AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Jeg er 24 og plutselig kjennes det ut som at visdomstennene både oppe og nede på høyre side vokser ut. Sikkelig irriterende. Men spesielt nederst er det plagsomt da den utstikkende tanna gror rett ut i kinnet sånn at den skarpe kanten på tanna sårer innsiden av kinnet og det er mega vondt. Hva kan man gjøre? Håper ikke det er så ille at det må trekkes. Anonymkode: 758f7...c24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Visdomstenner er vanlig å trekke og det er nok det som må til her og. Gjør det før det blir enda mer komplikasjoner Anonymkode: a2cc6...537 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 Må nok trekkes. Jeg har trukket ut to visdomstenner som var helt ukomplisert og var veldig fort gjort. Har også operert ut to visdomstenner som tok mer tid og som var mer vondt etterpå. Men jeg hadde lett gjort det igjen. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Jeg gikk i nesten 10 år med plager og infeksjoner fra voksende visdomstenner som vokste feil, bare fordi jeg var redd og hadde lest om at det var så ille. Anonymkode: 86c7d...21e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Gå til tannlegen, informer om problemene, så vet tannlegen hva som er best. Det er sannsynligvis trekking, det er ikke farlig, og for meg var det ikke vondt heller, men jeg tok alle fire samtidig i narkose. Våkna opp med blod rennende nedover haka, haha. Så brutalt ut men det var bare morsomt synes jeg. Anonymkode: 49893...94c
Million Skrevet 6. juni 2023 #5 Skrevet 6. juni 2023 Jeg har trukket alle mine fire visdomstenner fordi de var en plage. Det er helt normalt. Du beskriver jo en som kommer helt feil ut også, og da må den jo bare trekkes. Visdomstenner er ofte svakere enn vanlige tenner og kan ha store hull allerede når de vokser ut. Sønnen min (som er ca samme alder som deg) trakk to visdomstenner i fjor. Først en, så den neste to uker senere. Ikke noe problem. Du får ordentlig bedøvelse under inngrepet, og smertestillende til de første dagene etterpå om du trenger det.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Må nok trekkes. Jeg har trukket ut to visdomstenner som var helt ukomplisert og var veldig fort gjort. Har også operert ut to visdomstenner som tok mer tid og som var mer vondt etterpå. Men jeg hadde lett gjort det igjen. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Jeg gikk i nesten 10 år med plager og infeksjoner fra voksende visdomstenner som vokste feil, bare fordi jeg var redd og hadde lest om at det var så ille. Anonymkode: 86c7d...21e Samme her, jeg hadde voksende tenner som plaget meg av og på i flere år før de ble trukket. det er bedre å trekke når man er yngre også. Anbefaler en tur til tannlegen! Anonymkode: 814e1...454
Eneri Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 Trekk tanna. Jeg tror det er rabatt når du ikke er over 24 år hos offentlig tannhelsetjenesten. Jeg har selv trukket tre av fire visdomstenner, det gikk helt greit.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Jeg var megasyten før jeg skulle operere ut min. På røntgenbildet då det helt håpløst ut - tannen vokste på skrå mot nærmeste jeksel. Det gikk så fint hos tannlegen! Så var det en ukes tid med ibux/paracet 😅😊 lykke til 😊 Anonymkode: ad7fe...3f7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 Jeg tok nettopp en visdomstann fordi den ikke ville vokse ut og skapte betennelse i munnen. Det ble trukket ut ganske fort, det verste var smaken og lukten av blod. Tok en runde paracet og ibux hjemme før jeg la meg. Ikke hatt behov for smertestillende etterpå. Anonymkode: cd04b...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå