AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Hei Min bror og jeg er veldig close og deler alt, og jeg synes at samboeren hans er for streng mot ham. Hun har jobb i konsulentbransjen, mastergrad og millionlønn, pga litt lederansvar i en alder av 28. Hun kjøpte en leilighet for over 6,5 millioner da de flyttet sammen, og den står dermed 100% på henne….. hun fikk så vidt jeg vet ikke hjelp av familie, og insisterte på å kjøpe leiligheten alene fordi hun ville velge sin drømmebolig, og så fikk broren min bare akseptere det. Broren min jobber i politiet, og har slitt lenge med å få en jobb, det har bært mye flytting, dårlig betalte småjobber, og har fortsatt ikke fått noe fast. Han har også lang pendletid til nåværende arbeidsgiver. Det er virkelig bitre penger. Hun har altså ca 3 ganger så høy inntekt som ham, og hun jobber mindre. Likevel vil hun at de betaler likt på felleskostnader, mat, reise osv, og jeg synes egentlig at det er for strengt. Ofte spiser hun overtidsmat på jobben hennes som er betalt av arbeidsgiver, og bryr seg aldri om matlaging hjemme…. Dette gode har ikke broren min, og jeg merker at det tærer på ham å ha dårlig råd, og måtte leve opp til hennes forventninger og krav…… hun skryter egentlig aldri av seg selv, det trenger hun ikke, alle vet at hun er en suksessrik ung kvinne, likevel virker det som hun bestemmer absolutt alt i forholdet, og ikke bryr seg om broren min egentlig…. Broren min ser svært godt ut, og har alltid hatt mange damer etter seg, så jeg skjønner ikke at han stiller opp til dette…… hvis hun en dag ble ufør og fikk halvert sitt inntektsgrunnlag, så ville hun sikkert ha satt pris på om noen hjalp henne økonomisk…. Anonymkode: cb1cf...490
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei Min bror og jeg er veldig close og deler alt, og jeg synes at samboeren hans er for streng mot ham. Hun har jobb i konsulentbransjen, mastergrad og millionlønn, pga litt lederansvar i en alder av 28. Hun kjøpte en leilighet for over 6,5 millioner da de flyttet sammen, og den står dermed 100% på henne….. hun fikk så vidt jeg vet ikke hjelp av familie, og insisterte på å kjøpe leiligheten alene fordi hun ville velge sin drømmebolig, og så fikk broren min bare akseptere det. Broren min jobber i politiet, og har slitt lenge med å få en jobb, det har bært mye flytting, dårlig betalte småjobber, og har fortsatt ikke fått noe fast. Han har også lang pendletid til nåværende arbeidsgiver. Det er virkelig bitre penger. Hun har altså ca 3 ganger så høy inntekt som ham, og hun jobber mindre. Likevel vil hun at de betaler likt på felleskostnader, mat, reise osv, og jeg synes egentlig at det er for strengt. Ofte spiser hun overtidsmat på jobben hennes som er betalt av arbeidsgiver, og bryr seg aldri om matlaging hjemme…. Dette gode har ikke broren min, og jeg merker at det tærer på ham å ha dårlig råd, og måtte leve opp til hennes forventninger og krav…… hun skryter egentlig aldri av seg selv, det trenger hun ikke, alle vet at hun er en suksessrik ung kvinne, likevel virker det som hun bestemmer absolutt alt i forholdet, og ikke bryr seg om broren min egentlig…. Broren min ser svært godt ut, og har alltid hatt mange damer etter seg, så jeg skjønner ikke at han stiller opp til dette…… hvis hun en dag ble ufør og fikk halvert sitt inntektsgrunnlag, så ville hun sikkert ha satt pris på om noen hjalp henne økonomisk…. Anonymkode: cb1cf...490 Du tenker at det hadde vært bedre for han i et forhold med en kvinne som tjener mindre? Hvorfor det? Anonymkode: aa14e...0c5 1 1
Ellevill Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 (endret) Jeg forstår ikke helt alle klagene dine? - Du har en veldig nedlatende omtale av henne, men alt med broren din rosemaler du. «Millionlønn pga. litt lederansvar…» osv. Kanskje broren din må ta et karrierebytte? Hvis han tjener dårlig, må pendle langt og i det hele tatt ikke er særlig fornøyd? - Mener du hun ikke skal spise på jobben? Hun skal lage mat hjemme isteden? Kan ikke broren din lage seg mat selv? - Hvis din bror ikke får jobb med en levelig lønn, hvordan kunne han i så fall vært med på å kjøpe en leilighet? - Du synes det er strengt at han er med å betaler på felleskostnader, mat og reiser? I all verden - hvorfor det? Han bor jo i så fall utrolig billig og kan selv spare til EK til egen bolig. Mener du hun skal betale alt? Det høres ut som om hun har mye gjeld. Selv om hun har millionlønn vil jeg tro at hun bruker mesteparten av lønnen sin på gjelden og andre levekostnader. Du fremstiller det som at hun bader i penger? Endret 6. juni 2023 av Ellevill 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Kanskje din bror børr starte å tenke på sin karriere, søke seg jobber andre steder en der han nå bor med samboeren. Anonymkode: 8046e...213
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Hun har funnet seg en tøffel å herje med. Han får det ikke godt sammen med henne når maktfordelingen er så skjev... Anonymkode: 3c6de...f29 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 Du bør oppfordre ham til å tørre i si fra til kjæresten sin om at ikke har råd til alt dette. Si også at om hun ikke møter ham på noe som helst lettelser så kan han flytte ut. De er veldig unge, så går fint å finne ny dame 😬 Anonymkode: bd331...9b5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 Javel. Enten får du spørre broren din om hvorfor han "stiller opp til dette", eller bare innse at det overhodet ikke er din sak. Anonymkode: cd603...e76
smurfebuss Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 Som man ville sagt til en kvinne i samme posisjon: ta en prat med partner om å fordele kostnadene litt mer etter lønn, slik at hver part kan sitte igjen med mer etter at alle utgifter er betalt. Alternativet er å bosette seg etter den standarden til den som tjener minst - kanksje de rett og slett burde flytta mtp hans pendling.
StriLenke Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har funnet seg en tøffel å herje med. Han får det ikke godt sammen med henne når maktfordelingen er så skjev... Anonymkode: 3c6de...f29 Oh, the irony 🤡
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå