Gå til innhold

Masete menn som ødelegger for seg selv! Er jeg for streng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir så oppgitt! De få gangene jeg får interesse for en mann på nettdating og tinder, som virker skikkelig bra og kompatibel med meg og vi begge er enige om at vi må få til å møtes så renner de innboksen min ned med meldinger bare fordi jeg ikke svarer på noen timer eller dager! Menn som jeg først er veldig interessert i å møte men som oppfører seg så masete at jeg får helt avsmak og mistet all interesse. 

Det kan f eks være sånn her med fire meldinger etter hverandre 

*vi skriver litt sammen på torsdagen og sier at vi kanskje kan avtale en date til uka og ønsker hverandre en god helg så lenge*

Fredag: *hei hva skal du i helgen da? " 

Senere på fredag: *ha en fin helg! * 

Lørdag: *han sender bare spørsmålstegn*

Søndag : *er du der? *

Mandag morgen *hei og håper helgen din har vært strålende, ønsker deg en god mandag vakre*

Altså er det bare jeg som irriterer meg så grenseløst over så mye meldinger når vi allerede har sagt at vi skal snakkes til uka? Trenger ikke melde i helgen da. Greit nok å ønske god helg men når jeg ikke svarer så slutt å mas...

Hva er årsaken? Er de så usikre på seg selv at de tror at jeg skriver med 100 andre menn og må sende nye meldinger for å havne på toppen hele tiden? Er det desperasjon og rødt flagg og type menn som fort vil stresse inn i et forhold? 

Jeg er ikke på Tinder hver dag men sjekker innom en gang i blandt når jeg er i humør til det og mas ødelegger humøret mitt. Er det noen som har gitt sånne menn en sjanse alikevel når man i utgangspunktet hadde lyst til å møte de? Er jeg for streng når jeg mister all interesse og syns kontakten blir mer mas enn hyggelig plutselig? 

Anonymkode: 46a6c...073

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså er det bare jeg som irriterer meg så grenseløst over så mye meldinger når vi allerede har sagt at vi skal snakkes til uka? Trenger ikke melde i helgen da. Greit nok å ønske god helg men når jeg ikke svarer så slutt å mas..

Si i fra da, at du ikke ønsker sånne meldinger.

Finnes nok av damer (og menn) som blir sure om de ikke får noen meldinger.

Er det noe jeg har lært er lurt, er å si nøyaktig hva jeg mener og hvordan jeg vil ha det når jeg møter potensielle partnere. 

Da blir vi alltid enige om en mellomting om min date er min rake motsetning. 

Anonymkode: a924c...dbb

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar meg også provosere av slikt pågående mas på snap og meldinger av mannfolk i bekjentfasen. Jeg har også sagt fra når det blir for mye, men det har jeg funnet ut har motsatt virkning. Da blir de enda mer pågående og desperate. Lovebombing er skikkelig turn off!!

Anonymkode: aa93a...77f

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som litt dumme menn du får kontakt med. Særlig siden de bare maser og ikke skriver noe mer. Mitt triks er å gå for de med høy utdanning 😊

Anonymkode: 38195...bcc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å sende flere enn 2 meldinger uten å få svar, er et tegn på manglende sosiale antenner og ikke noen jeg ville ha involvert meg i.

Når det er sagt så er det rart å vente mange dager med å svare når du har gitt uttrykk for at du er interessert. Med mindre dere har avtalt å snakkes til uka, som du skriver.

Anonymkode: 0dd81...202

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg synes at du er både frekk og konfliktsky. Hvor vanskelig er det å svare på "hva skal du i helgen?". Det tar 3 sekunder. Du ghoster noen og samtidig tør du ikke å si at oppførselen hans irriterer deg. Makan! 

Anonymkode: 6ccd3...25b

• Liker 20
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Men det har jo ikke noe med å være streng å gjøre. Kanskje mener du lettirritert. Nei, synes ikke du er lettirritert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å sende flere enn 2 meldinger uten å få svar, er et tegn på manglende sosiale antenner og ikke noen jeg ville ha involvert meg i.

Når det er sagt så er det rart å vente mange dager med å svare når du har gitt uttrykk for at du er interessert. Med mindre dere har avtalt å snakkes til uka, som du skriver.

Enig. Denne mannen burde skjønt tegninga og ignorert ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg synes at du er både frekk og konfliktsky. Hvor vanskelig er det å svare på "hva skal du i helgen?". Det tar 3 sekunder. Du ghoster noen og samtidig tør du ikke å si at oppførselen hans irriterer deg. Makan! 

Jeg tenkte det samme, men TS nevner at de hadde avtalt å snakkes til uka. Da er det mer rart å drive å mase før avtalen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å sende flere enn 2 meldinger uten å få svar, er et tegn på manglende sosiale antenner 

Ja enig! Folk må lære seg å ha litt is i magen og respekt for andres liv og fritid. 

Sitat

Er nettopp det da, når vi avtaler å snakkes til uka så mener jeg snakkes til uka. Men om jeg ikke har spesifisert det så syns jeg fortsatt det er masete og påtrengende å sende flere enn to meldinger etter hverandre uten svar i mellom. Jeg går ikke inn på Tinder hver dag, man skal være i et visst humør for å orke det for datingapper er mye nedtrykkende og demotiverende og jeg har bedre ting å bruke hverdagen min på og har heller ikke hastverk med å finne noen. Særlig ikke noen som ikke skjønner at man har et liv utenom mobilen og apper.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mange fisker i sjøen. Damer som ikke svarer på mange dager er ikke interesserte og man beveger seg videre.

Null stress.

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja enig! Folk må lære seg å ha litt is i magen og respekt for andres liv og fritid. 

Er nettopp det da, når vi avtaler å snakkes til uka så mener jeg snakkes til uka. Men om jeg ikke har spesifisert det så syns jeg fortsatt det er masete og påtrengende å sende flere enn to meldinger etter hverandre uten svar i mellom. Jeg går ikke inn på Tinder hver dag, man skal være i et visst humør for å orke det for datingapper er mye nedtrykkende og demotiverende og jeg har bedre ting å bruke hverdagen min på og har heller ikke hastverk med å finne noen. Særlig ikke noen som ikke skjønner at man har et liv utenom mobilen og apper.. 

Ok, kunne du svart på fredag "jeg skal ditt og datt, ønsker deg en fin helg, snakkes til uka"? Ikke vanskelig det. Det ville sikkert hjulpet å unngå meldinger hele helgen 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke vanskelig å svare på i det hele tatt, men jeg går ikke inn på appene hver dag. Jeg har slått av notifications på alt fra facebook til tinder og er ikke så opptatt av digitale liv at jeg går inn å sjekker tinder med en gang jeg står opp eller med en gang jeg er hjemme fra jobb eller før jeg legger meg så greien her er at jeg ikke ser meldingene engang og når jeg logger inn er det plutselig masse meldinger der. 

Det er ikke ghosting å ikke svare på noen få timer eller dager, folk som innbiller seg det må være ekstremt usikre på seg selv og den nervøse overanalyserende typen eller evn en veldig kontrollerende type som forventer raskt svar fra noen man ikke engang kjenner 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Det er mange fisker i sjøen. Damer som ikke svarer på mange dager er ikke interesserte og man beveger seg videre.

Null stress.

Det er det som er feil. Jeg var interessert helt frem til de setter i gang med masinga, så de saboterer bare for seg selv!! Gjør ikke noe for meg om de beveger seg videre, jeg kjenner de ikke så jeg blir ikke akuratt såret. Jeg mener at først når man har møttes flere ganger at da kan man begynne å forvente hyppigere kommunikasjon men ikke når man ikke engang har møttes

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanskelig å svare på i det hele tatt, men jeg går ikke inn på appene hver dag. Jeg har slått av notifications på alt fra facebook til tinder og er ikke så opptatt av digitale liv at jeg går inn å sjekker tinder med en gang jeg står opp eller med en gang jeg er hjemme fra jobb eller før jeg legger meg så greien her er at jeg ikke ser meldingene engang og når jeg logger inn er det plutselig masse meldinger der. 

Det er ikke ghosting å ikke svare på noen få timer eller dager, folk som innbiller seg det må være ekstremt usikre på seg selv og den nervøse overanalyserende typen eller evn en veldig kontrollerende type som forventer raskt svar fra noen man ikke engang kjenner 

Jo. Ghosting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen.

Jeg tenker at det er mulig at du ikke kommuniserer tydelig nok at du vil snakkes til uka og ikke før det?

Med denne fyren som sender 5 usvarte meldinger på 3 dager så er det nok like greit, det ville jeg ikke ha gjort uansett - men det kan være at han ikke forstod ordentlig at du kun ville snakkes til uka, om du bare nevnte det forbigående slik som du gjør i åpningsinnlegget. Du ser jo her at det er flere som svarer som ikke får den biten med seg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er det som er feil. Jeg var interessert helt frem til de setter i gang med masinga, så de saboterer bare for seg selv!! Gjør ikke noe for meg om de beveger seg videre, jeg kjenner de ikke så jeg blir ikke akuratt såret. Jeg mener at først når man har møttes flere ganger at da kan man begynne å forvente hyppigere kommunikasjon men ikke når man ikke engang har møttes

Om du opplever dette mye, kan det være at det er deg? Kanskje du sier hei, men ghoster i dagevis, og forstår de ikke hva du vil fordi du ikke sier noe. Og når du ikke svarer så får de lyst å jakte. Kan også være at du er mindre interessert i kontakt enn det dem er. Kansje matcher du med menn du egentlig ikke er interessert i? 

Jeg også pleier ikke å snakke med folk som sender mange meldinger på rad. Da tenker jeg det er en kortslutning et sted. Men da pleier jeg å si at det var ikke helt match dette. Og så fjerne matchen. Så slipper de å sitte der å lure. :)

Anonymkode: c8e46...9d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Meg igjen.

Jeg tenker at det er mulig at du ikke kommuniserer tydelig nok at du vil snakkes til uka og ikke før det?

Med denne fyren som sender 5 usvarte meldinger på 3 dager så er det nok like greit, det ville jeg ikke ha gjort uansett - men det kan være at han ikke forstod ordentlig at du kun ville snakkes til uka, om du bare nevnte det forbigående slik som du gjør i åpningsinnlegget. Du ser jo her at det er flere som svarer som ikke får den biten med seg.

Ja, dette. Snakkes til uka kan være litt uklart. Da hadde jeg sagt at jeg er opptatt i helgen, men vi snakkes til uka. Så har de en helt tydelig beskjed. Men tenker også at dette er ivrige menn med litt lav sosial iq. Og kanskje TS er en flott dame eller skiller seg ut på en slags måte og så vil de vel treffe henne.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

er ikke verre enn å si fra på forhånd. At man ikke er så glad i å tekste. at det kan ta tid før man svarer og at det da ikke nødvendigvis betyr at noe er galt. Folk er ikke dumme. De både forstår det og aksepterer det hvis man bare  sier ifra. Voila du slipper mas og folk som lurer på hva som skjer. 

Anonymkode: 1a8e0...c0d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er nok ganske mange som regner det som ghosting om man starter en samtale og melder seg ut i dagevis. Også på tinder..Du slipper det styret der om du bare chatter med de som du har lyst å treffe. ikke ALLE som sender deg beskjed. For det er dritkrevende med haugevis med samtaler og man blir så dritlei appen bare av det der. "skjer a" "skal du ut i helga da" osv. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...