg måtte ha i leiligheten, men ville ta vekk på visning (undertøy, medisiner, smykker etc) la jeg i bilen. 

Tusen takk, det høres ut som en veldig god idé :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om noen åpner skapet og ser bare kaos, kan de fort tenke at vedlikeholdet ellers  er deretter. Tellekanter og orden i skap bør være et must. Da tenker man fort at huset blir tatt godt vare på. Jeg, som mange andre, er mest opptatt av husets vedlikehold og tekniske stand, ikke bare sofaputer, farger på vegger og førsteinntrykk. Å åpne skapdører under dører for å sjekke skuffer og hyller er helt normalt, eller burde være det når man er sjekker hva man skal bruke millioner på. 

Anonymkode: ad842...897

Skap som følger med, som kjøkkenskap og garderobeskap - ja, men ikke kommoder eller andre løse oppbevaringsmøbler. 

TS, jeg har vært på visning der noen nysgjerrigperer har åpnet kommoder og andre skap som helt åpenbart ikke følger med, selv om det ikke er normal folkeskikk. Du går vurdere om en liten opprydning er på plass om du føler det er ubehagelig at noen ser på ev. rot også i slike møbler.

Anonymkode: 415b5...713

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Skap som følger med, som kjøkkenskap og garderobeskap - ja, men ikke kommoder eller andre løse oppbevaringsmøbler. 

TS, jeg har vært på visning der noen nysgjerrigperer har åpnet kommoder og andre skap som helt åpenbart ikke følger med, selv om det ikke er normal folkeskikk. Du går vurdere om en liten opprydning er på plass om du føler det er ubehagelig at noen ser på ev. rot også i slike møbler.

Anonymkode: 415b5...713

Takk :) Ja, det var mest det jeg lurte på. Regner med folk vil se inni kjøkkenskap og slikt som følger med, det er selvfølgelig greit, men jeg var usikker på om jeg må rydde i skap som jeg tar med videre også. Men jeg gjør det, bare for sikkerhets skyld. Synes det er frekt å snoke og håper folk ikke gjør det, men skal nå ta en runde så det ikke ligger veldig private ting synlig i hvert fall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk, det høres ut som en veldig god idé :) 

Husk bare å sjekke at innboforsikring dekker lagerhotell, dersom du oppbevarer noe av verdi der. Ulike selskap har ulike regler. 

Skrevet

Jeg titter alltid i kjøkkenskap for å se løsningene, ser i garderobeskap som følger med og inn i boder.

Jeg har avslått fra å by på boliger når de som har bodd der virker som griser og boligen er pusset opp av nåværende eier. Da tenker jeg at den oppussingen er gjort dårlig og at jeg ikke stoler på at jeg ikke må gjøre alt på nytt. Jeg tenker at skitne og rotete folk ikke bryr seg om ting ellers heller.

Har selv vært på visning der pass og penger lå forrest i et garderobeskap med skyvedører (som jeg tror mange åpner og ser løsningen på). 😬

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er litt overrasket over at folk faktisk åpner skap og kikker i skuffer på visning… er det virkelig vanlig? Og ikke minst god folkeskikk?

Hvis fex fastmonterte skap på soverom ser greie ut på utsida, hva er da oddsen for at det er sopp, råte og jævelskap på innsida? 
Blir selvfølgelig noe annet om det er tekniske installasjoner inni skap, men har vært på visning jeg også og å gå gjennom skap på soverom og overskap/medisinskap på bad har aldri falt meg inn. 
Kanskje litt annerledes på kjøkken, men ikke på de mest private rommene?!

Når jeg går på visning tar jeg det nærmest som en selvfølge at folk har ryddet ved å stappe ting inn i skapene 😂

Endret av Bacteria
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ryddige skap og skuffer gir inntrykk av godt med oppbevaringsplass. Dessuten tenker folk at når dere har orden på ting, har dere orden på vedlikehold. Vi fjernet, etter tips fra megler, alt vi ikke kom til å bruke frem til flytting, samt alt som hører hverdagen til, men som kan oppleves som rot. Vintertøy, reservedyner o.l. oppbevarte vi hos familie, Tørkestativ, sko, yttertøyet som hang i gangen osv. i bilen.

Anonymkode: 959aa...179

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (3 minutter siden):

Er litt overrasket over at folk faktisk åpner skap og kikker i skuffer på visning… er det virkelig vanlig? Og ikke minst god folkeskikk?

Hvis fex fastmonterte skap på soverom ser greie ut på utsida, hva er da oddsen for at det er sopp, råte og jævelskap på innsida? 
Blir selvfølgelig noe annet om det er tekniske installasjoner inni skap, men har vært på visning jeg også og å gå gjennom skap på soverom og overskap/medisinskap på bad har aldri falt meg inn. 

Når jeg går på visning tar jeg det nærmest som en selvfølge at folk har ryddet ved å stappe ting inn i skapene 😂

Oppbevaringsløsninger på soverom og gang er dyrt. Er skyvedøra på soverommet ødelagt, og løsningen inni dårlig, vil jeg vite det. Samme om hyllene på kjøkkenet og i baderomsskapene er slitte og flekkete. Jeg vil vite om jeg får en tilleggskostnad på 15-20.000 på garderobeløsninger oppå salgsprisen.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (11 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oppbevaringsløsninger på soverom og gang er dyrt. Er skyvedøra på soverommet ødelagt, og løsningen inni dårlig, vil jeg vite det. Samme om hyllene på kjøkkenet og i baderomsskapene er slitte og flekkete. Jeg vil vite om jeg får en tilleggskostnad på 15-20.000 på garderobeløsninger oppå salgsprisen.

Når det er sagt kikker jeg ikke oppi private kommoder eller medisinskap 😅😅

• Liker 1
Skrevet

man tar da vel ikke og åpner skuffer og skap når man er på visning, hadde noen gjort det hos meg hadde jeg blitt ganske sur

man tar ikke og roter i andres skuffer og skap og man bør skjønne det at det bor noen der selv om det er visning så da er det ikke fritt fram

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Sløyfe skrev (31 minutter siden):

man tar da vel ikke og åpner skuffer og skap når man er på visning, hadde noen gjort det hos meg hadde jeg blitt ganske sur

man tar ikke og roter i andres skuffer og skap og man bør skjønne det at det bor noen der selv om det er visning så da er det ikke fritt fram

Man roter jo ikke i andres ting, man ser på tilstand og oppbevaringsløsninger. Altså potensiell oppgradering en selv må koste og utføre dersom man kjøper

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...