AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Skrevet 6. juni 2023 Har en nabo som har en liten hund og han lar hunden stå ute på terrassen og i hagen og bjeffe i timevis og gidder ikke ta den inn selv om den bjeffer og bjeffer. Det har vært sånn i flere år og nå begynner jeg å bli lei, spesielt i helgene så kan hunden stå ute tidlig om morgenen og bjeffe og jeg har blitt vekket av dette mange ganger. Jeg har ikke så mye peiling på hunder men er dette mishandling av hunden? Jeg har vurdert å ta kontakt med noen som har med dyremishandling å gjøre men jeg tenkte å spørre her først. Hvis det er noen som har peiling på dette så setter jeg pris på svar. Anonymkode: 6034c...eec
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Mishandling er kanskje å dra det litt langt, men neglisjering er det i hvert fall. En hund som står ute og bjeffer er mest sannsynlig understimulert, en hund som får dekket aktivitetsbehovet både fysisk og mentalt holder ikke på sånn. Anonymkode: 8b8bb...730 1 1
Svisle Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 Hvorfor ikke gå over til naboen og fortelle det da? "Mulig du ikke selv hører det, men den bjeffinga er enormt slitsom altså! Kan du ikke gå en tur med hunden eller ta den inn er du snill?" 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Min hund bjeffer også når den står ute, men ikke fordi den vil inn, men pga folk/hunder/katter osv. Uansett, er det irriterende så si fra.. Den kan jo umulig få nok stimuli om den kun står bundet og ikke går lange turer. Anonymkode: 72a18...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå